B
babymaker
Guest
tanker og forventninger rundt dette 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har hatt to korte ogngreie fødsler, sist gruet jeg meg ikke i tent hele tatt, men det gjør jeg denne gangenklart meg uten smertelindring begge gangene, så håper neg skal klare det denne gangen og
men om fødselen drar ut denne gangen s vil jeg nok vurdere det,
Fikk vite av jordmor i dag at min første fødsel (3 t fra det ikke var åpning til ferdienhver en styrfødsel, kunne jeg se for meg ennå raskere denne ganga..
Vet ikke om jeg synes d r positivt el negativt. Forrige gang var vel helt perfekt når jeg tenker i ettertid , men redd for å revne veldig om det blir ennå kjappere...
Uten smerelindring,altså ikke lystgass en gang? Den hadde jeg ikke klart meg uten. Ville først ikke ha pga jeg har blitt veldig kvalm av narkose tidligere og blitt forklart at det er pga gassen i narkosen. Tenkte da at jeg ikke ville ha vondt OG være kvalm,så ba om epidural. Den funka igrunn ikke før helt på slutten,så jeg var avhengig av lystgassen. Denne gangen skal jeg bare ha epidural om det blir keisersnitt.
Sent from my LT15i using BV Forum mobile app
Nå vet jeg ikke hvor lenge siden det er du fødte sist.
Men jeg fikk andremann året etter førstemann.
Med førstemann tok det 5t fra vannavgang.
Andremann 1,5t fra vannavgang.
Ingen kynnere på forhånd. Lite med rier. JM på sykehuset sa jeg hadde GOOOOOOOOOD tid når jeg ringte med andremann.
Jeg hadde nesten ikke rier, og de få jeg hadde var ikke smertefulle.
Jeg stressa opp til sykehuset som en gal, og vi har fem minutter opp. Svigerfar kom iløpet av få min for å passe eldstemann.
SKal si deg jordmor ble overrasket når jeg ringte på henne under registrering, DA var jeg klar for å presse
Så han ble født inne på det lille undersøkelsesrommet på føden. Dit man kommer før man får tildelt fødestue.
Sier det ikke for å skremme deg, men så fort du merker fødsel er på gang, så må du komme deg på sykehusetDet går ofte kjappere med andremann
Nå har alle jenter i min familie født raskt, så tror det ligger noe der.
Jeg fikk minst rifter med andremann som kom så raskt![]()
Prøvde lystgassen i vel to min første gang, mesyntes det var Fæl
Ellers så har jeg har to såkalte styrt fødsler, så håper jeg når sykehusetmen har heldigvis hatt noen forvarsel på at det er i gang, men når det starter går et fort.
Å, såpass. For meg var det uunværlig. Hadde litt samme effekten på smerter som når man er full. Det gjør fortsatt vondt, men det gjør liksom ikke noe. He he. Men der stopper likhetene for min del. Jeg ble ikke sånn susete og sa masse rart og ble fnisete og sånn.
Jeg fikk også beskjed om, siden jeg var bekymra for den gassen, at man bare må bruke den riktig så blir man ikke kvalm eller svimmel eller noe. Puste inn til rien er på topp og så ta bort lystgassen. Ellers blir det ekkelt. Jeg ble skikkelig susen etter føste pust og tenkte at dette funker ikke, men så gjorde jeg det riktig og da funka det helt fint.
Men tror nettopp det var derfor jeg ikke likte den, jeg liker ikke å være full![]()