XuperBs vei mot familieforøkelse

Er jo egentlig litt dårlig gjort å stikke av sånn, men kjente jeg fikk vondt i magen for hver gang jeg gikk inn hit. Har måttet snike litt på hvordan det går med deg da!

Hun hadde veldig forståelse for det, og de vil jo gi meg veldig tett oppfølging. Hun var opptatt av at jeg ikke måtte føle på at det var noe ekstra galt over at de ville sjekke meg så ofte, at jeg ikke skulle bli nervøs av det. Svarte at jeg blir mer nervøs om det går for lang tid mellom timene. :p

Hun skal visst ha videreutdanning innen psykisk helse også, men det er jo ikke alltid kjemien stemmer allikevel.
Du varslet jo på forhånd om at du ville bli borte til etter TUL, så det er egentlig innafor. Bra du tar hensyn til deg selv, så får vi bare tåle å være litt bekymra ;)

Jeg hadde helt klart svart det samme som deg. Jo mer oppfølgning, jo bedre :D
 
Du varslet jo på forhånd om at du ville bli borte til etter TUL, så det er egentlig innafor. Bra du tar hensyn til deg selv, så får vi bare tåle å være litt bekymra ;)

Jeg hadde helt klart svart det samme som deg. Jo mer oppfølgning, jo bedre :D

Ja, verre når folk bare plutselig forsvinner! Og jeg sa jo at blødningene hadde mer eller mindre gitt seg også, så varslinga var innafor. :p

Det er jo veldig betryggende å få se spirene, og deretter babyen med jevne mellomrom. Særlig om jeg er en av de som kjenner liv seint eller får morkaka på fremsiden etc. Det er jo litt vanskelig å vite at ting står bra til når en ikke kjenner noe liksom. :p
 
Gratulerer med vel overstått UL og flott bamsemums.
Veldig bra med god oppfølging og maks tre uker mellom UL.
 
Så fantastisk bra! Måtte det fortsette sånn ❤️
 
Ååå, gratulerer så mye med overstått TUL❤️❤️❤️❤️❤️ Og en bamsemums med fine hjerteslag ❤️❤️❤️❤️
Og utrolig bra at man ikke kunne se noe hematom eller lignende som årsak til blødningene, da er det sannsynligvis skjøre slimhinner? Blødninger er stress uansett, så håper du slipper mer av det.
Godt å ha en foreløpig plan og ny tid for UL, nå må bare tida flyyyy. Men altså, det kommer nok kommer til å snile seg av gårde :p
Håper du snart får time hos jordmor og at dere får god kjemi. Jeg synes samtale med jordmor og psykolog på helsestasjonen har gjort godt etter at jeg ble gravid.
 
For en fantastisk oppdatering ❤️❤️
 
SÅ godt å høre at hjertet slår og at bamsemumsen vokser som den skal! Nå ble jeg glad ❤️

Jeg synes også det var vært inmarri mye MA og SA i det siste så jeg forstår deg godt. Håper du klarer å slappe av litt mer nå, i alle fall :)
 
Takk for at dere har tatt dere tid til å skrive her, selv om jeg ikke har vært aktiv. Fine dere. :Heartred Jeg har stukket nesa innom et par ganger, men det første som har møtt meg da har vært både SA, MA og tråder om blødning - så jeg har pent og pyntelig rygga ut igjen for å ikke trigge nervene enda mer.

Det var ikke noe blødning på søndag, men kom bittelitt igjen mandag ettermiddag (etter vindusvask og tur med hundene), siden har det ikke vært noe. Jeg har heller ikke hatt noe smerter, utover at det har stukket litt i sidene innimellom (altså helt normale ligamentsmerter). Magefølelsen sa egentlig at dette går fint, og derfor orket jeg ikke å mase meg inn noe tidligere. Mannen kunne heller ikke være med noe før i dag pga jobb (hadde det vært krise så hadde han det, men det var jo ikke mye blødning egentlig - bare nok til at det var skummelt for meg).

Hadde time ganske tidlig i dag heldigvis, og dro til sykehuset med sånn passelig mengde nerver. Fikk legen som undersøkte meg etter fødselen i februar, så var et kjent fjes. Snakket litt, før jeg hoppa opp i stolen med hjertet sånn passelig i halsen. Hun fikk heldigvis opp en liten bamsemums ganske raskt, og sa med en gang at det ser helt fint ut. Så også hjerteslagene veldig tydelig selv uten å måtte nistirre. Alt så normalt ut i livmora og høyre eggstokk, og cysta på venstre eggstokk var også sånn som den pleier å være. Nå har den vært uforandra i et år, så tenker den holder seg sånn til den fjernes. Ikke at jeg var bekymra for den da. Celleprøve tok jeg i høst, og polyppen på livmorhalsen ble jo fjerna i fjor. Tok ikke noe GU siden blødningene hadde vært sånn som de var, og at alt så fint ut i livmora (var heller ikke noe blod på proben). Bamsemums-dingsen ble målt til 8+0, noe som stemmer fint med at jeg er 7+6 i dag etter menstermin, og når jeg tror jeg hadde EL. Forholder meg til menstermin frem til OUL siden det stemmer så bra. Jeg har jo hatt stabile eggløsninger hele veien, det er jo den hersens LF-en min som var litt teit første syklusene etter fødselen.

Jeg klarte å holde meg fra å grine helt til hun snakket om at selv om det ble regnet som økt risiko for morkakesvikt når en har hatt det en gang, så er det svært sjelden at en opplever det vi har opplevd to ganger. Jeg håper virkelig det altså, for det orker jeg bare ikke. Neste UL blir om 3 uker og 1 dag (hun snakket om 4 uker men da sa jeg at jeg syns det ble for lenge å vente, så da ble vi enige om 3 uker). Hun la også klar en e-resept på albyl-e som jeg skal begynne med i uke 12. Da gjenstår egentlig bare å få time hos jordmor for å komme i gang med samtaler der. Jeg håper hun er så grei som de sier. Om ikke trives med henne får jeg helt sikkert jordmor på sykehuset i stedet. :)

Jeg håper jeg slipper flere blødninger, men historikken tilsier nok at det blir noe mer - men skal prøve å ikke la meg stresse av det. Det var ikke noe hematom i livmora eller at det lå noe der som måtte ut, og dingsen hadde fine, jevne hjerteslag.

Har tenkt masse på deg! Utrolig godt å høre at alt er bra med bamsemums dingsen :D Så har du heldigvis ny UL å se frem til om ikke mange ukene :)
 
Takk alle sammen, var veldig letta over å se de fine hjerteslagene. :Heartred

Ååå, gratulerer så mye med overstått TUL❤️❤️❤️❤️❤️ Og en bamsemums med fine hjerteslag ❤️❤️❤️❤️
Og utrolig bra at man ikke kunne se noe hematom eller lignende som årsak til blødningene, da er det sannsynligvis skjøre slimhinner? Blødninger er stress uansett, så håper du slipper mer av det.
Godt å ha en foreløpig plan og ny tid for UL, nå må bare tida flyyyy. Men altså, det kommer nok kommer til å snile seg av gårde :p
Håper du snart får time hos jordmor og at dere får god kjemi. Jeg synes samtale med jordmor og psykolog på helsestasjonen har gjort godt etter at jeg ble gravid.

Jeg hadde ikke noe GU, men hun mente det ikke var noe å tenke på og mest sannsynlig slimhinner eller lettblødende livmorhals, for hun kunne ikke se noe som tyda på at det kom innenfra i alle fall. Spent på om det kommer noe i dag da, er jo tross alt fredag og det er de to siste fredagene at jeg har hatt blødninger (nå sist kom det jo litt dagen etter og et par dager etter, men det var mer "restblødning" av det som starta på fredag).

Regner med tiden ikke kommer til å gå spesielt fort. Spesielt nå når vi kommer inn i min hat-måned nr 1. November. Jeg syns den varer evig til vanlig liksom. :p

Hvordan går det med deg forresten? :)

SÅ godt å høre at hjertet slår og at bamsemumsen vokser som den skal! Nå ble jeg glad ❤️

Jeg synes også det var vært inmarri mye MA og SA i det siste så jeg forstår deg godt. Håper du klarer å slappe av litt mer nå, i alle fall :)

Virker som det er mer i perioder, og med så sensitive hjemmetester som nå så er det jo mange som oppdager "streiferne" også. Skummelt hvor mange som mister egentlig. :(



I går oppretta jeg dagbok på termingruppa for juni, så kommer til å oppdatere der fremover. Velger å opprette egen dagbok for svangerskapet, da jeg føler det og prøver-livet her er to forskjellige kapittel. Så håper jeg at jeg ikke trenger å grave denne dagboka frem igjen før vi skal prøve på nr 2. :happy:

Har nådd alle milepælene jeg tenkte å nå før jeg oppretta dagbok, med å nå ha kommet til 8+0 og at vi fikk se en fin spire med nydelige hjerteslag i går. :Heartred
 
Jeg hadde ikke noe GU, men hun mente det ikke var noe å tenke på og mest sannsynlig slimhinner eller lettblødende livmorhals, for hun kunne ikke se noe som tyda på at det kom innenfra i alle fall. Spent på om det kommer noe i dag da, er jo tross alt fredag og det er de to siste fredagene at jeg har hatt blødninger (nå sist kom det jo litt dagen etter og et par dager etter, men det var mer "restblødning" av det som starta på fredag).

Regner med tiden ikke kommer til å gå spesielt fort. Spesielt nå når vi kommer inn i min hat-måned nr 1. November. Jeg syns den varer evig til vanlig liksom. :p

Hvordan går det med deg forresten? :)

Ja, november er ikke den måneden som går raskest i året :p
Det går helt greit. Kutter litt ned på studier fra neste uke, kjenner det ble for mye, selv om jeg egentlig ikke har veldig mye. Ellers er jeg litt deppa om dagen. Morfaren min døde for noen uker siden, og det gjør skikkelig vondt at han ikke får møte lillebror, og bare at han ikke fikk leve lenger sånn generelt. Synes i grunnen det er vanskelig å tro på at livet skal bli bra nå og at vi skal få oppleve noe godt. Men alt tyder jo på at det skal gå bra med babyen:Heartblue er bare hodet som ikke klarer å henge helt med på det. Kjenner meg litt som i et vakuum som har vart i over et år nå, og alt avhenger av om babyen overlever eller ikke. Det er så utrolig viktig å få en levende baby, at jeg ikke klarer å synes noe annet betyr noe. Men har begynt med noen nye hobbyprosjekter, så prøver å drive med noe annet som også gir litt mening. ;)
Har hatt litt forumpause, og putta dagboka i skjult forum pga alt som står der om familiekonflikter osv. føler at den ikke er så veldig anonym, kjenner man historien vår vil man jo skjønne at det er meg. Får se om jeg heller lager en ny i februarforumet etter hvert :)
 
Ja, november er ikke den måneden som går raskest i året :p
Det går helt greit. Kutter litt ned på studier fra neste uke, kjenner det ble for mye, selv om jeg egentlig ikke har veldig mye. Ellers er jeg litt deppa om dagen. Morfaren min døde for noen uker siden, og det gjør skikkelig vondt at han ikke får møte lillebror, og bare at han ikke fikk leve lenger sånn generelt. Synes i grunnen det er vanskelig å tro på at livet skal bli bra nå og at vi skal få oppleve noe godt. Men alt tyder jo på at det skal gå bra med babyen:Heartblue er bare hodet som ikke klarer å henge helt med på det. Kjenner meg litt som i et vakuum som har vart i over et år nå, og alt avhenger av om babyen overlever eller ikke. Det er så utrolig viktig å få en levende baby, at jeg ikke klarer å synes noe annet betyr noe. Men har begynt med noen nye hobbyprosjekter, så prøver å drive med noe annet som også gir litt mening. ;)
Har hatt litt forumpause, og putta dagboka i skjult forum pga alt som står der om familiekonflikter osv. føler at den ikke er så veldig anonym, kjenner man historien vår vil man jo skjønne at det er meg. Får se om jeg heller lager en ny i februarforumet etter hvert :)

Får prøve å finne på mye utenom jobb for å få tiden til å gå. :)

Så leit. :sorry: Håper det blir bedre tider for deg snart. :Heartred:Heartred Skjønner du flytta dagboka til skjult da, kan jo være greit å ha en plass å tømme seg, uten å være redd for at det blir gjenkjent.
 
Hvordan går det? :)

Går bra, bare vært litt datalei så har mest surfa innom med mobilen en gang i blant, og da orker jeg ikke skrive så mye. Tar jo evigheter i forhold til når jeg skriver på pc. :p Er ikke så mye som skjer utenom hverdagslivet egentlig, og formen er ganske lik som den har vært. Eneste plagsomme symptomet nå er at jeg er sulten hele tiden, døgnet rundt. Slitsomt, særlig siden jeg har 15-20 kg for mye fra før. :shifty: Det er ikke bare at jeg er fysen heller, jeg er skikkelig sulten. :wideyed: Kroppen burde da vite at det er mer enn nok på lager her fra før av, trenger ikke noe mer. :hilarious:
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ har ikke kommet meg inn på bv på noen uker! Så bra at alt er som det skal [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ håper du slipper teite blødninger gjennom hele svangerskapet! Denne gangen skal det gå så fint [emoji8]
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ har ikke kommet meg inn på bv på noen uker! Så bra at alt er som det skal [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ håper du slipper teite blødninger gjennom hele svangerskapet! Denne gangen skal det gå så fint [emoji8]

Takk. :Heartred Har *bank i bordet* heldigvis sluppet unna flere blødninger enn så lenge. Satser på det varer!
 
Så bra [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ krysser fingrene for deg [emoji8]

Takk! :Heartred

Håper så inderlig det går bra nå, men er i grunn ganske engstelig til tider. Godt jeg får UL ofte, bare 10 dager igjen nå (snart 9) til neste. Føler meg særdeles lite gravid bortsett fra oppblåst mage og et bittelite knepp trøttere. Siste har jo blitt bedre de siste dagene også, men det er jo ikke så rart når jeg har hatt 5 dager på rad med 10-11 timer søvn om natta. *kremt* Skulle gjort mye for noen graviditetssymptomer altså.
 
Takk! :Heartred

Håper så inderlig det går bra nå, men er i grunn ganske engstelig til tider. Godt jeg får UL ofte, bare 10 dager igjen nå (snart 9) til neste. Føler meg særdeles lite gravid bortsett fra oppblåst mage og et bittelite knepp trøttere. Siste har jo blitt bedre de siste dagene også, men det er jo ikke så rart når jeg har hatt 5 dager på rad med 10-11 timer søvn om natta. *kremt* Skulle gjort mye for noen graviditetssymptomer altså.

Skjønner veldig godt bekymringen din. Det er helt forferdelig å gå å tenke på alt som kan gå galt. Hvor langt på vei er du nå?
 
Back
Topp