Vi som venter på førstemann ❤

Første for meg, samboer har en fra før. Synes det er ganske vanskelig egentlig. Redd for at jeg skal være for engstelig eller nervøs, og han skal synes jeg stresser eller klager. Tenker at han har "gjort det før" og sier at alt kommer til å gå bra. Mens jeg er redd for at det skal gå galt eller at jeg skal gjøre noe feil. Og dersom jeg får mye symptomer eller blir dårlig eller noe sånn er jeg redd for at han skal sammenlikne meg med eksen sin[emoji20]
Har ikke opplevd det samme men kan skjønne at du føler det sånn! Har du prøvd å snakke med samboeren din om det? Kan hjelpe at han vet at du kjenner det sånn og at det blir lettere for han å passe på deg også :) og husk at du ikke kan gjøre noe feil eller være for mye av noe. Alt er vanlig i svangerskap og det er helt naturlig og engste seg i perioder:Heartred
 
Jeg skal også ha mitt første[emoji4] Vi har prøvd i 10 måneder, så gikk det endelig. Føles mindre rart å ha noe som vokser inni seg enn jeg trodde det skulle bli [emoji1] Lykke[emoji294]️
 
Det er vår første [emoji7] Hatt SA tidligere så er litt nervøs, men kommer seg for hver dag som går og jeg kjenner en haug med symptomer så jeg kjenner virkelig at det er noe som skjer her [emoji7][emoji7]
 
Flere her som ikke helt har innsett enda at de faktisk skal bli mor om noen måneder?[emoji87]


Definitivt! Men tør ikke glede meg for mye i tilfelle det går galt. Har ikke vært på TUL enda, 1.juni, og har ikke sagt det til familien enda... 6+2 bare.
Når har dere sagt/tenkt å si til familien at dere skal ha en liten spire? Og hvordan? [emoji28]
 
Definitivt! Men tør ikke glede meg for mye i tilfelle det går galt. Har ikke vært på TUL enda, 1.juni, og har ikke sagt det til familien enda... 6+2 bare.
Når har dere sagt/tenkt å si til familien at dere skal ha en liten spire? Og hvordan? [emoji28]
Vi skal vente til uke 13/14[emoji4] Vil vente til vi er litt mer sikker før vi sier noe[emoji177] Jeg tenkte å kjøpe kopper med mormor/morfar og farmor/farfar på å gi til besteforeldrene[emoji7]
 
Første her også[emoji7]
4+2 i dag, fortsatt veldig tidlig, så litt skummelt å glede seg.

Jeg har en lang prøvehistorie bak meg med eksmann. (2 aih, 6 ivf/ICSI/frys). 3 tidlig SA.

Nå; ny mann og hjemmelaget mirakel i magen[emoji173]️
 
Definitivt! Men tør ikke glede meg for mye i tilfelle det går galt. Har ikke vært på TUL enda, 1.juni, og har ikke sagt det til familien enda... 6+2 bare.
Når har dere sagt/tenkt å si til familien at dere skal ha en liten spire? Og hvordan? [emoji28]

Jeg har lyst til å vente til etter TUL eller opp mot uke 12.
Om jeg klarer det er en annen ting[emoji85] Jeg er så sinnsykt kvalm, så vet rett og slett ikke om jeg klarer å skjule det
 
Jeg har lyst til å vente til etter TUL eller opp mot uke 12.
Om jeg klarer det er en annen ting[emoji85] Jeg er så sinnsykt kvalm, så vet rett og slett ikke om jeg klarer å skjule det

Huff, langt på vei? 6+2 her i dag, vanskelig å holde det hemmelig for familien, kjenner jeg...!
De lurte på hvorfor jeg ikke ville ha sjampanje i går 17.mai [emoji28]
 
Det er første gang jeg er gravid også! Vi har prøvd i 9 måneder, og trodde egentlig ikke jeg kunne bli det på den gode gammeldagse måten pga PCO og sykt uregelmessige (lange) sykluser potensielt uten eggløsning.

Vi er veldig takknemlige begge to for at vi fikk det til!!

Umulig å vite nøyaktig hvor langt jeg er kommet pga har ikke hatt mensen siden februar, men tror det er 6+0 i dag. Krysser fingrene for at alt går bra :happy:
 
Vårt første! 7+6 eller 8+1 i dag, kommer ann på om man skal se på uttaket etter ICSI, eller TUL med dårlig måling av legen :p
 
Definitivt! Men tør ikke glede meg for mye i tilfelle det går galt. Har ikke vært på TUL enda, 1.juni, og har ikke sagt det til familien enda... 6+2 bare.
Når har dere sagt/tenkt å si til familien at dere skal ha en liten spire? Og hvordan? [emoji28]

Vi sa det forrige helg til våre foreldre :) Da var vi ca 7+0 og det passet så bra å si det :) Min farmor får vite det i dag, da dama begynner å bli gammel og trenger noe å glede seg over. Ellers venter vi litt til med venner og resten av familien.
 
Vi venter også vårt første :Heartred (herregud det er rart å si). 4+3 i dag så føler på ingen måte noen trygghet, men vi er hvertfall gravide akkurat her og nå! Prøvd siden i fjor sommer uten å få strek en eneste gang, så det var særdeles etterlengtet med positiv test :)
Foreløpig bare mannen og min beste venninne som vet, men tror ikke jeg klarer å vente så veldig lenge med å fortelle mamma!
 
Venter på nummer 1! :happy093
Endelig skal det bli vår tur! Jeg og samboeren er så nervøse, men samtidig gleder vi oss fryktelig :)
 
Vi har fortalt søsken og foreldre allerede :) 6+0 i dag. Veldig godt å slippe å holde det skjult og da har vi dem i ryggen om noe skulle skje også. Resten får vite det etter uke 12;)
 
Skal dere gjøre noe spesielt for førstemann? Type fødselsplakat, lage fotoalbum, ta gravidshoot el?:)
 
Back
Topp