Vi som får ekstra oppfølgning

Så utrolig tungt å lese! [emoji173] du må ha masse lykke til med prøving når dere er klare for det, og håper de kan finne grunnen til at det skjedde! Hvis ikke så håper jeg det bare var uflaks [emoji173]

Jeg tror vi kommer til å prøve igjen så fort det er mulig. Siden jeg er 37 må tida utnyttes godt. Da nytter det ikke å vente for lenge.
 
Så utrolig tungt å se en liten en sprelle og så miste rett etterpå,kjempeleit å høre! [emoji173] men nå er du gravid igjen og nå skal det gå! Lett for meg å muntre opp andre, er livredd selv.. TUL er rett rundt hjørnet. Puppene er mindre ømme, det var de også før vi oppdaget MA også, jeg overtolker alle signaler ja. Gruer meg forferdelig til TUL, for vil helst slippe å gjenoppleve det igjen.

Håper at ekstra oppfølging gir deg trua på at dette skal gå, og at de første ukene ikke går alt for tregt [emoji173]
Ønsker deg masse lykke til på tul! Når skal du? Jeg skal på onsdag, og kjenner at jeg forbereder meg mentalt på det verste.
 
Det var akkurat det jeg tenkte :) Jeg hadde absolutt null planer om å trekke ut stempelet for å sjekke [emoji23] Jeg er ikke så glad i sprøyter, så minst mulig er best mulig.
Som en annen sykepleier sier lenger opp her skal du ikke trekke ut for å sjekke heller! Det gjorde man før, men det er gammel prosedyre. Men min erfaring er at det blir færre blåmerker hvis du setter sprøyta bestemt inn, lar den stå litt lenger i (enn bare inn/ut, og bruker god tid på å trykke inn innholdet. Bare prøve å holde den ganske stille), og så tar den bestemt ut. Kjedelig med blåflekkete mage, forstår den!
 
Last edited:
Som en annen sykepleier sier lenger opp her skal du ikke trekke ut for å sjekke heller! Det gjorde man før, men det er gammel prosedyre. Men min erfaring er at det blir færre blåmerker hvis du setter sprøyta bestemt inn, lar den stå litt lenger i (enn bare inn/ut, og bruker god tid på å trykke inn innholdet. Bare prøve å holde den ganske stille), og så tar den bestemt ut. Kjedelig med blåflekkete mage, forstår den!
Ser ut som verdenskartet nå [emoji23] Forsøker å skjule meg i dusjen. Ser sikkert kjempelurt ut...
 
Jeg hadde svangerskapsforgiftning sist og har fått beskjed om at jeg må følges opp ekstra dette svangerskapet på grunn av det. Aner ikke hvordan og hvor ofte de tenker at jeg skal ha ekstra oppfølging, men finner vel ut av det etterhvert.

Samme her! Vet du noe mer nå om hva slags ekstra oppfølging det er snakk om?
Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 32 sist. Måtte ta hastekeisersnitt da jeg var 32+6, da babyen ikke fikk næring lenger og begynte å bli dårlig. Fikk en jente på 1520 g som i dag er en frisk og rask snart toåring.
Fikk beskjed om ekstra oppfølging i evt. nytt svangerskap, men vet ikke helt om det bare er å måle blodtrykk oftere eller hva det går ut på..

Gikk det greit med deg i forrige svangerskap tross forgiftningen?
 
Har ekstra oppfølging pga svangerskapsforgiftning i 2 svangerskap. Går på blodfortynnende . Får ul 1 gang i mnd etter uke 16/18 . Og jm kontroll annenhver uke fra uke 18.

Når fikk du svangerskapsforgiftning i de forrige svangerskapene? Jeg fikk i uke 32. Håper IKKE det skjer igjen denne gang, men sjansen er jo ganske stor..

Gikk alt bra ellers?
 
Tusen takk, dere! Vi er nesten mer forberedt på et negativt utfall, men det er kanskje ikke så uvanlig å tenke sånn. Vo må bare ta det som kommer, men får vi to positive beskjeder på onsdag er vi verdens lykkeligste! [emoji1]
Tenker på deg Lille Lykke[emoji178] Stor klem[emoji8]
 
Samme her! Vet du noe mer nå om hva slags ekstra oppfølging det er snakk om?
Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 32 sist. Måtte ta hastekeisersnitt da jeg var 32+6, da babyen ikke fikk næring lenger og begynte å bli dårlig. Fikk en jente på 1520 g som i dag er en frisk og rask snart toåring.
Fikk beskjed om ekstra oppfølging i evt. nytt svangerskap, men vet ikke helt om det bare er å måle blodtrykk oftere eller hva det går ut på..

Gikk det greit med deg i forrige svangerskap tross forgiftningen?

Det er noe ordentlig herk med svangerskapsforgiftning! Særlig siden det kan få alvorlig utfall for både mor og barn. Jeg fikk det i uke 31. Ingenting var etter boken. Så de slet lenge med å finne ut om det var det det var. Det gikk sakte hvertfall, og utviklet seg ikke fort men var innlagt. Hadde ikke så mye proteiner i urin osv, men hadde stigende leverprøver og synkende nyreprøver, hvilepuls på 135 og forhøyet BT, og en sinnsyk hodepine der jeg så stjerner. Synes jeg fikk dårlig oppfølging. Ble til slutt skrevet ut og fødte naturlig 3 uker før termin da jeg var i uke 38. Hun hadde sluttet å vokse inne i magen og jeg hadde alle de symptomene - likevel skrev de meg ut. Har fått beskjed av spesialist at i ettertid at jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning og at jeg må være tydelig på det siden det ikke fremkommer godt i journalen min. Datteren min er snart 3 og frisk og rask! Hvilke symptomer hadde du?

Har ikke fått noe mer svar! Har ikke vært på svangerskapskontroll heller så aner ikke. Men vil tippe hyppigere urinprøver og blodtrykkskontroller? Evt. blodprøver? Mistet nå i uke 9. Så får vel ikke noe svar på en stund heller. Lykke til videre med svangerskapet!! :)
 
Jeg har ikke oppdatert her inne men det gikk bra med alt denne uken! [emoji1] Datter var på sykehuset med en kul - ingen ting skummelt pr i dag, ultralyden viste en liten baby med bankende hjerte [emoji1] og mine prøvesvar kom og så fine ut! [emoji1] Blir sjekket enda litt grundigere men jeg er så glad for at alt ser lyst ut pr nå! Nå er neste milepæl ift lille i magen ultralyd på fostermedisinsk senter, 30.januar. Ser alt bra ut da tror jeg vi skal bli foreldre igjen i august [emoji7][emoji7][emoji7][emoji1][emoji28]
 
Det er noe ordentlig herk med svangerskapsforgiftning! Særlig siden det kan få alvorlig utfall for både mor og barn. Jeg fikk det i uke 31. Ingenting var etter boken. Så de slet lenge med å finne ut om det var det det var. Det gikk sakte hvertfall, og utviklet seg ikke fort men var innlagt. Hadde ikke så mye proteiner i urin osv, men hadde stigende leverprøver og synkende nyreprøver, hvilepuls på 135 og forhøyet BT, og en sinnsyk hodepine der jeg så stjerner. Synes jeg fikk dårlig oppfølging. Ble til slutt skrevet ut og fødte naturlig 3 uker før termin da jeg var i uke 38. Hun hadde sluttet å vokse inne i magen og jeg hadde alle de symptomene - likevel skrev de meg ut. Har fått beskjed av spesialist at i ettertid at jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning og at jeg må være tydelig på det siden det ikke fremkommer godt i journalen min. Datteren min er snart 3 og frisk og rask! Hvilke symptomer hadde du?

Har ikke fått noe mer svar! Har ikke vært på svangerskapskontroll heller så aner ikke. Men vil tippe hyppigere urinprøver og blodtrykkskontroller? Evt. blodprøver? Mistet nå i uke 9. Så får vel ikke noe svar på en stund heller. Lykke til videre med svangerskapet!! :)

Jeg hadde bare så utrolig mye vann i kroppen. Dagen jeg ble sendt til SH fikk jeg ikke på meg linser en gang, og begynte å føle meg sliten, men hadde ikke vondt noe sted. Var på vei til jobb, men skulle bare ha time hos JM først. Da var det proteiner i urin og høyt blodtrykk, så ble sendt i ambulanse med en gang.
Skjønte ikke at alle stresset sånn rundt meg, da jeg ikke følte meg så dårlig. Etter noen dager på SH ble det hastekeisersnitt da lillefrøkna i magen var alt for rolig. Viste seg at morkaken var helt kollapset, og at hun ikke fikk næring mer. Fikk ikke sett henne på mange timer, men alt gikk veldig bra med henne selv om hun bare var 1520 gram.
Tok et par uker før blodtrykket mitt gikk ned og vannet forlot kroppen, så svangerskapsforgiftning er noe dritt ja. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde time hos JM den dagen..

Trist å høre at du mistet nå:( Håper du lykkes neste gang!
 
Jeg har ikke oppdatert her inne men det gikk bra med alt denne uken! [emoji1] Datter var på sykehuset med en kul - ingen ting skummelt pr i dag, ultralyden viste en liten baby med bankende hjerte [emoji1] og mine prøvesvar kom og så fine ut! [emoji1] Blir sjekket enda litt grundigere men jeg er så glad for at alt ser lyst ut pr nå! Nå er neste milepæl ift lille i magen ultralyd på fostermedisinsk senter, 30.januar. Ser alt bra ut da tror jeg vi skal bli foreldre igjen i august [emoji7][emoji7][emoji7][emoji1][emoji28]
Så bra!! Hipp hipp hurra :)
 
Jeg har ikke oppdatert her inne men det gikk bra med alt denne uken! [emoji1] Datter var på sykehuset med en kul - ingen ting skummelt pr i dag, ultralyden viste en liten baby med bankende hjerte [emoji1] og mine prøvesvar kom og så fine ut! [emoji1] Blir sjekket enda litt grundigere men jeg er så glad for at alt ser lyst ut pr nå! Nå er neste milepæl ift lille i magen ultralyd på fostermedisinsk senter, 30.januar. Ser alt bra ut da tror jeg vi skal bli foreldre igjen i august [emoji7][emoji7][emoji7][emoji1][emoji28]
Wohoo [emoji3] [emoji122][emoji122][emoji108]
 
Jeg har ikke oppdatert her inne men det gikk bra med alt denne uken! [emoji1] Datter var på sykehuset med en kul - ingen ting skummelt pr i dag, ultralyden viste en liten baby med bankende hjerte [emoji1] og mine prøvesvar kom og så fine ut! [emoji1] Blir sjekket enda litt grundigere men jeg er så glad for at alt ser lyst ut pr nå! Nå er neste milepæl ift lille i magen ultralyd på fostermedisinsk senter, 30.januar. Ser alt bra ut da tror jeg vi skal bli foreldre igjen i august [emoji7][emoji7][emoji7][emoji1][emoji28]
Åh så fantatastisk[emoji178][emoji178][emoji178] Dette var virkelig kjekt å høre[emoji5] Gratulerer kjære deg!!
 
Åh så fantatastisk[emoji178][emoji178][emoji178] Dette var virkelig kjekt å høre[emoji5] Gratulerer kjære deg!!
Tusen takk! Det er helt uvirkelig å gå rundt å heller kunne irritere seg over små hversagsbagateller. Nesten sånn at jeg nyter det hver gang jeg finner en uvesentlig ting å akke meg over [emoji16] Ro i kropp og sinn!
 
Når fikk du svangerskapsforgiftning i de forrige svangerskapene? Jeg fikk i uke 32. Håper IKKE det skjer igjen denne gang, men sjansen er jo ganske stor..

Gikk alt bra ellers?
Fikk i uke 36 med første ca. Med nr 2 fikk jeg i uke 20. Tiltross for at jm sa at det ikke skulle gå an å få det så tidlig .
 
Back
Topp