Vi som får ekstra oppfølgning

Firevakreskatter

Forumet er livet
Januarhula 2014
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Tenkte vi kunne ha en tråd for å lufte litt tanker og dele litt erfaringer. Hvis det er andre enn meg da :)

Hvorfor har du ekstra oppfølgning?
Hvilke oppfølgning har du?

Jeg får oppfølgning pga at utredningen til habituell abort viste at jeg hadde noen lupus antistoffer.

Jeg tar blodfortynnende i både tablett og sprøyteform. Jeg har sykt sprøyteskrekk, så det er ikke bare bare. Ellers så går jeg månedlig til legen, ekstra ul på sykehuset og så må jeg kanskje til noen spesialister innen revmatologi.

Hva gjør man ikke for å få barn.... ;)
 
Jeg får ekstra oppfølgning pga totalt 6SA og 2MA. Utredning har ikke vist noe galt, så at jeg mister har blitt forklart som tilfeldig.. men jeg får hvert fall 2 ekstra ultralyder ved henholdsvis uke 7 og uke 12 :)
 
Jeg får ekstra oppfølging på grunn av at det i uke 19 av svangerskap i sommer ble oppdaget en massiv hjertefeil på jenta vi ventet. Vi avbrøt svangerskapet i uke 20 fordi det i realiteten ikke var noe å gjøre, og å fullføre bare var å vente på det uunngåelige. Det er litt økt fare for at det kan skje igjen, selv om vi er optimistiske. Jeg skal på tul uke 12- 13 på fostermedisinsk senter og så skal jeg på en til lokalt her i nærheten av hvor jeg bor for å finne ut eksakt hvor langt jeg er på vei, slik at vi kommer til riktig tid til den organrettede ultralyden.
Jeg har enda ikke vært hos jordmor, men kommer til å be om litt tettere oppfølging som følge av den tøffe opplevelsen forrige svangerskap.
 
Jeg skal ha ekstra oppfølging på sykehuset grunnet overvekt. Hadde det med førstemann også. Et godt opplegg med jordmor og ernæringsfysiolog, flere ultralyder for å måle tilvekst, samt to-tre runder med glukosebelastning. Akkurat det siste der er jo ikke så gøy, men pytt. Det går. [emoji4] Første time hos JM i romjulen!
 
Jeg hadde svangerskapsforgiftning sist og har fått beskjed om at jeg må følges opp ekstra dette svangerskapet på grunn av det. Aner ikke hvordan og hvor ofte de tenker at jeg skal ha ekstra oppfølging, men finner vel ut av det etterhvert.
 
Håper jeg får litt ekstra oppfølgning siden jeg hadde lite fostervann med første og hun i tillegg var veldig lita. Det bekymret meg ikke så mye sist, og jeg fikk god oppfølgning, men jeg forsto ikke helt alvoret og hvor gale det kunne ha gått om det ikke hadde blitt oppdaget da. Så nå er jeg mer redd for at det skal skje igjen og ikke bli oppdaget.
 
Jeg skal sannsynligvis ha ekstra oppfølging fordi jeg er gastric bypass operert for like under 2 år siden. Kroppen tar ikke opp næring på samme måte, så da må den lille også følges med på :)
 
Jeg får ekstra oppfølging pga hormonsyk diabetes insipidus. Var på første oppfølgingstime i dag og føler meg litt tryggere på at dette skal gå bra
 
Skal man ha ekstra oppfølging når man har lavt stoffskifte ?:anyone
Jeg har tatt blodprøve hver måned i begge svangerskapene. Ikke vært nødvendig med ekstra legetime. Det har bare lagt klar blodprøveskjema.
 
Jeg får ekstra oppfølging pga at jeg har blitt gravid med prøverør :) TUL i uke 7 :)
 
Jeg skal ha ekstra oppfølging på sykehuset grunnet overvekt. Hadde det med førstemann også. Et godt opplegg med jordmor og ernæringsfysiolog, flere ultralyder for å måle tilvekst, samt to-tre runder med glukosebelastning. Akkurat det siste der er jo ikke så gøy, men pytt. Det går. [emoji4] Første time hos JM i romjulen!
Kan jeg spørre hva bmi'en din er? Jeg er også overvektig. Har ikke hørt noe enda om ekstra oppfølging
 
Har du økt dosen med levaxin?
Man skal ta blodprøve hver 4 uke iløpet av svangerskapet

Det skal tas blodprøver hver 4. uke. I løpet av svangerskapet skal Levaxin-dosa økes med 30-100%. Jeg har nettopp økt med 30%. Legen min har henvist meg til endokrinolog slik at jeg får rett oppfølging i forhold til medisindose.
 
Det skal tas blodprøver hver 4. uke. I løpet av svangerskapet skal Levaxin-dosa økes med 30-100%. Jeg har nettopp økt med 30%. Legen min har henvist meg til endokrinolog slik at jeg får rett oppfølging i forhold til medisindose.
Jeg har også økt dosen 30%. Ble henvist i fjor (forrige svangerskap) til endog, men ble avvist der.
 
Kan jeg spørre hva bmi'en din er? Jeg er også overvektig. Har ikke hørt noe enda om ekstra oppfølging

Den er aaaaltfor høy, 38. Jeg oppsøkte adipol på riksen selv i forrige svangerskap, så ba fastlegen om å skrive opp det denne gangen også, når han søkte fødeplass.
 
Den er aaaaltfor høy, 38. Jeg oppsøkte adipol på riksen selv i forrige svangerskap, så ba fastlegen om å skrive opp det denne gangen også, når han søkte fødeplass.
Oki. Tror min også er noe slikt. Kanskje jeg egentlig burde ha bedt om det også da :/
 
Har du økt dosen med levaxin?
Man skal ta blodprøve hver 4 uke iløpet av svangerskapet
Nei, jeg har faktisk redusert. Men det lå litt høyt nå, gjort det siden forrige fødsel. De to andre svangerskapene har jeg gradvis økt dosen, og tror at det er det som et vanlig.
 
Back
Topp