Vi skal prøve å utvide flokken vår ❤

PP4, CD13.

Ser ut til at jeg får eggløsning på torsdag hvis jeg skal tolke strekutviklingen på eggløsningtestene ut fra tidligere sykluser. Det betyr også at det kun var forrige syklus som tullet litt. Kanskje det var grapefruktjuicen som kortet ned den forrige syklusen? :wacky: Det er uansett godt å se at ting er "normalt". Vi er ivrige i aksjeleggingen, så det skal ikke stå på innsatsen denne måneden heller!

Må legge til at jeg har vært flink å ta Don Quai hver dag siden cd3. Aner ikke om det var den som gjorde susen, men jeg hadde spotting helt til CD5. Det er jo like mange dager som min mens alltid har vart, selv om mengden selvfølgelig var mye mindre. Det blir spennende når IKM kommer uansett. Håper på positiv test, hvis ikke blir det interessant å se hvor mye jeg evt. blør :)

I dag bruker jeg en egenmeldingsdag. Har vært våken store deler av natten pga. hodepinen. Våknet opp kvalm som bare det og med synsforstyrrelser Tok en luftetur med hunden der det var like før jeg kastet opp. Smertestillende funker ikke.. Dette er dessverre ganske vanlig for de fleste som har den diagnosen jeg har. Det er ikke ofte jeg har det riktig så ille som i dag, men en og annen dag i løpet av året må jeg regne med. Som regel klarer jeg å dra på jobb uansett.. Jeg er takknemlig for at jeg ikke har så kraftige symptomer hver dag, for det er mange som har det. Jeg er heldig som ikke er hardere rammet (enn så lenge). Forhåpentligvis blir det bedre utover dagen :Heartred Her må jeg bare tenke så positivt som mulig:Heartred
 

Vedlegg

  • 20230523_103633.jpg
    20230523_103633.jpg
    59,4 KB · Visninger: 18
2DPO - CD16

Jeg liker ikke DPO-land! Perioden mellom TR og EL er liksom veldig innholdsrik mtp. at man både kan teste etter EL og at man legger (mange) aksjer. De dagene går jo relativt raskt. Nå er det bare å vente og vente.. Det er så mange dager å vente før det er vits å ta en test at jeg blir smågal o_O
 
12 DPO i dag. Er bare å innse at det ikke gikk denne runden heller. Nå er det bare å vente på TR. Jeg håper på å få en normal blødning og ikke bare spotting denne gangen. Dersom det fortsatt bare er spotting, blir jeg å be om legitime for å forhåpentligvis få sjekket om jeg har for lite østrogen eller noe. Det er nå i overkant av 4 måneder siden jeg tok ut p-staven, så alt burde være tilbake til normalt innen nå. Selve menstruasjon er milevis unna å være slik den skal være.

Ellers så merker jeg at jeg i større grad overtenker og overbeviser meg selv om at dette ikke blir å gå uten hjelp. Jeg var vel uten prevensjon i 3 år med eksen uten at noe skjedde. Vi prøvde riktignok ikke, men det er nå merkelig at ingenting skjedde likevel.. Han sa forsåvidt det samme som jeg. Veldig fertil har jeg åpenbart aldri vært.

Jeg har også landet på at jeg blir å ta en tur til privat gynekolog for å sjekke ting, mest for min egen del. Jeg tenker på dette hele tiden! Det er så altoppslukende. Jeg driver meg selv til vanvidd rett og slett :bag: Nå er jeg kommet dit at jeg tenker "hva hvis eksen var utro og smittet meg med klamydia som har gjort meg steril". Det er lite trolig, men snart har jeg vel overbevist meg selv om at det kan ha skjedd:bag::banghead:

Jeg blir gal av dette. Kanskje det å få sjekket ting skikkelig kan roe ned hodet mitt og overtenkingen o_O
 

Vedlegg

  • 20230604_100258.jpg
    20230604_100258.jpg
    1.008,8 KB · Visninger: 28
Jeg syns det høres fornuftig ut å gå sett litt mer konkret på ting av proffe, håper det kan gi deg enten svar eller litt ro over ting (eller kanskje begge deler?)
 
Jeg syns det høres fornuftig ut å gå sett litt mer konkret på ting av proffe, håper det kan gi deg enten svar eller litt ro over ting (eller kanskje begge deler?)
Ja, jeg har snakket skikkelig med samboer om det også nå. Han støtter meg heldigvis i det. Mye av problemet er at tanken om at jeg ikke kan få flere barn har fått spire og gro i hodet mitt i årevis. Minst i fem år.. Det nytter ikke hva enn slags fornuftige tanker jeg prøver å si til meg selv; det hjelper ikke.

Nå lufter jeg faktisk frustrasjon til en venninne som jobber på barsel og som selv er prøver. Hun sliter med akkurat det samme ang. blødninger etter prevensjonsslutt. Jordmora der hadde anbefalt at hun skal begynne på medisiner. Jeg blir å starte med å ordne time hos fastlegen så fort som mulig og håper på noen svar der.

Det er kjempe viktig å få svar og ro. I hodet mitt er det kun dette jeg klarer å tenke på. Det er fullstendig kaos :confused:
 
12 DPO i dag. Er bare å innse at det ikke gikk denne runden heller. Nå er det bare å vente på TR. Jeg håper på å få en normal blødning og ikke bare spotting denne gangen. Dersom det fortsatt bare er spotting, blir jeg å be om legitime for å forhåpentligvis få sjekket om jeg har for lite østrogen eller noe. Det er nå i overkant av 4 måneder siden jeg tok ut p-staven, så alt burde være tilbake til normalt innen nå. Selve menstruasjon er milevis unna å være slik den skal være.

Ellers så merker jeg at jeg i større grad overtenker og overbeviser meg selv om at dette ikke blir å gå uten hjelp. Jeg var vel uten prevensjon i 3 år med eksen uten at noe skjedde. Vi prøvde riktignok ikke, men det er nå merkelig at ingenting skjedde likevel.. Han sa forsåvidt det samme som jeg. Veldig fertil har jeg åpenbart aldri vært.

Jeg har også landet på at jeg blir å ta en tur til privat gynekolog for å sjekke ting, mest for min egen del. Jeg tenker på dette hele tiden! Det er så altoppslukende. Jeg driver meg selv til vanvidd rett og slett :bag: Nå er jeg kommet dit at jeg tenker "hva hvis eksen var utro og smittet meg med klamydia som har gjort meg steril". Det er lite trolig, men snart har jeg vel overbevist meg selv om at det kan ha skjedd:bag::banghead:

Jeg blir gal av dette. Kanskje det å få sjekket ting skikkelig kan roe ned hodet mitt og overtenkingen o_O
Hei :)
Jeg føler så med deg, du vet jo jeg har hatt det litt på samme måte. Skuffelsen blir så stor hver gang det ikke går. Men jeg ser faktisk ett eller annet på testen din, men vanskelig å si om det er skyggestrek eller babystrek. Har du testet mer?

Det er interessant dette med blødning og evt. fruktbarhet. Kan jo godt være det er en sammenheng, hold oss oppdatert om du får vite mer. Jeg fikk komme til legen min for å ta blodprøver sist uke, de vanligste bare da, men likevel. Venter på svar nå, men kjenner det var godt å ta tak i det, da føler jeg i alle fall jeg gjør noe. Har dessuten bestilt spermtest til mannen :hilarious: Bestill deg time for å få ting sjekket, så tar det kanskje ikke helt over med tankekjøret:Heartred
 
Hei :)
Jeg føler så med deg, du vet jo jeg har hatt det litt på samme måte. Skuffelsen blir så stor hver gang det ikke går. Men jeg ser faktisk ett eller annet på testen din, men vanskelig å si om det er skyggestrek eller babystrek. Har du testet mer?

Det er interessant dette med blødning og evt. fruktbarhet. Kan jo godt være det er en sammenheng, hold oss oppdatert om du får vite mer. Jeg fikk komme til legen min for å ta blodprøver sist uke, de vanligste bare da, men likevel. Venter på svar nå, men kjenner det var godt å ta tak i det, da føler jeg i alle fall jeg gjør noe. Har dessuten bestilt spermtest til mannen :hilarious: Bestill deg time for å få ting sjekket, så tar det kanskje ikke helt over med tankekjøret:Heartred
Skuffelsen er veldig stor og den bidrar til å bekrefte at "dette blir ikke å gå uten hjelp". Det er så ekstra vanskelig når det er en tanke jeg har gått med i flere år, for jeg får jo liksom bekreftet at "noe" ikke er rett.

Ja, det er en skygge på testen. Man ser den i hovedsak kun på bildet. Har testet mer og det er blenda :confused:

Har fått legetime den 15.juni. Det er fint å få gjort noe som du sier. Det hadde vært fint å få svar på om hormonverdiene er som de skal være. Når man blør så lite som jeg gjør, så kan det være et tegn på for lite østrogen eller for tynn livmorslimhinne. Jeg vil jo anta at jeg har eggløsning, men det er ikke sikkert. Får høre hva legen sier.

Jeg håper dine prøver er fine:Heartred Er det sånn hjemmetest? Min samboer tok en sånn i vinter. Han ordnet det helt uoppfordret fordi han var nysgjerrig:shy: Vi har også sett på sædcellene til samboer i mikroskop hjemme for rundt 1 år siden. Det var kjempe spennende og er, etter min mening, en av de beste ideene jeg har hatt! Det var liv der i det minste! Ganske lenge svømte de rundt:cool:
 
Skuffelsen er veldig stor og den bidrar til å bekrefte at "dette blir ikke å gå uten hjelp". Det er så ekstra vanskelig når det er en tanke jeg har gått med i flere år, for jeg får jo liksom bekreftet at "noe" ikke er rett.

Ja, det er en skygge på testen. Man ser den i hovedsak kun på bildet. Har testet mer og det er blenda :confused:

Har fått legetime den 15.juni. Det er fint å få gjort noe som du sier. Det hadde vært fint å få svar på om hormonverdiene er som de skal være. Når man blør så lite som jeg gjør, så kan det være et tegn på for lite østrogen eller for tynn livmorslimhinne. Jeg vil jo anta at jeg har eggløsning, men det er ikke sikkert. Får høre hva legen sier.

Jeg håper dine prøver er fine:Heartred Er det sånn hjemmetest? Min samboer tok en sånn i vinter. Han ordnet det helt uoppfordret fordi han var nysgjerrig:shy: Vi har også sett på sædcellene til samboer i mikroskop hjemme for rundt 1 år siden. Det var kjempe spennende og er, etter min mening, en av de beste ideene jeg har hatt! Det var liv der i det minste! Ganske lenge svømte de rundt:cool:
Glemte visst å svare! Så bra at du har fått legetime og at det ikke er altfor lenge til.

Jeg har fortsatt ikke fått svar på blodprøvene som ble sendt til sykehuset. Ja, en hjemmetest bare for å sjekke svømmerene :hilarious: men den får vente til el og aksjelegging er overstått. Ja, det er jo ganske facinerende og greit å sjekke det også :)
 
Glemte visst å svare! Så bra at du har fått legetime og at det ikke er altfor lenge til.

Jeg har fortsatt ikke fått svar på blodprøvene som ble sendt til sykehuset. Ja, en hjemmetest bare for å sjekke svømmerene :hilarious: men den får vente til el og aksjelegging er overstått. Ja, det er jo ganske facinerende og greit å sjekke det også :)
Jeg er ikke noe bedre mtp. svar :bag: :smiley-ashamed008

Har du kanskje fått noen svar nå? Er veldig spent!
De hjemmetestene er gøy! Jeg fulgte veldig godt med når min samboer tok den :knegg:
 
PP5 og CD4

TR kom og dro. Først trodde jeg at blødningen igjen bare var spotting, men jeg fikk en litt større blødning enn jeg har hatt tidligere. Den må fortsatt klassifiseres som lett, men det begynte å ligne noe jeg kan kalle normalt. Det gikk også over like fort, for på dag 2 og 3 var det kun spotting.
Det er ganske frustrerende når det over alt står at skal bli normal igjen fort, maks innen tre måneder, når du slutter på p-stav. 5 måneder senere er ting fortsatt ikke blitt normalt.

I dag leste jeg hele pakningsvedlegget til nexplanon, og der står det ikke et ord om at det kan ta tid før syklusen blir normal igjen etter uttak. Ja også oppdaget jeg at de medisinene jeg har brukt i månedsvis og som kan gjøre alvorlige skader på et foster, også kan svekke effekten av p-stav. Det skulle jeg ønske jeg hadde fått beskjed om for 1 år siden når jeg startet å ta medisiner, for da hadde jeg fjernet den med en gang og heller brukt noe annet. Jeg synes også det er ganske alvorlig at ingen av legene sa noe. Hadde jeg blitt gravid da, så måtte jeg tatt abort:sad015 Jeg brukte et prevensjonsmiddel som er vanlig. Jeg fikk en medisin som er forholdsvis vanlig. Jeg nekter å tro at legene ikke visste at den kombinasjon ikke er trygg. Dette er noe jeg synes er ganske alvorlig..

Uansett.. Nå er det ikke altfor mange dager til jeg har legetime. Jeg håper virkelig jeg blir tatt på alvor og får henvisning videre og/eller får tatt blodprøver. Jeg må jo ha noen hormoner som er på bærtur slik syklusen min er. Jeg kan ikke skjønne noe annet ..
 
Jeg er ikke noe bedre mtp. svar :bag: :smiley-ashamed008

Har du kanskje fått noen svar nå? Er veldig spent!
De hjemmetestene er gøy! Jeg fulgte veldig godt med når min samboer tok den :knegg:
Haha, så bra jeg ikke er alene :hilarious:

Neeeei, jeg venter fortsatt på svar fra sykehuset ang. LH og FSH. Skulle jo helst hatt svar med en gang så utålmodig som jeg er. Så skal jeg innom legekontoret neste uke for å sjekke progesteron også. Min samboer måtte vente til el var overstått her, så har ikke fått tatt den enda:hilarious:
 
Haha, så bra jeg ikke er alene :hilarious:

Neeeei, jeg venter fortsatt på svar fra sykehuset ang. LH og FSH. Skulle jo helst hatt svar med en gang så utålmodig som jeg er. Så skal jeg innom legekontoret neste uke for å sjekke progesteron også. Min samboer måtte vente til el var overstått her, så har ikke fått tatt den enda:hilarious:
Da håper jeg du får svar snart! :)

Ja, EL og aksjelegging trumfer hjemmetest :cool: Han må jo også spare opp i 3 dager hvis jeg husker rett. Her ble det slik at samboer sparte opp når han uansett var bortreist en helg:hilarious:
 
PP5- CD9

Jeg har gått inn i det fertile vinduet ifølge premom. Denne prøveperioden prøver jeg både grapefruktjuice, don quai og angus castus dråper. Grapefruktjuice hjelper definitivt på eggløsningsslimet for min del. Har vanligvis så lite at jeg ikke merker det, men med grapefruktjuice er det litt der:hilarious: Har brukt litt tid på å lese meg opp på angus castus, og det finnes noen studier som bekrefter at dette kan ha noe for seg. Det smaker grusomt og jeg angrer på at jeg ikke bestilte kapsler i stede, men jeg får bare styrte de ned på morgenen. Det er veldig spennende å prøve ulike ting og det skader jo ikke å prøve noen sykluser:)

I dag har jeg også legetime. Dessverre ser det ut til at jeg har fått lungebetennelse etter forkjølelsen forrige uke. Legetimen blir nok brukt på det i stedet tror jeg. Hoster som en gal og har bare sovet 2 timer i natt. Musklene verker og det er utmattende å røre seg. Det er lenge siden jeg har vært så sykt som jeg er nå. Jeg er spent på hvordan det blir med aksjeleggingen de neste dagene, men det må vi bare få til uansett hvordan formen min er :bag:
 
CD 10
Det ble som forventet med den legetimen, så jeg må nok bare bestille en ny.
Uansett.. Fikk påvist influensavirus som ikke akkurat er noe stort sjokk mtp. hvor dårlig jeg er. Er på dag 4 med feber. I går bikket tempen 40 grader. I dag inntok jeg smertestillende og febernedsettende når tempen bikket 39 grader.

Feber, hoste og masse snørr til tross; aksjer er lagt både i går og i dag :cool: Fikk også conceive plus glidemiddel i posten i dag. Nå prøves det meste! Jeg vil påstå at innsatsen er upålitelig:knegg:
 
8 DPO
Jeg hadde egentlig gitt litt opp denne syklusen. Klarte aldri å få positiv EL-test, så tenkte at kanskje kroppen rotet litt med syklusen siden jeg hadde influensa.
Har heller ikke kjent på noe testetrang, men så fikk jeg plutselig litt likevel idag.
Jeg ser strek!! Den er tydeligere i virkeligheten :nailbiting: Nå kommer jeg selvfølgelig til å måtte teste i morgen også :angelic:
 

Vedlegg

  • 20230628_234856.jpg
    20230628_234856.jpg
    1,2 MB · Visninger: 42
Den ser jo ganske rosa ut den der!
 
Ja, den gjør jo det :bag: jeg klarer ikke å tro på at den er positiv, så jeg må ta en digital i morgen :hilarious: Pluss en eller to til strips senere i dag!:knegg:
Håper på enda tydeligere streker senere :smiley-bounce012
 
Back
Topp