Velkommen til verden Leah

Bruker sprayen, hjelper på å få ut. Men må ha spray + pumping + håndpumping under og etter.. Slitsomt i lengden, men selvfølgelig verdt det. Bare sliten etter 6 uker :)
Full forståelse for det!
Det er ikke alle som klarer få full uttelling av pumpe vs barnet selv og så er det som det sies over her forskjell på hvordan man responderer på ulike pumper også. Har du fått prøve ulike varianter og sett om det er noen forskjell?
Uansett skal du som du sier være STOLT av det du har fått til uansett veien videre! Det er beintøft å ha barn innlagt og skulle få til melkeproduksjon med fullpumping.
Fordelene med morsmelk for barnet er ikke avhengig av mengde, bare så det er sagt sånn at alt hun får er gull.
 
Godt det hjelper å få ut noe her ihvertfall da. Ikke så lett å sitte i en sånn situasjon.

Sikker på at det er AHUS sitt AHS de andre har hatt samtale med? Veldig mange på Ullevål som skal inn i OUS sitt AHS...
Håper det blir bedre snart!

Men som skrevet lengre opp får jeg bare være fornøyd med det jeg får til :) ❤️

Både OUS og AHUS sitt har vært her, sistnevnte forrige uke med 2 barn. Sistemann ble sendt hjem igår med hjemmesykehus fra AHUS. Men har samtale med sosionomen på torsdag så håper på mer avklaring innen da :)
 
Full forståelse for det!
Det er ikke alle som klarer få full uttelling av pumpe vs barnet selv og så er det som det sies over her forskjell på hvordan man responderer på ulike pumper også. Har du fått prøve ulike varianter og sett om det er noen forskjell?
Uansett skal du som du sier være STOLT av det du har fått til uansett veien videre! Det er beintøft å ha barn innlagt og skulle få til melkeproduksjon med fullpumping.
Fordelene med morsmelk for barnet er ikke avhengig av mengde, bare så det er sagt sånn at alt hun får er gull.

Håper hun snart fullammes, eventuelt at vi kommer til er punkt hvor vi legger det på hylla og gir flaske. Tror ikke det er godt for psyken å skulle pumpe uke etter uke uten å få tilstrekkelig med melk. Glad jeg har nok melk akkurat nå.

Kun prøvd Medela Symphony (?), den fra sykehuset. Men kjøpt en Medela Swing Maxi, må bare få tak i slike steriliseringsposer til micro da jeg ikke har tilgang til å koke.
 
Men som skrevet lengre opp får jeg bare være fornøyd med det jeg får til :) ❤️

Både OUS og AHUS sitt har vært her, sistnevnte forrige uke med 2 barn. Sistemann ble sendt hjem igår med hjemmesykehus fra AHUS. Men har samtale med sosionomen på torsdag så håper på mer avklaring innen da :)
Lykke til!
 
Håper hun snart fullammes, eventuelt at vi kommer til er punkt hvor vi legger det på hylla og gir flaske. Tror ikke det er godt for psyken å skulle pumpe uke etter uke uten å få tilstrekkelig med melk. Glad jeg har nok melk akkurat nå.

Kun prøvd Medela Symphony (?), den fra sykehuset. Men kjøpt en Medela Swing Maxi, må bare få tak i slike steriliseringsposer til micro da jeg ikke har tilgang til å koke.
ikke sikkert Nyfødt har andre pumper, men barsel på Riksen vet jeg hadde noen andre typer også før. Blant annet noe som så ut som en gammel motor, stor og tung og stygg, men ekstremt effektiv.

Det er nok en stund til enda at hun fullammer ift hvordan du sier hun tar akkurat nå, men samtidig kan det løsne fort. For noen hjelper det også MYE å komme hjem i ro og fred. At det da løsner fordi man slapper mer av og ikke har fullt av mennesker rundt seg etc.
Det er forskjell på å være på sykehus og å være hjemme så naturlig om kroppen spenner seg mer på sykehuset og da kniper det også i brystene slik at melken ikke renner like greit.
 
De skal kontakte AHUS imorgen :)

Overvåkningen ryker trolig imorgen!
 
Hurra for to gode nyheter på samme dag! Det må være godt etter dagen i går... [emoji1303][emoji1303]
 
Hurra for to gode nyheter på samme dag! Det må være godt etter dagen i går... [emoji1303][emoji1303]

Ja.. Gårsdagen var en av de verste. Vet ikke om jeg sa det, men plinget i ett sett på henne i 2 timer. Øyeundersøkelse, blodprøve og mye mat ble alt for mye.. Første gang vi har hatt sykepleier som må stå ved henne hele tiden, ikke engang første leveuken var det nødvendig. Men veldig stabil fra kl 20 igår og videre. Satt også ned FM85 til 2 gram per 100. Endelig lytter legen! De vurderer også begynne "sulte" henne til helgen :)

❤️ Du av alle vet jo hvor viktige sånne dager er etter en elendig en dagen før..
 
Flinke Leah! [emoji7][emoji1360]
 
Åååååå, så nydelig hun er ❤️
Ble helt svett av å lese om de to siste dagene dine, og jeg skjønner veldig godt at det er en stor psykisk påkjenning- alt det du er igjennom! Så skal man stress-pumpe melk oppi alt det der.. ikke rart det er vanskelig å få ut store mengdene da altså!

Fint at legene lyttet, og at de førsøker en endring :) Ønsker dere alt godt fremover! Hun virker jo veldig sterk, heldigvis ❤️❤️
Hilsen ei som følger med, (og føler med!!), dere, uten å være så flink til å legge igjen kommentarer :)
 
Vakringen.
Hvordan har det gått idag?
 
Gått veldig fint! Spist litt, badet, ultralyd av hodet og masse kos. Litt trøbbel med magen, men men. :)
Litt klassisk med magetrøbbel da, men deilig med bad og fin UL håper jeg.
Venter i spenning på hva AHUS kommer med av tilbakemelding
 
Litt klassisk med magetrøbbel da, men deilig med bad og fin UL håper jeg.
Venter i spenning på hva AHUS kommer med av tilbakemelding

Ultralyden var normal :)

Ja, vi også. Håper de gir oss svar imorgen, har time med sosionomen igjen da også. Hjemreise snart hadde vært magisk! Og får snart ta henne ut på perm :D
 
Ultralyden var normal :)

Ja, vi også. Håper de gir oss svar imorgen, har time med sosionomen igjen da også. Hjemreise snart hadde vært magisk! Og får snart ta henne ut på perm :D
Krysser fingrene!!!!
 
Back
Topp