Vektoppgang!!

32-2 i dag og gått opp ca 7kg. Hadde BMI på ca 24 før svangerskapet og var i startfasen av å begynne å gå ned i vekt med trening og endring av kostholdet.
 
32+5 i dag, er 4 kg mer enn når eg ble gravid...
 
Har gått opp 11,6 kg nå i uke 35+5. Var normalvektig før svangerskapet, men usikker på BMI, aldri gidda å regne på det ;)
 
34+3. Gått opp 9 kg [emoji85]
 
Wow så lite dere har gått opp i vekt? Kan jeg spørre hva bmi'en deres var før graviditet?
Jeg hadde bmi på 21, og normalvektig. Jeg har allerede gått opp over 11 kilo og føler ikke at det stopper enda... jeg er absolutt ikke komfortabel med kroppen min om dagen, selv om jeg synes babymagen min er fin.

Min bmi lå på 21,1 før jeg ble gravid. Gikk først ned i vekt pga at jeg var kjempedårlig + at jeg nok har mistet mye muskler. Trente masse styrke før, men pga lavt blodtrykk, bekkenløsning og kraftige kynnere blir det lite av det nå. Og muskler veier jo mer enn andre ting ;)
Veide meg igjen i dag, og jeg har gått litt ned igjen - så totalt bare gått opp 5 kg og er 33+ 5. Jordmor har forsikret meg om at alt ser veldig bra ut, og at vesla vokser jevnt og trutt, men synes egentlig selv at jeg har gått litt lite opp i vekt. Så, jeg ligger as we speak på sofaen og stapper i meg sjokolade :D
 
Wow så lite dere har gått opp i vekt? Kan jeg spørre hva bmi'en deres var før graviditet?
Jeg hadde bmi på 21, og normalvektig. Jeg har allerede gått opp over 11 kilo og føler ikke at det stopper enda... jeg er absolutt ikke komfortabel med kroppen min om dagen, selv om jeg synes babymagen min er fin.

Jeg har ikje regnet ut BMI'en, men startet på 52kilo, og er nå 63 tipper jeg. Forrige svangerskap gikk jeg fra 48 - 70 kilo!!!! Og de 22kiloene kom i siste halve del, for i følge helsekortet fra da, veide jeg enda 48kilo i uke 19. Så det blir spennende de siste 40 dagene nå.....
 
Er det bare jeg som har gått opp mye?! [emoji15] 36+2 og har gått opp 20 kg men relativt mye er vann. Er så utrolig hoven overalt [emoji43]
 
Jeg har ennå ikke gått opp mer enn 6-7kilo. Baby har riktig str ,så er ikke bekymret :)
 
32+5 og opp ca 8 kg. De to siste har kommet på "over natten" nå i jula og jeg fikk vite på UL i dag at jenta mi er stor. 2400 g allerede! Håper hun ikke vokser for mye mot slutten.
 
32+5 og opp ca 8 kg. De to siste har kommet på "over natten" nå i jula og jeg fikk vite på UL i dag at jenta mi er stor. 2400 g allerede! Håper hun ikke vokser for mye mot slutten.
Vekstestimering? Eller var du stor på sfmål? Har tenkt på dette om baby er veldig stor selv om målene ser greie ut
 
Vekstestimering? Eller var du stor på sfmål? Har tenkt på dette om baby er veldig stor selv om målene ser greie ut
Sjekk pga morkakens plassering ved oul. Var på vanlig kontroll hos jm i dag. Sf-målet har gjort et lite hopp siden sist måling, men er godt innafor normalområdet :) Vektberegninger er visst ikke helt til å stole på forstår jeg, så jeg er spent på å se hvor stor hun blir.
 
9 kg ca :)
 
Det er like normalt å gå opp mye som lite, i et svangerskap, og antall kilo sier ingenting om tidligere BMI, om det blir lett eller vanskelig å bli kvitt dem i etterkant eller om det utgjør lite/mye vekst hos babyen, så jeg tror det viktigste er å leve så normalt man kan utifra de svangerskapsplagene man evt har (bekkenløsning, vann i kroppen, vonde kynnere, kvalme, svangerskapsdiabetes osv), både når det gjelder mat og aktivitet, og ikke henge seg for mye opp i antall kilo (selv om man naturligvis skal følge med). Babyen får/tar som regel det den trenger av næring uansett :)
 
Back
Topp