Vekt!

Vause

Glad i forumet
MayDay2021
Ikke at det betyr noe, men gøy å følge med.
Selv håpet jeg å være litt lettere når jeg ble gravid! Var 6,6 kg lettere når jeg ble gravid i sommer. Pga. Litt utmattelse etter en tung høst, har kiloene rast på og jeg veier nå like mye som jeg gjorde når jeg ble gravid med dattera mi i 2014. Var 86,6 for 14 dager siden, er 181cm høy da. Sist gikk jeg til 103kg. Den 100kg grensa er litt tung, uansett man BARE er gravid:p
 
Men sønnen min gikk jeg fra 50-90 :p
Skal IKKE gå opp så mye nå da!
I uke 12 sist ma var jeg 73 kg (april)
Nå er jeg 61 og håper jeg klarer å holde meg til 70, men tviler :p
 
Var 60kg ved første graviditet.
Var gått opp 2 kg ved SA/når jeg ble gravid igjen.

Etter fødsel var jeg på et pkt nede i 63kg. Lagt på 65-66 kg siste tiden.

I dag var jeg 68 </3
 
Var 112 da jeg fødte siste , nå starter jeg på 72 og håper jeg aldri ser 100-tallet igjen
 
Jeg var over 90 ved fødselen, jeg hadde så mye vann i kroppen og gikk fort ned. Jeg er en del tyngere nå enn jeg var før jeg ble gravid med førstemann, men da holdt jeg aktivt på med hest og hund.
 
Håper jeg ikke legger for mye på meg, er første graviditet :p jeg er 178 og 63kg, har ikke lagt på meg noe til nå
 
Gjekk frå 69 - til 95/97 sist (mulig meir, men vi slutta å vege på nest siste kontroll [emoji23]) - håpa å holde meg under 90 denne gongen [emoji4] Starta på 68,5 i begynnelsen av desember, har ikkje vegd meg sidan [emoji15]
 
Ingen ide om hva jeg veier nå men tipper rundt 50kg. Var 48kg sist og la på meg 12 kg som forsvant idet ungen var ute så jeg håper vell selv på at jeg legger på meg og ikke mister alt igjen
 
Min første veide jeg 81 før graviditet og 99 når jeg fødte. Veide 86 rett etter fødselen, så mye forsvant igjen. Nå veide jeg 77 før jeg ble gravid, er på 79 nå.. men kan være jula som også har bidratt til det. Er 181 da, hadde fettprosent på 13 i sommer - men sikkert mer nå [emoji6]
 
Gikk fra 68-85 med første. Nå starter jeg på 76 :/ så håper det blir litt mindre vektoppgang denne gangen! Det stresser meg litt egentlig...
 
Nå føler jeg meg som den sumo dama i forhold til dere! Men jeg skulle jo starte 2017 med rensekur, trene, bli den hotte mama'n også blir jeg fanken meg gravid! Og veier 105.... Oh yeah! Det er kjørt!
 
Nå føler jeg meg som den sumo dama i forhold til dere! Men jeg skulle jo starte 2017 med rensekur, trene, bli den hotte mama'n også blir jeg fanken meg gravid! Og veier 105.... Oh yeah! Det er kjørt!

Du et helt sikkert like fin som alle andre uansett hva de veier og blir en like god mamma <3
 
Veide 61 med første, la på med 21 kg. Veide 65 når jeg forlot sykehuset.
Veide 63 med andre, la på meg 11 kg. Veide 64 når jeg forlot sykehuset.
Veier 64-65 etter jula, 63 ellers, og har et totalt avslappet forhold til babykiloene kjenner jeg :) det er oftest en grunn til at kroppen lagrer kiloene :)
 
Vekt har så lite å si, man kan være like usunn på en vekt på 55 som 104, det er kroppssammensettingen som er viktig. Vekten er bare et tall. Jeg stresser lite ved at jeg går opp i graviditeten, så lenge man lever normalt og sunt så går det av igjen senere :) no stress folks
 
Sist gikk jeg opp 25kg. Og jeg rakk akkurat å miste dem før jeg ble gravid igjen! [emoji28] Denne gangen vil jeg ikke tillate meg selv å gå opp så mye!
 
Sist gikk jeg opp rett under 9 kg, og etter en uke var de fleste kg vekk igjen, så var mest baby, fostervann, morkake etc som veide her.

Første jm-kontroll snakket vi om vekt, og hun så på meg og sa at jeg lignet den typen som ikke gikk opp i vekt i svangerskapet. Der fikk hun jo ganske så rett.

Håper jeg er like heldig denne gangen, ift å ikke gå for mye opp, men det blir som det blir :)
 
Veier 64kg nå, jula ga meg to ekstra kilo som en pangstart på graviditeten :p 1.66 høy. Førstegangs gravid og håper jeg klarer å holde meg unna for mye godteri og snacks! 'Men matlysten er jammen meg på topp!!:p
 
Back
Topp