Vekt +/-

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hvor langt er dere på vei og hvilken vektendringer har dere hatt ?

Jeg er normalvektig, 4+5 og har gått ned 2 kg den siste uka. Han ingen symptomer, så er ikke kvalm. Hmm.
 
Endte opp som undervektig pga kiloene raste av i forrige ammerunde.. Hadde bmi på 15 på det verste. Greide å karre til meg 2kg før jeg ble gravid igjen. Spent på hvordan det blir siden jeg er såpass kvalm :/ Men har tatt prøver hos legen og alt er i skjønneste orden, jeg bare ser ut som et beinrangel :p
 
Jeg er 4+3 eller 4+4. Jeg aner ikke om jeg har gått opp eller ned, for jeg veier meg kun et par ganger i året. Pleier å ha en ganske stabil vekt på rundt 55, og har ikke mistet matlyst så vil tro jeg ligger rundt der nå også.

Gjennom forrige svangerskap gikk jeg opp 12-13 kg.
 
Har ikke stilt meg på vekten på lenge, og føler ikke for å gjøre det heller :p har vært på sykemeldt i 6 mnder i år og pga det gått en del opp i vekt (i mine øyne da), så bare synet av vekta gjør meg dårlig :p
La på meg 17.3 kilo sist svangerskap, og det er jeg ikke akkurat lysten på å gjøre igjen.
 
Har ikke vekt, så jeg vet ikke. Blir ikke veid før første kontroll hos legen :)

I mitt første svangerskap gikk jeg opp 9,6 kg. 1 uke etter fødsel hadde jeg gått ned 10,5 kg. Sist veiing(6 uker etter fødsel) hadde jeg gått ned enda et kg. Tror jeg ligger på det samme nå, 4 mnd etter fødsel. Folk kommenterer at jeg har blitt slankere i hvert fall.

Håper jeg er like heldig i dette svangerskapet :)
 
Eg har eg bmi på 24,5 og er dermed nesten overvektig?! Fy meg altså. For en tull.
 
Jeg er 7uker på vei å har allerede gått opp 2kg. Første svangerskap gikk jeg opp 29kg. Andre svangerskap gikk jeg opp 20kg så blir spennende å se nå :) lever som normalt :)
 
Uke 0 - 65,5 kg
Uke 5 - 63 kg
Uke 8 -
Uke 9 -
Uke 10 -
Uke 11 -
Uke 12 -
 
Uke 0 - 44 kg
Uke 7 - 44 kg
Uke 8 -
Uke 9 -
Uke 10 -
Uke 11 -
Uke 12 -
 
Åh kjære vene... ikkje for å være stygt, men det kan ikkje være en frisk vekt....?
Jeg er undervektig (endte opp som det etter forrige ammerunde, da veide jeg enda mindre uansett hvor mye jeg spiste og jeg spiste mye!) Har hele tiden følt meg i fin form, men dro til legen og tok en haug prøver for å forsikre meg om at alt var i orden, og det var det så kroppen trives tydeligvis som stankelbein (selv om jeg skulle ønske meg mer kjøtt på beina, men det går rett og slett ikke). Mensen begynte også å bli regelmessig etter fødselen før jeg ble gravid nå som er et tegn på at kroppen min er i en slags balanse (mange undervektige mister tom. mensen). Også er jeg ikke verdens høyeste person med mine 162cm.. Så alt i alt, nei ikke en sunn vekt, men tydeligvis den vekta kroppen min vil være og jeg spiser masse og variert. :) Var ikke stor før forrige graviditet heller, men var iallefall akkurat innafor normalvekt.
 
By the way så synes overhodet ikke det er stygt at du kommenterer :) Synes egentlig det er bra du reagerer, for hadde jeg hatt spiseforstyrrelser og vært gravid burde noen gi meg beskjed om at jeg må ha meg avgårde for å få hjelp. :)
 
Uke 6 - 85
Uke 7 - 84,7
 
By the way så synes overhodet ikke det er stygt at du kommenterer :) Synes egentlig det er bra du reagerer, for hadde jeg hatt spiseforstyrrelser og vært gravid burde noen gi meg beskjed om at jeg må ha meg avgårde for å få hjelp. :)
Takk for at du oppfatter meg akkurat som eg mente ❤
 
Eg har eg bmi på 24,5 og er dermed nesten overvektig?! Fy meg altså. For en tull.
Jeg er på 25 på BMI og overvektig ;) haha! Lever godt med "overvekten" jeg :) Hehe.

Veier forøvrig samme nå som ved positiv test :)
 
Uke 6, ingen vektoppgang enda :) håper å holde det til samme som forrige gang da gikk jeg opp 8 kg frem til siste måneden da jeg gikk opp mye vann og veide vel + 13 til slutt.
 
Jeg er undervektig (endte opp som det etter forrige ammerunde, da veide jeg enda mindre uansett hvor mye jeg spiste og jeg spiste mye!) Har hele tiden følt meg i fin form, men dro til legen og tok en haug prøver for å forsikre meg om at alt var i orden, og det var det så kroppen trives tydeligvis som stankelbein (selv om jeg skulle ønske meg mer kjøtt på beina, men det går rett og slett ikke). Mensen begynte også å bli regelmessig etter fødselen før jeg ble gravid nå som er et tegn på at kroppen min er i en slags balanse (mange undervektige mister tom. mensen). Også er jeg ikke verdens høyeste person med mine 162cm.. Så alt i alt, nei ikke en sunn vekt, men tydeligvis den vekta kroppen min vil være og jeg spiser masse og variert. :) Var ikke stor før forrige graviditet heller, men var iallefall akkurat innafor normalvekt.
Hehe, jeg er like høy som deg, og veier 60 kg! Det viser jo bare hvor stort spenn det er på det som er normalt. Jeg har mye rumpe og lår, men er likevel ganske slank.

Jeg gikk ned en del nå i vår/sommer (endelig tilbake der jeg var før første graviditet!), og foreløpig har jeg ikke gått opp noe heller. La på meg 12 kg sist, som forsvant ganske umiddelbart etter fødsel, men så gikk jeg skikkelig i permisjonsfella og la på meg 5-6 kg igjen. Ooops. Må prøve å unngå det denne gangen!
 
Back
Topp