Veien til graviditet etter MA og PCOS

Herregud, se på lille bamsemums :Heartpink
Håper du føler deg bedre om ikke altfor lenge! I mitt første svangerskap, så sluttet kvalmen helt i uke 24. Da var det smooth-sailing helt ut.
Gleder meg til å følge videre altså, herlighet:Heartpink
Hatt mange fine dager på rad nå. Hvertfall med kvalmen. Men så har dagen i dag vært ganske dårlig igjen. Og fortsatt MYE sliten. Satser på at det gir seg før 24 her da :angelic: og hvis ikke så er det også helt greit så lenge lilleholder seg frisk inni der! ❤️
 
16+4

Denne siste uka har vært veldig spesiell. Hadde legetime på mandag, og pga at jeg fortsatt var veldig sliten så ønsket legen å ta noen ekstra blodprøver. Ble oppringt når svarene var kommet. Jeg hadde skyhøyt stoffskifte. Måtte google litt vanlige symptomer, og det passer spot on. Slitenhet/svakhet, høy puls, uro, skjelving og lav toleranse for varme. Alle ting som jeg har vært plaget med de siste 4 mnd, og som vi antok var pga graviditeten. Men nei. Ble henvist til endokrinolog og fikk vite at jeg har den autoimmune sykdommen Graves. Altså ikke sammenheng med graviditeten i det hele tatt, og tilfeldig at jeg fikk symptomer rett etter at graviditeten startet. Og det rareste er at hun spesialisten sa at vanligvis så senker immunforsvaret seg under graviditeten, så de fleste med autoimmun sykdom er ganske stabile. Det var uvanlig at det blusset opp da. Men det hadde jo hendt før. Jeg har starta opp med medisin for å senke stoffskiftet, og blir fulgt tettere opp pga det. Føler meg godt ivaretatt, og ikke egentlig bekymret for lille. ❤️

Har også hatt min første time hos jordmor, noe som var veldig hyggelig. Vi snakket mest om hvordan formen er, fysisk og psykisk, litt om videre plan, også lyttet vi på hjertet til bebis. Alt hørtes veldig bra ut :)

Pga at jeg ikke har vekt hjemme så har jeg ikke fulgt med på det, så fikk endelig veid meg (sist var uke 8 hos legen). Har gått ned 4 kg, men med høyt stoffskifte, kvalme og dårlig matlyst så er det nok ikke rart. Heldigvis så tror jeg kvalmen nå så og si har gitt seg. Jeg kan gi katta våtfor igjen uten å brekke meg, og jeg blir ikke kvalm når jeg begynner å bli sulten. Så hvis bare stoffskiftet kan roe seg, så tror jeg at formen blir riktig bra :)

Har begynt å få antydning til mage, men er nok bare jeg selv som syns det. Har litt ekstra på magen, så ikke så lett for andre å se. Men har en følelse av at magen er mer fyllt enn ellers. Det føles nesten litt trangt ut. Ikke kjent noe bevegelse enda, men forhåpentligvis ikke lenge til ❤️ vet jo ikke enda om morkake blir å ligge foran eller bak, siden den var så lavtliggende ved TUL. Får nok vite mer på OUL 26 januar.

Godt nytt år damer! Må dette bli året for terminspirer til dere alle ❤️
 
16+4

Denne siste uka har vært veldig spesiell. Hadde legetime på mandag, og pga at jeg fortsatt var veldig sliten så ønsket legen å ta noen ekstra blodprøver. Ble oppringt når svarene var kommet. Jeg hadde skyhøyt stoffskifte. Måtte google litt vanlige symptomer, og det passer spot on. Slitenhet/svakhet, høy puls, uro, skjelving og lav toleranse for varme. Alle ting som jeg har vært plaget med de siste 4 mnd, og som vi antok var pga graviditeten. Men nei. Ble henvist til endokrinolog og fikk vite at jeg har den autoimmune sykdommen Graves. Altså ikke sammenheng med graviditeten i det hele tatt, og tilfeldig at jeg fikk symptomer rett etter at graviditeten startet. Og det rareste er at hun spesialisten sa at vanligvis så senker immunforsvaret seg under graviditeten, så de fleste med autoimmun sykdom er ganske stabile. Det var uvanlig at det blusset opp da. Men det hadde jo hendt før. Jeg har starta opp med medisin for å senke stoffskiftet, og blir fulgt tettere opp pga det. Føler meg godt ivaretatt, og ikke egentlig bekymret for lille. ❤️

Har også hatt min første time hos jordmor, noe som var veldig hyggelig. Vi snakket mest om hvordan formen er, fysisk og psykisk, litt om videre plan, også lyttet vi på hjertet til bebis. Alt hørtes veldig bra ut :)

Pga at jeg ikke har vekt hjemme så har jeg ikke fulgt med på det, så fikk endelig veid meg (sist var uke 8 hos legen). Har gått ned 4 kg, men med høyt stoffskifte, kvalme og dårlig matlyst så er det nok ikke rart. Heldigvis så tror jeg kvalmen nå så og si har gitt seg. Jeg kan gi katta våtfor igjen uten å brekke meg, og jeg blir ikke kvalm når jeg begynner å bli sulten. Så hvis bare stoffskiftet kan roe seg, så tror jeg at formen blir riktig bra :)

Har begynt å få antydning til mage, men er nok bare jeg selv som syns det. Har litt ekstra på magen, så ikke så lett for andre å se. Men har en følelse av at magen er mer fyllt enn ellers. Det føles nesten litt trangt ut. Ikke kjent noe bevegelse enda, men forhåpentligvis ikke lenge til ❤️ vet jo ikke enda om morkake blir å ligge foran eller bak, siden den var så lavtliggende ved TUL. Får nok vite mer på OUL 26 januar.

Godt nytt år damer! Må dette bli året for terminspirer til dere alle ❤️
Oi så bra at du fant ut hva det skyldes hvertfall! Håper medisinene fungerer bra og at det snart blir mer stabilt for deg❤️
Hjelper sikkert litt på at kvalmen bedrer seg og for det er virkelig grusomt å være kvalm!

Lykke til på oul når den kommer!
 
19+2

På tide med en ny liten oppdatering her i kveld ❤️

I dag var vi på OUL. Det var kjempefint og alt så heldigvis normalt ut. Vi fikk i tillegg vite at vi venter en liten gutt :Heartblue Har hatt en magefølelse på det lenge, så det var gøy å få bekreftet.
Termin er fortsatt samme som etter TUL; 24 juni.
Har også morkaka foran, så forventer at det tar litt tid før jeg begynner å kjenne ordentlig bevegelse. Har ikke hatt disse «sommerfugl-slag» eller «boble» følelsen, men tror jeg har kjent spark nårjeg har klemt litt inn på sidene av magen.

Magen vokser, men er ikke store kulen å snakke om enda. Det kommer nok etterhvert. Er ganske kort i ryggen så forventer stor mage :hilarious:

Ellers går det sakte bedre med stoffskiftet, som enda er høyt. Har nylig måttet øke dosen med medisin, så får håpe at det går seg til nå. Føler jeg klarer litt mer enn tidligere, men det begrenser seg fortsatt veldig.

B577A4EE-5CFB-4E5B-ADF3-CAFC77CCEE9E.jpeg
 
20+4

Legger bare inn en liten oppdatering for min egen del :) har kjent lillegutt bevege seg i en uke nå. 19+4 var det som om en bryter ble skrudd på, og jeg har kjent ham hver dag siden. Han gjør ikke mye ut av seg, det er små dult og litt følelsen av å ha en liten fisk i magen til tider. Det er perioder med mer bevegelse og perioder jeg ikke kjenner noe, men jeg kjenner ham flere ganger om dagen. For to dager siden, på kvelden når vi hadde lagt oss, så var han spesielt aktiv. Og det var også da pappa kunne kjenne for første gang, det syns han var veldig gøy, og litt rart :) med morkake foran hadde jeg sett for meg at det ble å gå enda litt før jeg ble å kjenne men tydeligvis ikke :) blir veldig glad hver gang, og merker også at magen fortsetter å vokse! Har blitt en skikkelig bump der nå, og den er så fin ❤️
 
24+2

Noen uker siden sist oppdatering. Var på 24ukers kontroll hos jordmor i går. Der stod alt bra til. Fin hjertelyd, og en aktiv liten kropp inni der som sparket mot proben flere ganger. Jeg har kjent ham hver dag siden jeg kjente første gangen, og det blir mer og mer tydeligere og sterkere spark. Han holder leven inni der i skrivende stund, og jeg elsker det. Så godt å vite at alt er iorden flere ganger om dagen :)

Ellers har formen kommet seg litt, og blodprøvene mtp stoffskiftet er bedre. Blir fortsatt raskt utmattet, så er enda 90% sykemeldt, og regner med å fortsette å være det ut svangerskapet. Legene sier det er viktig at jeg ikke sliter meg ut, og at fokus er på at jeg og lille har det bra. Så lenge jeg er hjemme å tar ting med ro så føler jeg meg ganske normal, heldigvis.

Magen vokser, og det finnes ikke tvil om at jeg ser gravid ut. Har tenkt en stund at jeg kanskje til og meg har litt for stor mage, men det kunne jordmor avkrefte i går. Symfysemålet er innenfor normalen, dog i øvre skiktet. Er førstegangs, men blir nok å få en skikkelig stor mage til slutt. Er jo ikke veldig høy, kort i ryggen, og litt lag med fett rundt magen. Bærer langt ut tror jeg også. Men denne magen skal jeg bære med stolthet! Fineste magen jeg noen gang har hatt ❤️

13EEA4F7-7060-41B7-B4DF-15AB84C8C60C.jpeg


Ellers er jeg en del plaget med halsbrann og sure oppstøt. Kjøpt «Link» tyggis på apoteket, og synd det fungerer bra. Og bortsett fra det, og stoffskiftet, så har jeg lite plager. Kjenner ingenting i bekken/rygg heldigvis, og humøret er på topp. Ved litt for mye ståing/gåing så kan nedtrykket i livmora føles litt ubehagelig, men det går over ved hvile :)

Vi har egentlig ikke kommet igang med innkjøp enda, og jeg begynner å kjenne på litt stress akkurat der. Jeg tror vi har landa på bilstol, som vi skal kjøpe ny. Vi er veldig usikre på vogn, der bør vi prøvekjøre litt men bort litt langt unna nærmeste babybutikk til at vi bare kan gjøre det spontant. Vet at mange anbefaler brukt vogn pga høye priser, men vi har lyst på ny. Dette er vårt første barn, vi har råd til det, og blir å oppbevare den til neste unge uansett :) ellers så får vi bedside crib gratis hos en venninne av meg, jeg får babyklær i haugevis, også strikker jeg litt selv.
Andre ting vi må kjøpe er stellebord/stellekommode, babynest, lekematte og vippestol. Sikkert andre ting også, men dette jeg kommer på. Er så usikker på vogge i stua. Ser for meg at babynest i sofa kan være nok. Samtidig syns jeg disse moseskurvene er så fine. Får se hva vi lander på.

Er så smått begynt å tenke på fødebag også, og prøver å tenke hva jeg trenger til den. Har lite lyst å dra med for mye. Det blir vel mest toalettsaker og klær. Vurderer å bestille en skylleflaske fra fodebagen.no, da den virker lett å bruke pga fasong. Ellers får man jo mye på sykehuset, av både bind og nettingtruser. Får tenke litt mer på dette, hehe.

Her er dagens mage ❤️
E3CDDA63-9D62-409C-A114-C7887C8A2002.jpeg
 
28+6

Tida går veldig raskt nå. Magen vokser og lillegutt er kjempeaktiv inni der. Sist kontroll hos jordmor var veldig fin, alt var bra og magemålet var midt på streken :Heartblue vekta hadde gådd opp 4,3 kg fra starten av graviditeten (8kg fra laveste vekt målt i uke 16). Spennende å se hvor den ender til slutt :) har tatt glukosetest og den var heldigvis normal. Var veldig spent da fastende måling i fingeren var rett i underkant av grensa. Heldigvis bedre blodprøver fra armen.

Rart å tenke at man allerede er i tredje trimester. Formen er faktisk ganske grei. Stoffskiftet har roet seg, og jeg går på mindre medisin. Så lenge jeg tar det med ro, så føler jeg meg ganske bra. Blir fort sliten av trappegåing og sånt. Eller er jeg fortsatt plaget med mye halsbrann hver dag. Og det er vanskelig å finne behagelige stillinger både sittende og liggende. Kjenner at kroppen er tyngre og vekta litt annerledes plassert. Dette blir jo bare værre de neste mnd. Jeg er fortsatt 90%sykemeldt, og skal være det frem til permisjon mest sannsynlig. Med mindre formen blir veldig dårlig igjen. Har også mye kynnere syns jeg. Flere ganger om dagen, ofte i forbindelse med bevegelse, men også utenom av og til. Ikke vondt, men ubehagelig. Magen kjennes så tung da. Skal lite til før at de trigges. Det holder at jeg reiser meg opp litt fort fra sittende, eller at jeg går opp/ned trapper.

Vi har fått gjort flere innkjøp i det siste, og det meste er enten avtalt å kjøpe brukt hos bekjente og venner, eller på vei i posten :) mangler fortsatt vogn og bilstol, men skal til Tromsø neste helg å velge ut det vi skal ha. Foreløpig ligger britax smile 4 øverst på listen, men har lyst å kjenne litt på den først. Så trenger vi enda litt sånn vognpose og dyne. Har fått masse klær som nok holder de første mnd (håper jeg), og disse er sortert og vasket. Venter bare på at stellekommoden kommer så jeg kan pakke i den. Har også fått hentet apotekets babyboks. Skal også hente på kiwi og rema tror jeg. Har bestilt litt til fødebagen, og målet er at den skal være ferdig til uke 34. Vi skal i en barndåp i slutten av mai (bare 1 mnd igjen til termin) og det er 9timer kjøring. Da skal fødebag være med i tilfelle, sammen med bilstol. Håper formen holder seg så det lar seg gjennomføre. Det er min bestevenninnes datter som skal døpes, og vi skal være gudforeldre. Men er også forberedt på at det kanskje ikke er gjennomførbart.

Neste oppgave er å søke permisjon. Er ikke helt enkelt å vite hva som lønner seg, beste fordeling osv mtp ferien og ulønnet perm. Jeg har vært forberedt å ta ut ulønnet for å få det til å gå opp med barnehagestart i august neste år. Og tror vi blir å velge 100% utbetaling. Det er ikke like relevant for barnefar å ta ulønnet da vi har særøkonomi og selv om vi tjener like mye så har jeg ganske mye mer oppsparte midler som jeg er villig til å bruke. Samtidig vil jeg få mer tid sammen med lillegutt før pappa tar sin perm. Vi er også enige om at jeg tar hele fellesperioden, da vi planlegger å amme. Har pcos og kan hende det ikke funker optimalt, men håper det ordner seg. Har iallefall fått større bryst, og kan komme litt blank væske ut når de blir klemt på. Krysser fingrene.

Neste store milepæl blir å komme til 30 uker, også er det 34+4 og høygravid!
 
32+2

Tiden har rast avgårdet i det siste. Har stresset litt med å få alt på plass, og nå er vi veldig godt i rute. Jeg tror vi har alt vi har behov for og mere til. Jeg har klær nok til tre babyer (fått gratis av familie og bekjente i 50,56 og 62). Vi har stellebord, kluter, bleier, dyner, sengetrekk, babynest, stellesekk, vogn, bilstol og base, vogn-/bilpose, lekematte, vippestol..
Har klar vogge til stuen, bedside crib og nyfødtsete til tripptrappstol, og tripptrappstol, men disse må vi hente hos de vi skal få/kjøpe fra :) eneste vi ikke har er base til bil nr 2 og babycall, som må bestilles. Og litt sånn badegreier til lillegutt. Babyolje, såpe og sånn, negleklipp etc. Ordner det på apoteket etterhvert.

Ellers er formen grei. Merker at stoffskiftet er bra, men tyngre mtp at mage vokser og blir raskt andpusten. Fortsatt 90% sykemeldt, og det går greit.

Var hos jm på kontroll i dag. Der var det meste bra. Hadde spor av protein i urinen, men blodtrykket var kjempefint så regner med det var forurensning bare. Og symfysemålet var litt ned fra kurven han burde fulgt. Ikke mye, men nok til at jm ønsket meg tilbake neste uke for en ny måling. Mest sannsynlig er det stillingsbetinget og alt er greit. Men hvis neste også er avflatet blir det henvisning til UL. Jeg er ikke bekymret. Merker at han vokser på bevegelsene og han er veldig aktiv krabat inni der hver dag. Min vekt var gått opp med én kilo siden forrige kontroll (1 mnd siden), trodde det skulle være mer for føler magen virkelig har vokst. Blir større for hver uke.

Jeg kjenner mer på at jeg begynner å bli utålmodig nå. Tror det har med at det aller meste er på plass, er ferdig vasket og klart til bruk. Bruker tiden på å få resten av huset i stand. Vaske opp alle klær på vaskerommet osv, men det føles som et evighetsarbeid. Strikker også en del, og det er så koselig (strikkestinelise på insta hvis noen er interessert i strikking). Er så spent på dette med fødsel og barseltid nå, og bruker litt tid på å lese om hypnobirthing, oppust og nedpust, amming og lignende. Ønsker så gjerne at den opplevelsen, selv om den er smertefull, skal bli så fin og «enkel» som mulig. Mange tanker rundt dette, men mest av alt er jeg bare spent og gleder meg. Gleder meg helt sinnsykt på å se hvem han ligner på, hvordan han er og hvordan den nye hverdagen blir :Heartblue

IMG_9796.jpeg

IMG_9842.jpeg
 
33+2

Ingen økning på sf-målet siste uken, så blir henvist til sykehuset for vekstkontroll. Mest sannsynlig er alt bra, men greit å få sjekket da. Han er fortsatt aktiv som før, og hjerterytmen er normal :)

IMG_9860.jpeg
 
34+4

Offisielt høygravid. :excited001

Så fint å endelig komme hit. Begynner virkelig å kjenne på tredje trimester. Absolutt ingen sittestilling i sofaen er behagelig, blir tyngre og tyngre å snu seg i sengen om natten. Magen føles sprengt hele tiden, på innsiden på en måte. Bevegelsene fra lille:Heartblue er mer ålende og kan bli ganske ubehagelige når han er veldig aktiv. Men nå er det jo ikke så veldig lenge igjen!

Vi har fått time til vekstkontroll 23. mai, pga sf-målingene som ble gjort. Jordmor var litt overrasket over at vi ikke fikk time før, og har bedt meg være obs på bevegelsene til baby, og på min egen form. Foreløpig ingenting å bekymre seg for iallefall. Han er aktiv, og jeg har det bra (bortsett fra en forkjølelse akkurat nå med sår hals og tett nese da). Jeg føler selv at magen har vokst siste uka, kjennes iallefall trangere ut inni der.

Ellers driver jeg å prøve å få huset i orden, så det ikke blir så mye å gjøre de tiden rundt mulig fødsel, og etterpå. Merker at jeg blir raskt sliten, og får en del kynnere når jeg overdriver, så prøver å gjøre litt hver dag. Merkelig å kjenne på nesting-trang når kroppen ikke er helt med på det. Blir litt rastløs og utålmodig. Noen dager går raskt unna, mens andre snegler seg avgårde. Søvnen er det også så som så med, mye snuing i sengen, opp å tisse, og kan finne på å våkne tidlig (6-7 tiden) å ikke få sove igjen. Det har blitt noen naps de siste dagen, hvis trøttheten blir for stor. Prøver å unngå det for føler formen alltid er værre etter en hvil.

Ellers gleder jeg meg bare til å være ferdig med å være gravid, og at lillegutt skal komme ❤️
 
35+6

Liten oppdatering etter tilvekst-kontroll i dag. Lillegutt målte nøyaktig så stor som han skal, på dagen :hilarious: Estimert til 2800g, og de antar en terminvekt på 3400-3600 hvis han legger på seg som normalt de siste ukene. Syns det høres veldig fint ut i mine ører, men vet jo også at det ikke er noen nøyaktig vitenskap dette:bookworm:
Ellers tok de en CTG, med kjempefine funn. Lille var aktiv som normalt under alle undersøkelser.
De forsøkte å sette på 3d på ansiktet hans, men han lå med hånda foran, så vi fikk såvidt en liten sneakpeek. Umulig å si noe om hvem han ligner på, og hvordan han ser ut, men et lite glimt av munn, nese og det ene øyet fikk vi. Veldig koselig. Han ligger godt ned med hodet nå.

Veldig koselig å se lille igjen, og gleder meg bare enda mer til han kommer nå :Heartblue
 
35+6

Liten oppdatering etter tilvekst-kontroll i dag. Lillegutt målte nøyaktig så stor som han skal, på dagen :hilarious: Estimert til 2800g, og de antar en terminvekt på 3400-3600 hvis han legger på seg som normalt de siste ukene. Syns det høres veldig fint ut i mine ører, men vet jo også at det ikke er noen nøyaktig vitenskap dette:bookworm:
Ellers tok de en CTG, med kjempefine funn. Lille var aktiv som normalt under alle undersøkelser.
De forsøkte å sette på 3d på ansiktet hans, men han lå med hånda foran, så vi fikk såvidt en liten sneakpeek. Umulig å si noe om hvem han ligner på, og hvordan han ser ut, men et lite glimt av munn, nese og det ene øyet fikk vi. Veldig koselig. Han ligger godt ned med hodet nå.

Veldig koselig å se lille igjen, og gleder meg bare enda mer til han kommer nå :Heartblue
Ikke lenge igjen nå :joyful:
 
Nei, litt over 4 uker til termin bare! Det føles veldig rart og fint :cat:
Det går fort ;) Skjønner hva du mener. Min er nå snart 3 uker gammel, og synes fortsatt det er litt rart og absurd at han er her og at jeg har en baby igjen :bag::playful: Men det blir nok veldig fint når du endelig får babyen din :Heartred
 
38+4

Tenkte at en liten oppdatering kunne være grei, siden det er noen uker siden sist.

Det skjer egentlig ikke så mye. Jeg merker det mest med at bekkenet er løsere. Merker det når jeg går, og hvis jeg snur meg litt for fort. Alt går litt saktere for tida, og ting tas i rolig tempo. Har ikke energien til å gjøre så mye, men er rastløs og har lyst å få til mer enn det som går. Jobber med hodet, for at det skal være greit å ta det med ro. Syns bare det er så kjedelig i lengden, og da går tida enda saktere. Har masse kynnere iløpet av døgnet, men ingenting som minner om modningsrier eller annet.

Har hatt foreldrene mine på besøk et par uker, de drar hjem i dag. Det skal bli litt godt å være alene igjen, og pjuske litt med det jeg vil. Har vært god hjelp i at de var her da, med hjelp til både vasking/hagearbeid/middagslaging. De kommer tilbake senere i sommer noen uker etter at jeg har født og ting roer seg.

Ellers går tida sakte nå, og syns mange føder før termindato. Her regner jeg med det blir over termindato før han kommer. Min mor gikk over med alle sine 4. Men har jo et håp om at det kanskje starter noe nå når vi blir alene og jeg kan slappe godt av. Han kommer når han er klar iallefall.

Det er tyngre og tyngre om nettene nå. Litt insomnia-tendenser, våkner ofte for å måtte snu meg. Det er et helt arbeid i seg selv, og kjennes i hofte og korsrygg.

Men iallefall ikke lenge igjen, og hver dag er én dag nærmere at vi møter vårt barn :Heartblue

IMG_9920.jpeg

Magen for ca en uke siden (orker ikke ta en nytt bilde, for det er ganske likt i dag). Faktisk ikke så stor som jeg trodde den sku bli, men allikevel stor nok❤️
 
40+0

Herregud, termin om 3 dager. På lørdag. Innspurten. Nesten litt surrealistisk, samtidig som jeg er så klar!

Hadde siste kontroll hos jordmor i dag. Alt var fint. Litt ned på SF-målet igjen, men så aktiv og fin som han er hver dag så er det nok mer måten jeg bærer på enn noe annet :) håper det kan indikere at han ikke er så stor. Jm tilbydde stripping, men takket nei denne gangen. Vi har elektriker hjemme i dag som skal ordne noen greier som er greit å få gjort før fødsel, så det passa dårlig sånn sett. Men mulig jeg ringer nærmeste fødestue nærmere helga om ingenting skjer, for å høre om mulighet for stripping og modningsakupunktur der, om det ikke skjer noe mer. Vet de har tilbud om det :) håper jo helst at noe skal skje av seg selv, men foreløpig er det ingen sikre indikasjoner. Angrer litt på at jeg ikke fikk jordmora til å bare sjekke modning når jeg var der, selv om jeg ikke skulle strippes. Er jo nysgjerrig på det.

Ellers føler jeg meg ganske bra. Selvfølgelig litt lei av ventinga, og bekkenet er vondere, kjenner litt i rygg osv. Men alt i alt vil jeg si at jeg har vært veldig heldig med formen i siste del av svangerskapet. Kunne vært mye værre, og humøret har vært fint stort sett hele tiden.

Nå bare gleder vi oss så sinnsykt til at babyen vår skal komme. Alt er klart, tror jeg da!

Og i går ble jeg overrasket av en fin flokk damer med babyshower! Hadde ikke forventa det i det hele tatt, hadde lagt fra meg tanken om at det kanskje ble noe. Og der stod de plutselig i yttergangen. De hadde med god snacks, litt gaver og mye godt humør. Satte så utrolig pris på det! :Heartblue

IMG_9975.jpeg

Dagens mage. Hadde nok en liten påbegynnende kynner når jeg tok dette.

IMG_9976.jpeg

SF-kurven min :)
 
Back
Topp