Vegetarianer/vegan

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Er det noen her inne som er det? På lørdag såg eg YouTube videoen: "best speech ever " og etter det har eg ikke kunnet tenke meg å spise kjøtt, men har ikke bestemt meg ennå da eg er allergisk mot soya og eg har hørt at mye av vegan mat er basert på soya.
Er det noen som har noen tips om bra vegan "kjøtt" og div i Norge? :)
 
Følger! (Og søker opp den videoen i kveld). Lurer selv på å bli veganer, men klarer ikke helt å ta steget.
 
Vil anbefale veganmisjonen.no :)
Mange knallgode oppskrifter og tips. :)
Hvis dere syns det er vanskelig å ta skrittet, anbefaler jeg å innføre en og en kjøttfri dag i uka. Føles ikke så uoverkommelig da.

Jeg er ikke vegetarianer selv, men har mange og lange kjøttfrie perioder. :) nærmer seg snart en til periode. Kroppen føles så sunn og lett på vegetarkost.
 
Vil anbefale veganmisjonen.no :)
Mange knallgode oppskrifter og tips. :)
Hvis dere syns det er vanskelig å ta skrittet, anbefaler jeg å innføre en og en kjøttfri dag i uka. Føles ikke så uoverkommelig da.

Jeg er ikke vegetarianer selv, men har mange og lange kjøttfrie perioder. :) nærmer seg snart en til periode. Kroppen føles så sunn og lett på vegetarkost.

Signerer :)
Var vegetarianer i flere år. Veganmisjonen er knall bra!
 
Jeg er ikke vegetarianer, men spiser mye vegetarmat likevel. Aldri værst spesielt glad i kjøtt :) Mange fine oppskrifter bare man googler. Ville også snakket med lege (tatt blodprøver etc) så kan du ta kontrollprøve etter oppstart og se om du får i deg alt du trenger uten kjøtt :)
 
Er veganer, og bruker vegetarbloggen og veganmisjonen flittig :) vil også anbefale deg å melde deg inn i vegan/vegetargrupper på Facebook, mye bra inspirasjon og støtte å få der :)
 
Holder oss til sjømat, men spiser både egg og ost ennå.

Finner oppskrifter på nett om jeg føler for det, men mannen vokste opp uten å spise kjøtt, så han har mye i hodet :)

Vi er nå på ca fire dager i uka med vegansk middag, sjømat ellers. Anbefaler å dra til Sverige for å handle vegetar produkter. Mye er soya basert,men finnes gode pølser, kjøttdeig og burgere av nøtter.

Man kan også lage mye av kikerter feks. Vi bruker mye bønner, soya, kikerter, linser og spinat i maten.

Husk også å lese deg opp om hvilke grønnsaker som gir hvilke vitaminer :)
 
Følger! (Og søker opp den videoen i kveld). Lurer selv på å bli veganer, men klarer ikke helt å ta steget.
Eg var litt på den også, begynte å tenke på å bli vegan for en stund siden, men etter å se den videoen klarer ikke å finne grun eller lyst til å spise kjøtt :p
 
Jeg er ikke vegetarianer, men spiser mye vegetarmat likevel. Aldri værst spesielt glad i kjøtt :) Mange fine oppskrifter bare man googler. Ville også snakket med lege (tatt blodprøver etc) så kan du ta kontrollprøve etter oppstart og se om du får i deg alt du trenger uten kjøtt :)
Har også lurt på det om man får i seg nok næring, takk for tips. Bestiller en legetime snarest
 
Vil anbefale veganmisjonen.no :)
Mange knallgode oppskrifter og tips. :)
Hvis dere syns det er vanskelig å ta skrittet, anbefaler jeg å innføre en og en kjøttfri dag i uka. Føles ikke så uoverkommelig da.

Jeg er ikke vegetarianer selv, men har mange og lange kjøttfrie perioder. :) nærmer seg snart en til periode. Kroppen føles så sunn og lett på vegetarkost.
Har hatt 1-2 dager i uken en stund nå. Er absolutt en fordel for da har man gjerne samlet inn noen oppskrifter også :p
 
Er veganer, og bruker vegetarbloggen og veganmisjonen flittig :) vil også anbefale deg å melde deg inn i vegan/vegetargrupper på Facebook, mye bra inspirasjon og støtte å få der :)
Har du noen fb grupper å anbefale? :)
 
Hvordan går det med deg, lilleE? Måtte bare fortelle at jeg så "Best speech ever". Etter det så jeg "Earthlings", "Cowspiracy", "Forks over knives" og mange flere filmer. Jeg brukte mai som en overgangsperiode fra kjøttspiser og fastfood-elsker til veganer, og i juni har jeg vært helt veganer. Jeg tror ikke jeg kommer til å snu heller. Dette føles bra, både for samvittigheten og for kroppen. :) Det var du som gav meg det dyttet jeg trengte ved å fortelle om erfaringen din med denne youtubevideoen, så tusen takk! :)
 
Hvordan går det med deg, lilleE? Måtte bare fortelle at jeg så "Best speech ever". Etter det så jeg "Earthlings", "Cowspiracy", "Forks over knives" og mange flere filmer. Jeg brukte mai som en overgangsperiode fra kjøttspiser og fastfood-elsker til veganer, og i juni har jeg vært helt veganer. Jeg tror ikke jeg kommer til å snu heller. Dette føles bra, både for samvittigheten og for kroppen. :) Det var du som gav meg det dyttet jeg trengte ved å fortelle om erfaringen din med denne youtubevideoen, så tusen takk! :)
Det er så herlig å høre! eg er glad for at eg kunne hjelpe!
Nå har eg selv vært vegetarianer siden mai, eg er veganer hjemme men det er av og til vanskelig å finne ting som er 100% vegan føler eg og i de tilfellene spiser eg vegetarisk, men det er sjeldent.
Masse god mat som finnes og er overhodet ikke så vanskelig som folk skal ha det til, det vanskeligeste synes eg, er folk som har veldig sterke meninger
korleis går det med deg da?
 
Var pescaner fra januar - midten av mars (10-11 uker), men datt helt av da jeg ble syk og bare hadde lyst på kjøtt.. Men fra og med imorgen vil jeg igjen prøve pescaner (fisk + ting fra dyr, bare ikke selve dyret). Grønnsaker, bær, fisk, ris etc :)
 
Var pescaner fra januar - midten av mars (10-11 uker), men datt helt av da jeg ble syk og bare hadde lyst på kjøtt.. Men fra og med imorgen vil jeg igjen prøve pescaner (fisk + ting fra dyr, bare ikke selve dyret). Grønnsaker, bær, fisk, ris etc :)
Høres bra ut, ein gjør jo selvfølgelig det som passe en selv best :D
 
Det er så herlig å høre! eg er glad for at eg kunne hjelpe!
Nå har eg selv vært vegetarianer siden mai, eg er veganer hjemme men det er av og til vanskelig å finne ting som er 100% vegan føler eg og i de tilfellene spiser eg vegetarisk, men det er sjeldent.
Masse god mat som finnes og er overhodet ikke så vanskelig som folk skal ha det til, det vanskeligeste synes eg, er folk som har veldig sterke meninger
korleis går det med deg da?
Så flott! :D Du har helt rett, det er slett ikke vanskelig. Jeg koser meg med deilig mat og har mentalt sett mistet minst ti kilo (på den faktiske vekta går det også nedover, så det er jo en bonus). :) Jeg kjenner at dette var er veldig riktig valg for meg. :)
 
Det er så herlig å høre! eg er glad for at eg kunne hjelpe!
Nå har eg selv vært vegetarianer siden mai, eg er veganer hjemme men det er av og til vanskelig å finne ting som er 100% vegan føler eg og i de tilfellene spiser eg vegetarisk, men det er sjeldent.
Masse god mat som finnes og er overhodet ikke så vanskelig som folk skal ha det til, det vanskeligeste synes eg, er folk som har veldig sterke meninger
korleis går det med deg da?
Ser du har gått over til veganer. Har du noen forslag til retter? Venter også mitt første barn og er vegetarianer:) Tar i mot alle mat forslag du/dere kan gi
 
Back
Topp