Vasker du alt babytøyet før fødsel?

M

Moderator Steffen

Guest
Alt som du har kjøpt nytt, brukt, arvet eller har fra tidligere? Kjører du det gjennom en systematisk vask før det nærmer seg fødsel, slik at alt er helt rent? Eller regner du med at nye klær er rene? Er det noe du vasker, og noe ikke? :)
 
Ja, det gjør jeg. Enten det er brukt, nytt, eller arv fra søsken i samme hus. For meg er det en viktig del av redebyggingen, og den eneste gangen jeg synes det er stas å vaske klær. :knegg: Og så synes jeg det er greit at alle klær er vasket på "min måte".
 
Venter første babyen i mars. Kommer til å vaske alle klærne før bruk ja:)
 
Ja, det gjør jeg. Enten det er brukt, nytt, eller arv fra søsken i samme hus. For meg er det en viktig del av redebyggingen, og den eneste gangen jeg synes det er stas å vaske klær. :knegg: Og så synes jeg det er greit at alle klær er vasket på "min måte".

Helt enig :D
 
Ja alt skal vaskes unntatt det vi har kjøpt fra nøstebarn :)
 
Jeg vasker alt, også det som vil arves etter førstemann. Jeg vasker fortsatt alt nytt til førstemann (neste fire år), også arvet tøy hvis det har ligget en stund.
 
Jeg vasker alt. Men neste gang blir jeg å drøye å vaske de større størrelsene til nærmere når de passer. Ikke vits i å vaske str 68 før baby er født jo.
 
Jeg vasker alt. Men neste gang blir jeg å drøye å vaske de større størrelsene til nærmere når de passer. Ikke vits i å vaske str 68 før baby er født jo.

Tenkte litt på det samme (vaske opp til 62) da det nok blir liggende i boden frem til bruk :)
 
Tenkte litt på det samme (vaske opp til 62) da det nok blir liggende i boden frem til bruk :)
Lurt, kan være du oppdager at du misliker en type klesplagg og fortsatt kan bytte de også. Så sånn sett at jeg nok ikke anbefalt å vaska 62 heller.
 
Vasker alt unntatt vognposen med langhåret lammeskinn.. lufter den godt da ;)
 
Ja, det har jeg gjort. Alt av tøy er fra storebrødrene og har ligget nesten 3 år på loftet (godt pakket inn, luktet litt loft) , men føler at det er godt og litt hygenisk å vaske det :)
 
Alt som du har kjøpt nytt, brukt, arvet eller har fra tidligere? Kjører du det gjennom en systematisk vask før det nærmer seg fødsel, slik at alt er helt rent? Eller regner du med at nye klær er rene? Er det noe du vasker, og noe ikke? :)

Kjøpte klær vaskes før bruk om det er kjøpt nytt eller brukt. Arvet tøy kommer an på fra hvem og hvor lenge det har ligget
 
Ja. Nesten mer nøye på å vaske nytt enn arvet, mtp kjemikalier fra produksjonen og sånn :) Dvs, før fødselen var det vi antok å bruke i starten vasket da, vasker fortløpende de større størrelsene :)
 
Vasker dere foreksempel babynestet om det er kjøpt nytt? Hva med bamser?
 
Jeg vasket det som skulle være nærmest kroppen. Altså ikke ulldresser eller kjoler f. eks, men alt annet.
 
Vasker dere foreksempel babynestet om det er kjøpt nytt? Hva med bamser?

Jeg har ikke vasket Babynestet. Det er så stort og stivt at jeg klarer ikke å se hvordan det skulle gått og hun ligger uansett aldri rett på det. Vi har alltid et teppe i bunnen både mtp søling og for å gjøre det lunere. Jeg har vasket koseklutene med små bamser på men ingen andre.
 
Back
Topp