Vårt lille hårete barn ønsker seg et søsken [emoji190]

CD 31 continues.

Soppinfeksjonen forsvant heldigvis for noen dager siden, men nå fikk jeg plutselig MASSE melkehvit utflod. Har også noen litt rare murringer på hver sin side foran av underlivet, det kjennes nesten litt varmt ut. Jeg er sur for alt mulig rart. Som et eksempel var jeg skikkelig sur på kjæresten når han spiste agurk, fordi det luktet så sykt mye... AGURK! Jeg er også veeeldig trøtt.

Før mensen er jeg alltid muggen i humøret, luktsensitiv og trøtt, men denne utfloden er en ny greie. Jeg vurderer å kjøpe en ny test etterpå. Det blir spennende :)
 
CD33


fb93fe108ebccaed7d038dbe3e46998e.jpg


Pulsen holder seg lavt, så ingenting som tilsier graviditet der i hvert fall.

abe65a374808a92bdf8da981a01162a2.jpg


Ovia er heller ikke helt sikker på hva som skjer nå, og har verken regnet ut neste fertile periode eller eventuell neste menstruasjon.

Jeg venter og venter, og på onsdag skal jeg til legen for å ta en sjekk om ikke noe har dukket opp til da.
 
CD34 - fem dager for sen

7010eae875a8c3033651e79130baf18f.jpg


Pulsen er på det laveste den har vært en stund, kan egentlig ikke huske å ha hatt så lav puls noen sinne. Er ikke i spesielt god form for tiden, så det gir ikke helt mening. Men men.

10311e0a71eccd0601facd6d573e0ee0.jpg


Jeg våknet med ganske kraftige smerter i livmoren i dag. Dagens test er kjempenegativ, så jeg håper at smertene og den lave pulsen betyr at mensen kommer nå.

Det blir i hvert fall nytt noen glass med god samvittighet etter jobb i dag, og så håper jeg at prøveperiode 5 snart er i gang
 
CD3

Mensen kom for noen dager siden, til jubel fra både meg og mannen [emoji23] Stakkars mann som blir involvert i alle mine kroppslige forandringer. Vi er uansett veldig happy for at mensen endelig kom, og denne pp skal vi prøve litt hardere med EL-tester [emoji5]
 
PP 5 - CD 11

Jeg har gått med pulsklokken litt sporadisk de siste dagene, og jeg er litt usikker på om hvilepulsen stemmer.

Image1517933807.256279.jpg


Det nederste punktet var i hvert fall første dag av mensen, og den har steget siden det. I dag har jeg hvilepuls på 65.

Jeg har kjøpt inn EL-tester, og med en syklus som har vært på mellom 28 og 34 dager tenkte jeg at CD11 var en god dag å starte testingen på.

Image1517933889.767359.jpg


Jeg synes de to strekene så rimelig like ut, så er litt spent på hvordan de ser ut når jeg tester igjen i kveld. Det blir i hvert fall mye babydans på meg og mannen [emoji16]

Han har til og med begynt å lese seg opp på hva han kan gjøre for å legge til rette for en baby. Han har til nå sluttet med røyk og snus, bestemt seg for å ikke drikke noe alkohol under prøvingen, og spise riktig og variert. Han er så fin [emoji7][emoji173]️
 
CD 12 - 1 DPO

(Kanskje 2 DPO siden det er over midnatt [emoji56])

Den nye testen på kvelden var negativ, så da er ventetiden i gang!

Image1518045791.426214.jpg


Vi fikk lagt inn litt aksjer i går kveld og i dag morges, men ellers har det vært labert den siste uken på grunn av totalt krasj på timeplanen. Mannen forlater huset klokka halv åtte på morgenen, og jeg kommer hjem halv elleve på kvelden. Det gir ikke mye tid til babylaging.

IMG_5727.JPG


Puls-grafen min ser sånn her ut. Hvor de røde punktene var når tante rød var på besøk, og den blå prikken var når jeg hadde EL.
 
CD16 - 3 DPO

Image1518376893.744006.jpg


Pulsen er oppe på 66 igjen, men det var den også sist syklus et par dager etter EL. Etter det var det rakt nedover til mensen på 56. Nå krysser jeg alt jeg kan for at den fortsetter opp og ikke går ned i morgen

Har litt vondt i korsryggen og litt menslignende murringer i dag. I tillegg er jeg fryktelig sensitiv og har grått av et utall reklamer. Men det passer like godt med PMS som med graviditet.
 
5 DPO

Jeg regnet feil. Tror jeg er 5 DPO. Uansett ikke veldig viktig, bortsett fra at det da bare er fem dager til jeg skal teste [emoji56]

Jeg våknet nettopp av en helt grusom drøm. Jeg har gjennom hele livet slitt med ekstreme mareritt, panikkoppvåkninger og søvnparalyse, men det er en stund siden nå. I rolige perioder av livet mitt roer marerittene seg ned. Dette var ikke som noe mareritt jeg har hatt tidligere. Drømmen føltes helt ekte ut. Alt jeg sa føltes ekte. Jeg husker alt sammen. Drømmen avsluttet av at det var mørkt og det var flammer rundt meg, og det var som om jeg faktisk kjente smertene fra flammene rundt beina! [emoji30]

Jeg måtte jo selvfølgelig Google «Vivid dreams + Pregnancy» og ja, det er et graviditetstegn. Nå skal jeg få gjort det beste ut av en tidlig morgen og håpe at skummel drøm = baby
 
Last edited:
6 DPO

IMG_5762.JPG


Røde prikker er mensen og blå EL. Håper pulsen fortsetter opp!
 
Jeg er maks nerd i dag, og har laget et diagram over de to siste prøveperiodene. Jeg hadde EL på CD20 sist, så har ikke tatt med den delen på bildet.

Image1518687776.538712.jpg


Men de to punktene merket med tall er EL, og pulsen går ganske likt både opp og ned, hvis jeg ser bort fra droppet på 6 dpo. Pulsen denne pp holder seg jevnt litt høyere. I dag gikk pulsen to hakk opp og på samme sted sist periode var pulsen jevn med et stort dropp i morgen.

Det var dagens analyse [emoji851] Mest sannsynlig bare interessant for meg. Men jeg kan jo ikke akkurat dele dette med mannen, han kommer til å synes jeg er klin kokos. Jeg er spent på i morgen!
 
10 dpo og 5-6 dager til IKM

Image1518946552.440259.jpg


Etter tre dager på 65 har den gått opp til 66 igjen [emoji848]
 
CD27 - 14 dpo

Mer skjemaer! Ett over hele syklus de to siste pp, og ett fra EL til IKM.

Image1519299425.450213.jpg

Image1519299470.768202.jpg


Så og si helt sikker på at mensen dukker opp i morgen. Men nå er jeg og samboer mer forberedt; et lass av EL-tester er kjøpt inn og motivasjonen for babylaging er på topp!
 
Ooh, spennende! Hvor mange dpo er du? Min har vært på samme i tre dager nå.. [emoji28] Men jeg tok en test, og den var blenda. IKM i dag.
Så kjipt! :( Jeg er 11 DPO. Ikke testet siden kvelden 9 DPO. Tror jeg prøver å holde meg til i morgen tidlig :rolleyes:
 
Så kjipt! :( Jeg er 11 DPO. Ikke testet siden kvelden 9 DPO. Tror jeg prøver å holde meg til i morgen tidlig :rolleyes:

Tror det er lurt å drøye testingen, jeg blir i hvert fall mer skuffet av negativ test enn lav puls.

Her er pulsen fra EL og til nå. Jeg er 14 dpo.

Skjermbilde 2018-02-23 kl. 09.28.52.png
 
CD 28 - 15 dpo

Image1519377774.179954.jpg


Blenda test. Men burde ikke mensen ha kommet nå hvis EL var for 15 dager siden? Kan jeg ha hatt senere EL enn forventet når pulsen er helt lik, og jeg hadde en positiv EL-test?
 
Hm. Nei, høres jo ut som EL- er estimert kanskje riktig! Så synd med blenda test :( enig med deg at det er kjipere å se hvit test enn fall i pulsen :( Sender en klem :Heartred
 
Back
Topp