Vårt lille hårete barn ønsker seg et søsken [emoji190]

Pompom

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Juligull2021
Vi er et par på 28 år begge to, og sammen har vi en ni år gammel hund. Vi bor i tomannsbannsbolig på bygda, han i full jobb og jeg med studier og deltidsjobb. Selv om vårt firbente barn gir oss mye glede, har vi lyst til å prøve på en som (etter hvert) går på to ben [emoji1405]

Tenkte å lage en liten prøverdagbok her, for jeg har egentlig ingen nære å dele med dette. Deler det så klart med mannen, men nå er det ikke alt han skjønner [emoji28]

Jeg sluttet på p-piller i september (?), og fikk bortfallsblødning som normalt. Har hatt en syklus på 30 dager og to på 28 etter det.

Nå er vi på PP4, og mannen har skjønt at det ikke alltid er så lett å få barn. Så han gleder seg minst like mye som meg, og vil lage baby hver dag hele måneden [emoji23]

I dag er jeg på CD9 (eller strengt talt CD10 siden det er over midnatt), og det er få dager igjen til EL. Jeg gleder meg, og håper det er denne pp vi treffer! [emoji173]️
 
Jeg har en merkelig ro over meg denne pp, og føler at denne gangen så klaffer det [emoji1317]

Samtidig har jeg fått litt «last minute jitters». Er vi egentlig klare, har vi vært sammen lenge nok, er det lurt å gjøre dette på dette tidspunktet i jobb/studier? Ææ..! ‍♀️
 
Jeg er ekstra forelsket i mannen nå når vi prøver å få barn. Han er så herlig engasjert. Han leser artikler på nett om barn, kjøper inn barnevennlige ting til huset, og nå er han til og med positiv til bruk av tøybleier [emoji23][emoji7]
 
Jeg er ekstra forelsket i mannen nå når vi prøver å få barn. Han er så herlig engasjert. Han leser artikler på nett om barn, kjøper inn barnevennlige ting til huset, og nå er han til og med positiv til bruk av tøybleier [emoji23][emoji7]

så koselig :) sånn det skal være! Min var litt lite engasjert i starten, men nå har det heldigvis tatt seg opp :p Hvor er du i løypa nå? :)
 
så koselig :) sånn det skal være! Min var litt lite engasjert i starten, men nå har det heldigvis tatt seg opp :p Hvor er du i løypa nå? :)

Det må sikkert synke litt inn før de klarer å glede seg ordentlig over det [emoji5] Bra det har tatt seg opp, det føles godt når man kan glede seg sammen [emoji16][emoji1317] Vi har bygget nytt hus, og i den forbindelse trengte vi panelovn til kontoret. Da vi var i butikken og spurte om hjelp til hvilken vi skulle ha, sa han konsekvent at den var til barnerommet [emoji7] Føler meg litt på tuppa som gleder meg så veldig over småting, men det er veldig fint også!

Jeg har ifølge en haug med apper EL i dag, så jeg har noen spennende dager foran meg. Det er egentlig første pp hvor vi begge to har vært virkelig innstilt på at NÅ skal vi lage baby, de andre har det vært mer «skjer det, så skjer det».

Hva med deg?
 
8f051ef3de3aa6c25a9ad38b2776b8c5.jpg


Jeg tenkte å følge med på pulsen min i prøveperioden, men siden den var så veldig høy i julestria synes jeg det er litt vanskelig å lese noe ut av den [emoji85]

Jeg tror EL var for et par dager siden, og da skulle vel den ha steget litt om vi hadde truffet?
 
CD 18 og 1 DPO

Jeg tror jeg fikk EL-slim i går, så mobilen min sier at jeg nå er 1 DPO. Tjohei! Jeg sier tror fordi, unnskyld detaljer, men jeg hadde slim/gjennomsiktige gelelignende klumper i trusa. Usj! [emoji40]

Jeg har googlet litt rundt, og det er flere som sier at de ikke hadde hatt det før, men fikk det før BFP! Big fat positive! Det hadde jo vært helt konge [emoji1405]

Men jeg får bare prøve å smøre meg med tålmodighet. Har lovet mannen å ikke stresse, så det blir ingen tidligtester eller noe. Må bare vente på IKM [emoji42]

Når det gjelder pulsen så sier den meg INGENTING!

c3490a0c466b0e3acc4d8848f12b48df.jpg


Neste pp blir det nok temping i tillegg!
 
f069681c3d68dd8e70de64cdc5dba9a2.jpg


Hvilepulsen er på vei opp, og jeg har mye mer utflod enn normal. Fortalte kjæresten om det, og nå krysser vi begge alle fingre og tær for at det er en liten mageboer sin skyld
 
CD22 og 5 DPO.

Jeg tror graviditetstegnene mine er eksamensstress, dårlig mat og soppinfeksjon. I dag føler jeg meg rett og slett bare blæ..
 
CD24 og 6 DPO

Jeg har vekslende følelser om hele greia i disse dager. Skal vi faktisk bli voksne og få barn, og gi slipp på all frihet og sånt. Vi liker jo å dra ut på byen, eller spontane reiser. Men så går vi jo nesten aldri på byen, eller reiser noe særlig. Det er jo fint med friheten, men vi trives jo best sammen i sofakroken eller på hytta. Det føles så rart å ha så motstridende følelser, men det er kanskje vanlig når man er helt i begynnelsen av prøvingen.

Jeg har kjøpt tester, og første blir tatt i morgen. Har dagdrømt litt om å kjøpe bodyer med «verdens beste tante/onkel» til mine søsken, for å gi i gave når tiden er inne. De er endel yngre enn meg, men jeg tror de kommer til å synes det er veldig stas.

Mine foreldre er ganske unge, så de vil nok synes det er uvant å skulle bli besteforeldre så tidlig. Men mannens foreldre nærmer seg 70, og har enda ingen barnebarn. Så det er nok på tide nå.

Jeg gleder meg til resultatet i morgen, men er forberedt på at det kan være negativt når det faktisk bare er 7DPO.
 
f00ad24d9aa91c9a538d388038892cd2.jpg


Pulsen min hadde en liten dipp ned, men nå er den på vei opp igjen. Lurer virkelig på om dette er av betydning [emoji1317]
 
d2871c7df05843446bb7f06d6c967ba7.jpg


Blendahvit test i går, maks 9 DPO (sannsynligvis mindre). Neste test er på lørdag. Håper, håper, håper!
 
CD 27

Hvilepulsen droppet kraftig, og den rosa spottingen jeg har hatt i et par dager gikk over til å bli en lett blødning.

46f1eda206193377fe74d14947c0b413.jpg


Skjønte det ikke var vits å teste, men prøvde likevel.

5daff7c2d8f953df5e23e82531aaf155.jpg


Så da ønsker jeg velkommen til prøveperiode 5, og forhåpentligvis en sen oktoberbaby.
 
æsjda, jeg krysser fingrene for neste pp!!

Takk [emoji173]️

Tanta har enda ikke kommet for fullt. I går blødde jeg bare et par dråper, og ingenting i dag.. TR skal komme i dag eller i morgen, men vanligvis spotter jeg brunt jevnt frem til TR kommer, eller ingenting. Nå hadde jeg rosa i et par dager før fullt stopp.. [emoji28] Håper TR kommer ordentlig i dag sånn at vi kan begynne på en ny pp [emoji5]
 
CD30 - muligens 13 DPO

3f2a7bd9788c3e495c4f95c65e260d42.jpg


Mannen kjøpte en test til meg, så måtte nesten prøve en siste gang. Fortsatt negativ, og fortsatt ingen TR på besøk. Nå synes jeg hun kan komme snart så vi kan prøve på ny.
 
CD 31

Jeg har tenkt litt.

Ifølge Ovia var EL 10 januar. Jeg blødde noen dråper friskt blod 8-9 dager etterpå. Ifølge Google er implantasjon 8-10 dager etter eggløsning. Dermed er det sannsynlig at blødningen kom av at egget festet seg.

Jeg testet negativt samme dag og tre dager etter blødning. Ifølge Google har man nok HCG 3-4 dager etter implantasjon som aller tidligste tidspunkt for positiv test.

Ergo; Håpet er ikke ute!
 
Back
Topp