Våre barnevogner

Sheherasade2017

Glad i forumet
LITT tidlig ute, men etter å ha prøvd å sette meg inn i barnevognjungelen hadde jeg bestemt meg for hva slags jeg ville ha, nemlig Emmaljunga Mondial Duo i hvit med klassisk understell. Trålet litt på Finn og fant en brukt, og fikk denne skjønnheten i dag! [emoji1] Superfornøyd, og gleder meg masse til å bruke den! (Og så sparte jeg 5000 på å kjøpe den brukt...)

Gleder meg til å se hvilke dere velger etter hvert!

5c79b7a6e2eccdfb7a6629ca1258dd88.jpg
 
Det er noen fordel ved å kjøpe klassisk understell istede for hjul som svinger?
Jeg kan ikke vogner, men synes klassisk virker mye mer slitsom? o_O Er det helt feil?
 
Det er noen fordel ved å kjøpe klassisk understell istede for hjul som svinger?
Jeg kan ikke vogner, men synes klassisk virker mye mer slitsom? o_O Er det helt feil?
Man må nesten finne ut hva man selv foretrekker:) jeg selv elsker vogn med svingbare hjul,hvertfall hvis jeg skal på butikken, mens andre ikke kan fordra det ;) jeg ville testet diverse i en butikk for å finne ut hva du kan tenke deg :)
 
Det er noen fordel ved å kjøpe klassisk understell istede for hjul som svinger?
Jeg kan ikke vogner, men synes klassisk virker mye mer slitsom? o_O Er det helt feil?

Har hørt at svingbare hjul er praktisk på flate underlag og små rom (by-bruk?) mens faste hjul er best på grus, ujevnt underlag, på snø og over brøytekanter. Og så synes jeg klassisk understell rett og slett er mye mere lekkert. [emoji1]
 
Vognen vi har til frøkna nå, og er veldig fornøyd :) vi fikk dekket vogn av pappa, så turde ikke kjøpe den dyreste akkurat :hilarious: i tillegg har min søster den til sine og alltid vært fornøyd, så da gikk vi for den :) Dette er en easywalker sky (tilbud til 3999, og bag til 2500). Det jeg liker veldig godt med denne vognen er at bagen er ganske stor så vi kunne bruke den lenge :) og god plass til en kraftig vinterpose :D

Nå må vi bare finne ut om vi skal ha søskenvogn eller hva vi skal, da det blir 19,5mnd mellom de to små :nailbiting:
 

Vedlegg

  • last ned.jpg
    last ned.jpg
    8 KB · Visninger: 166
Det er noen fordel ved å kjøpe klassisk understell istede for hjul som svinger?
Jeg kan ikke vogner, men synes klassisk virker mye mer slitsom? o_O Er det helt feil?

Det er vel en smakssak. Jeg tenker helt omvendt, jeg ville ikke ha valgt svingbare :)
 
Har hørt at svingbare hjul er praktisk på flate underlag og små rom (by-bruk?) mens faste hjul er best på grus, ujevnt underlag, på snø og over brøytekanter. Og så synes jeg klassisk understell rett og slett er mye mere lekkert. [emoji1]

Enig :) Vi bor ikke i byen og kommer til å trille mye på grus og ujevnt underlag og med vinterbaby blir det jo antagelig endel dager med snø.
 
Last edited:
Har hørt at svingbare hjul er praktisk på flate underlag og små rom (by-bruk?) mens faste hjul er best på grus, ujevnt underlag, på snø og over brøytekanter. Og så synes jeg klassisk understell rett og slett er mye mere lekkert. [emoji1]

Aha.
Det viste jeg ikke.
Har ikke satt med inn i vogner enda. Men det er noe å vurdere da.
Kommer jo fort litt snø på nyåret. :)
 
Enig :) Vi bor ikke i byen og kommer til å trille mye på grus og jevnt underlag og med vinterbaby blir det jo antagelig endel dager med snø.

Ah.
Her har alle mine venner vogner med hjul som snur, men alle bor da også i by eller småby.
Tenkte ikke at det var grunnen. Kjekt å vite :)
 
Man må nesten finne ut hva man selv foretrekker:) jeg selv elsker vogn med svingbare hjul,hvertfall hvis jeg skal på butikken, mens andre ikke kan fordra det ;) jeg ville testet diverse i en butikk for å finne ut hva du kan tenke deg :)

Ja, det var et godt forslag :)
Jeg må bare huske å tenke vinter også skjønner jeg.
Kan jo ingenting om dette, så det er kjekt med forum og folk som har peiling :)
 
Finnes også vogner med svingbare hjul foran, som kan låses[emoji4] men syns det er viktig med grei størrelse på hjulene og at det er mye plass i kurven. Gleder meg til å gå på vognshopping og teste ut forskjellige[emoji16]
 
Ja, det var et godt forslag :)
Jeg må bare huske å tenke vinter også skjønner jeg.
Kan jo ingenting om dette, så det er kjekt med forum og folk som har peiling :)
Kan ikke så mye om dette, jeg heller, har kun erfaring med vognen vi har ;) men den er med tre hjul, svingbart fremhjul som kan låses :)
 
Og så er visst oppblåsbare dekk bedre leste jeg... av en eller annen grunn jeg ikke lenger husker. Fordi gummi/plasthjul var mere vinglete? Husker ikke helt.
 
Vi har denne fra før: emmalju. Mondial deluxe med dette understellet :) Gleder oss til å bruke den igjen ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_1856.PNG
    IMG_1856.PNG
    618,3 KB · Visninger: 143
Back
Topp