Vår vei til vårt første barn

LilleS

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Junilykke 2020 ♡
Siden jeg endelig er ferdig med utdanning og har litt ekstra tid, tenkte jeg det var på tide å få utløp for litt frustrasjon ved å få det ned på papir.

Vår vei mot et barn startet i januar -15. Jeg sluttet da på p-piller og vi var i gang. Det tok sin tid, men 25. august fikk vi en positiv graviditetstest. Bare noen uker etter var kvalmen på plass, og den varte i over 2 måneder. Da jeg var i uke 12 var vi hos fastlegen og fikk se vårt lille mirakel på UL skjermen. Ordinær UL var i uke 19. Da vi nærmet oss slutten oppdager jordmor at alt ikke var som det skulle. Hun kunne se en åpen nese-ganespalte og var usikker på om alt var som det skulle i hjernen. Vi ble derfor innkalt på ny ultralyd med lege. Der ble det påvist store mangler og vi tok også fostervannsprøve. Vi fikk også ny time til UL med enda en lege. Der ble det bekreftet at der var store misdannelser og det ville være usikkert om babyen ville overleve svangerskapet. Vi valgte derfor å gjennomføre abort. Vi var da kommet til uke 21. Fødselen (om det kalles det) varte i nesten to døgn. Det endte med at vi fikk se vår lille jente som var så fin og liten. Tiden etter var selvfølgelig tung, men tre uker etter var jeg tilbake på jobb.

Det tok så 12 uker før jeg sluttet å blø og vi kunne prøve igjen. Da var vi kommet til mars -16. Nå er vi kommet til prøveperiode 16 uten at noe har skjedd. Vi tok kontakt med fastlegen for å bli henvist til undersøkelse i januar. Siden det var 3 mnd ventetid på å komme til offentlig, valgte vi å gå privat og var til utredning hos Hausken i februar. Her ble begge undersøkt. De fant ingen klar årsak til at vi hadde brukt så lang tid, men jeg fikk påvist et litt høyt antall cyster. Til tross for dette har jeg hatt stabile sykluser på 28-30 dager og el de gangene jeg har testet for dette.

Vi bestemte oss for å søke om offentlig IVF og ønsket også å gjennomføre forsøk med inseminasjon etter å ha lest om hvilken påkjenning IFV innebærer. Derfor gjennomførte vi en vannscanning for å se at egglederne var åpne, noe de var. I mars gjennomførte vi en inseminasjon. Denne endte dessverre ikke i graviditet. I etterkant har jeg lest en del og spurt om det var mulig å prøve Femar for å "booste" EL. Legene på Hausken var litt delt i sin tilbakemelding, men jeg ble enig med siste lege om å prøve dette.

I april var vi så inne på KK for vurdering av IVF, derfor ble det ikke oppstart av femar den mnd. Gynekologen der bekreftet at alt var som det skulle med mannen og at jeg hadde en del cyster, noe som gjorde at legen ønsker kort protokoll og vil være forsiktig med medisinene for å unngå overstimulering. Hun mente også Femar kunne gi overstimulering, så hun frarådet oss dette. Nå har vi fått time til IVF i september, men jeg håper selvfølgelig at vi får det til naturlig før dette, siden jeg helst ønsker å unngå både hormoner og selve uttaket og innsettet. Jeg vet heller ikke hvordan jeg vil reagere dersom det ikke fungerer med IVF. Jeg kjenner at bare det å få mensen nå - og vite at det ikke gikk denne gangen heller gjør meg trist og sint.

Jeg er fremdeles usikker på om det er vits å prøve med Femar, og tenkter jeg og mannen må snakke sammen og bli enig.
Så det var min historie. Her sitter jeg med første dag i ny syklus og håper at det skal klaffe innen september.
 
Sender deg en stor klem[emoji177] veldig trist å høre om den lille jenta deres. Har selv mista seint, og det er rett og slett vondt.
Har veldig forståelse for at det må være vanskelig at det enda ikke har klaffet igjen. Håper du har en ny spire snart [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Huff, trist å høre om jenta deres! ❤️
Håper spira sitter snart! Ønsker dere masse lykke til videre med prøvingen ❤️
 
Sender deg en stor klem[emoji177] veldig trist å høre om den lille jenta deres. Har selv mista seint, og det er rett og slett vondt.
Har veldig forståelse for at det må være vanskelig at det enda ikke har klaffet igjen. Håper du har en ny spire snart [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Takk for det. Ja er utrolig kjipt. Hadde trodd det skulle klaffe til nå
 
I dag har jeg vært og hentet letrozol på apoteket. Klar for å starte på søndag. Blir kun et forsøk før IVF siden klinikken er stengt i juli og kk ikke vil at jeg har brukt hormoner tre mnd før IVF...
Føler meg fremdeles nedfor på syklusdag 2... Hater de første dagene med så mye tristhet. Hadde besøk av en på jobb i dag som er i permisjon. Blir så sint av å tenke på at vi har forsøkt siden før hun ble gravid. Og det var ikke engang planlagt. Frustrert, lei og irritert. Føles veldig urettferdig. Noen dager er bare verre enn andre. Men har et lite håp for at letrozolen skal gjøre underverker [emoji854]
 
Titter innom her :) for en trist opplevelse du har bak deg :( håper dere klarer å bli gravide nå på letrozol, så dere slipper ivf. Om du skulle måtte gå gjennom ivf så er det et eget assistert befruktning forum her som jeg anbefaler på det sterkeste. Masse fine damer som går gjennom det samme. Har vært gjennom tre forsøk selv og det har vært tungt. Men etter tre år og tre forsøk har vi en liten skatt i magen. Krysser fingrene for at du blir raskt gravid, masse lykke til [emoji173]
 
Titter innom her :) for en trist opplevelse du har bak deg :( håper dere klarer å bli gravide nå på letrozol, så dere slipper ivf. Om du skulle måtte gå gjennom ivf så er det et eget assistert befruktning forum her som jeg anbefaler på det sterkeste. Masse fine damer som går gjennom det samme. Har vært gjennom tre forsøk selv og det har vært tungt. Men etter tre år og tre forsøk har vi en liten skatt i magen. Krysser fingrene for at du blir raskt gravid, masse lykke til [emoji173]

Tusen takk for det [emoji8]
 
I dag har jeg vært og hentet letrozol på apoteket. Klar for å starte på søndag. Blir kun et forsøk før IVF siden klinikken er stengt i juli og kk ikke vil at jeg har brukt hormoner tre mnd før IVF...
Føler meg fremdeles nedfor på syklusdag 2... Hater de første dagene med så mye tristhet. Hadde besøk av en på jobb i dag som er i permisjon. Blir så sint av å tenke på at vi har forsøkt siden før hun ble gravid. Og det var ikke engang planlagt. Frustrert, lei og irritert. Føles veldig urettferdig. Noen dager er bare verre enn andre. Men har et lite håp for at letrozolen skal gjøre underverker [emoji854]
Husk at du har all rett til å vere trist og frustrert når det føles ut som at alle andre blir gravide, men ikke en selv:Heartred En nær slektning ble nettopp gravid igjen (uten å ha prøvd). Hun har en datter på akkuratt et år, som det klaffet med på første forsøk. Nå skal de ha baby igjen i august. Veldig kjipt å se henne med gravidmagen, når vi har prøvd i siden august og enda ikke fått det til :(Har da stor forståelse for at det er ekstra tungt for deg som har prøvd mye lenger :Heartpink Håper spiren sitter for dere nå, så dere slipper ivf!
 
Andre dag med letrozol i dag. Ingen store bivirkninger men har fått veldig dårlig smak i munnen [emoji13]
 
I går var jeg på ul kontroll. Eggpose på 19 mm på høyre side og 17 mm på venstre. Fin slimhinne også. Gynekologen mente eggløsning var rett rundt hjørnet. El tester er derimot supernegativ enn så lenge.
 
789aa378e01ac0a49fe5a9c7d521564f.jpg

Har de siste mnd hatt 30 dagers syklus med positiv el test på dag 16. Denne måneden har den enten vært litt tidligere (31. mai) og jeg misset toppen ellers er den senere enn vanlig. Har i vertfall hatt mye el smerter på høyre side. Håper det er et godt tegn
 
Kjenner på forhåpninger for tiden. Syklusen har vært annerledes enn vanlig. De siste dagene har jeg kjent meg oppblåst, som før mensen og vært veldig kald, særlig på kvelden. Har måttet ha ulltrøye og tjukke sokker på selv om det er sommer... Får håpe annerledes er bra, siden det ikke har klaffet på de 15 forrige gangene
 
Hei! Vil gjere følge deg her[emoji4]

Så utrolig leit å høre om lille jenta deres! [emoji17][emoji173]

Krysser fingrene for at det skjer noe for dere denne pp.
 
Hei! Vil gjere følge deg her[emoji4]

Så utrolig leit å høre om lille jenta deres! [emoji17][emoji173]

Krysser fingrene for at det skjer noe for dere denne pp.

Så koselig. Håper selv også. Kjenner på at jeg har forhåpninger fordi vi har prøvd letrozol, men samtidig ikke siden det ikke har gått til nå...
 
Huff, lurer på å ta en test i morgen. Er 12 dpo hvis el har vært da testen var sterkest, selv om den ikke var klart positiv... Men som alltid er det skummelt å ta en test. Hvis den er negativ er håpet ute. Før testen er tatt lever jeg i det minste i håpet...
 
Testet i dag. Etter jobb med full blære. Klarte kun vente 3 timer. Brukte en test jeg fikk med eggløsningstester, klarte ikke finne ut hvor sensitiv den var. Men testen var helt blenda [emoji22]. Så er spørsmålet om jeg hadde el den 2 eller om den kom senere. Lever fremdeles i håpet, selv om det kanskje er litt naivt
 
I dag var håpet ute. Tr kom nå. Så nå er det to måneder uten hormoner og så er det IVF i september. Er litt usikker på hvor hardt vi skal prøve i sommer. Vil helst bare slappe av, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det mest sannsynlig ikke går[emoji53]
 
I dag var håpet ute. Tr kom nå. Så nå er det to måneder uten hormoner og så er det IVF i september. Er litt usikker på hvor hardt vi skal prøve i sommer. Vil helst bare slappe av, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det mest sannsynlig ikke går[emoji53]
Så leit :( Håper dere får det til før IVF :Heartred
 
Back
Topp