Vår vei til vårt første barn

Denne letrozolen har gjort syklusen helt rar. Veldig kort mens, og nesten en følelse av eggløsning nå bare cd 5... Dvs smerter i eggstokkområdet
 
Så var endelig mensen over. Ikke overraskende men selvfølgelig skuffende. En positiv tilbakemelding hvis er at det ikke blir tr i ferien[emoji4]
 
Også denne perioden har vært mer avslappet selv om tanken på sex på rett tid og slikt alltid ligger i bakhodet. Vi har hatt fine dager på hytten og fått pleid kjærligheten. Men i helgen hadde vi besøk av noen i familien som har en liten. Kjenner at det er slitsomt å forholde seg til og da de (endelig) skulle reise hjem var jeg så sur og irritert. Er ikke alltid lett å kjenne forskjell på sur og lei syns jeg. Ender som oftest opp med å bli sur og kjefte på mannen og alle rundt når jeg egentlig kjenner på hvor trist jeg er for at det ikke er vi som har en baby. Jeg mener folk burde ta hensyn og ikke klage over hvor slitsomt det er med barn når de vet om vår historie, mens mannen mener det er for mye å forlange. Kanskje jeg er usaklig men mine følelser er som de er.
Jeg vet ikke når denne følelsen ovenfor andre og deres babyer skal gå over. Men det er slitsomt å ha det slik både for meg og min mann.
 
Også denne perioden har vært mer avslappet selv om tanken på sex på rett tid og slikt alltid ligger i bakhodet. Vi har hatt fine dager på hytten og fått pleid kjærligheten. Men i helgen hadde vi besøk av noen i familien som har en liten. Kjenner at det er slitsomt å forholde seg til og da de (endelig) skulle reise hjem var jeg så sur og irritert. Er ikke alltid lett å kjenne forskjell på sur og lei syns jeg. Ender som oftest opp med å bli sur og kjefte på mannen og alle rundt når jeg egentlig kjenner på hvor trist jeg er for at det ikke er vi som har en baby. Jeg mener folk burde ta hensyn og ikke klage over hvor slitsomt det er med barn når de vet om vår historie, mens mannen mener det er for mye å forlange. Kanskje jeg er usaklig men mine følelser er som de er.
Jeg vet ikke når denne følelsen ovenfor andre og deres babyer skal gå over. Men det er slitsomt å ha det slik både for meg og min mann.

Å, jeg skjønner så godt hva du mener i forhold til andre som har babyer, og når de kjenner deres historie, synes jeg egentlig det er å forvente at de ikke sitter og klager over småbarnslivet. Jeg ville faktisk ha minnet dem på det
Etter at vi mistet har jeg ikke orka å forholde meg til dem vi kjenner med barn, det er for vondt å få livets urettferdighet slengt så rett i trynet. For min del tror jeg nok det vil vare helt til vi har vår egen baby levende på utsiden av magen.
Og jeg er helt enig i at det er slitsomt å ha det sånn. Klem
 
Å, jeg skjønner så godt hva du mener i forhold til andre som har babyer, og når de kjenner deres historie, synes jeg egentlig det er å forvente at de ikke sitter og klager over småbarnslivet. Jeg ville faktisk ha minnet dem på det
Etter at vi mistet har jeg ikke orka å forholde meg til dem vi kjenner med barn, det er for vondt å få livets urettferdighet slengt så rett i trynet. For min del tror jeg nok det vil vare helt til vi har vår egen baby levende på utsiden av magen.
Og jeg er helt enig i at det er slitsomt å ha det sånn. Klem

Godt å få bekreftet at det ikke bare er jeg som føler meg slik. Av og til tenker jeg at jeg skulle klart å glede meg mer over andres lykke. Men det gjør jeg dessverre ikke.

Enig i at det må nok en levende, frisk baby til før det blir lett å forholde seg til andres babyer.
 
I dag, en dag over IKM tok jeg en graviditetstest, og den var positiv [emoji2] Har kjent på en dårlig metallsmak i munnen i ca en uke, men som alltid ellers tenkte jeg det bare var mensen som var på gang. Helt utrolig og litt vanskelig å tro. Første dag på jobb etter ferien i dag og dårlig konsentrasjon. Har fått time til legen for å bli henvist til tul. Har kjent på lett kvalme/uvelhet. Usikker på om det er reelt eller psykisk. Hadde på en måte vært mer betyr om dette svangerskapet ble annerledes enn det forrige, og skulle gjerne sluppet å være så kvalm som jeg var sist. Folk på jobb, familie og venninner vet at vi prøver og skulle i gang med prøverør. Mannen vil vente med å fortelle, mens jeg tenker det er greit å fortelle det til de nærmeste[emoji854]
 
Trist å lese om den lille jenta deres ❤️ Og kjempekoselig å høre om positiv test! Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer igjen så masse med ny graviditet ❤️❤️❤️❤️
Jeg var litt kvalm rundt ikm, så det er absolutt mulig :) Slapp unna veldig ille kvalme likevel, og håper du gjør det samme!
 
Kommet til uke 5 [emoji4] Kvalmen har ikke slått til helt. Kjenner bare litt dersom jeg blir sulten. Har glemt så mye fra forrige svangerskap så husker ikke når jeg ble skikkelig dårlig da. Jeg var i kontakt med legen for å få time. Den ble dessverre avlyst, men jeg er henvist til tul i uke 12 og skal teste hcg utvikling. Tok en prøve på fredag og skal ta ny i morgen. Har ikke tenkt på faren for sa tidligere, men det er jo selvfølgelig en fare, særlig før uke 12. Så enda en ting å bekymre seg for [emoji53]
Ser frem til begynnelsen av oktober og forhåpentligvis en ultralyd som går bra
 
Blir engstelig. Har vært mindre uvel de siste dagene og har også våknet opp ganske varm, noe jeg forbinder med fall i temperatur... Noen som kan betrygge meg med at det er vanlig? Er vertfall spent på resultatet fra HCG målingene
 
Denne helgen har kvalmen kommet for fullt. Forrige svangerskap fikk jeg 30 % sykemelding fra uke 6-13. Har lyst å spørre fastlegen om det nå også. Og frykter også en uvi. Så må en tur innom i løpet av uken uansett
 
Denne helgen har kvalmen kommet for fullt. Forrige svangerskap fikk jeg 30 % sykemelding fra uke 6-13. Har lyst å spørre fastlegen om det nå også. Og frykter også en uvi. Så må en tur innom i løpet av uken uansett

God bedring ❤️❤️
 
Back
Topp