Vår hverdag

Dagen i dag har vært veldig fin. Sol og fint vær på denne kanten, det hjelper på :)

Vi har vært borte på besøk og tok ukeshandlingen idag, folk tror sikkert vi skal på hyttetur og aldri reise hjem. Kjøpte forøvrig 6 x cola zero. Satt å drakk istad og følte meg plutselig snytt. Tror dere ikke jeg har plukket med meg 1,25 Liters flasker? Makan :(

M har vært strålende blid idag, jeg blir virkelig aldri lei av å være sammen med den lille fyren :Heartblue

I morgen skal jeg og mamma på shopping, skal blant annet finne meg klær til 17 mai, hente en ramme som har vært sendt i retur etter gravering pga bulker og levere et skrin som skal graves blant annet. :)

Ellers har jeg og samboern kost oss med taco og Paradise i kveld:thumleft


Jeg skal få problemer med å motstå dette gliset :flower
20180427_221942_mini.jpg
 
Da var det blitt lørdag og dagen starte 0715. Vi må ut å handle litt.
Skal ha en skriver, så skal se om vi finner en fin en til å skrive ut bilder på også :)

I går tok jeg steget og ringte pappa. Har gått noen runder med meg selv, men tenkte det verste som kunne skje var at jeg ble avslått. Vi hadde en relativt kort samtale, tenkte å ta en tur så han fikk sett Markus, men det ble litt om og men. Litt som jeg fryktet. Vet ikke om jeg ble skuffet egentlig.

Skal være med mamma idag, det skal bli godt. :)
 
Da var det blitt lørdag og dagen starte 0715. Vi må ut å handle litt.
Skal ha en skriver, så skal se om vi finner en fin en til å skrive ut bilder på også :)

I går tok jeg steget og ringte pappa. Har gått noen runder med meg selv, men tenkte det verste som kunne skje var at jeg ble avslått. Vi hadde en relativt kort samtale, tenkte å ta en tur så han fikk sett Markus, men det ble litt om og men. Litt som jeg fryktet. Vet ikke om jeg ble skuffet egentlig.

Skal være med mamma idag, det skal bli godt. :)
Sikkert jeg som ikke har lest godt nok, men kan jeg spørre hva som foregår mellom deg og din pappa? :(
 
Sikkert jeg som ikke har lest godt nok, men kan jeg spørre hva som foregår mellom deg og din pappa? :(

Jeg har ikke skrevet om det tidligere.
Da jeg var liten, frem til 12 år var jeg annenhver helg hos han. Det ble tidlig slutt mellom mamma og pappa og han ble boende igjen i Sverige. Det gjorde det litt vanskelig å opprettholde kontakten utenom helgene. Det at han møtte opp og hentet meg tilhørte sjeldenheten. Jeg var like glad i han uansett hvor mye skuffet jeg ble.
Da jeg var 12, flyttet han "hjem" til norge og faren hans bodde vegg i vegg. Han var ikke snill og derfor hadde jeg sagt til mamma at jeg ikke ønsket kontakt med han. Dette misforstod pappa og sluttet plutselig ta kontakt. Har snakket med han ved noen anledninger, men er ikke sammen i familiesammenkomster osv da han aldri deltar på slikt. En del psykisk osv og han sliter med mye. Dessverre :(
 
Last edited:
Jeg har ikke skrevet om det tidligere.
Da jeg var liten, frem til 12 år var jeg annenhver helg hos han. Det ble tidlig slutt mellom mamma og pappa og han ble boende igjen i Sverige. Det gjorde det litt vanskelig å opprettholde kontakten utenom helgene. Det at han møtte opp og hentet meg tilhørte sjeldenheten. Jeg var like glad i han uansett hvor mye skuffet jeg ble.
Da jeg var 12, flyttet han "hjem" til norge og faren hans bodde vegg i vegg. Han var ikke snill og derfor hadde jeg sagt til mamma at jeg ikke ønsket kontakt med han. Dette misforstod han og sluttet plutselig ta kontakt. Har snakket med han ved noen anledninger, men er ikke sammen i familiesammenkomster osv da han aldri deltar på slikt. En del psykisk osv og han sliter med mye. Dessverre :(
Uff, så leit å høre :( men virker som du har et godt forhold til din mor heldigvis :Heartred
 
Uff, så leit å høre :( men virker som du har et godt forhold til din mor heldigvis :Heartred

Ja, det er innmari kjedelig at det er slik, men jeg hørte tidlig på de rundt meg om han og det psykiske. Så det har vel hjulpet meg en del. I tillegg har jeg hatt en fantastisk stefar som har vært en god rollemodell :) Ja, mamma er uvurderlig :Heartred
 
Denne dagen trodde jeg ikke skulle bli slik som den ble. Egentlig hadde vi tenkt å besøke pappa, dette ble ikke noe av da han ikke hadde mulighet.
Da skulle samboer ta bilen og bytte dekk og skru ferdig den andre så vi får godkjent den.

Igjen sitter jeg alene med M. Misforstå meg rett, jeg koser meg med han og jeg kunne virkelig ikke vært foruten. I tillegg har vi to hunder, da jeg er så mye alene som jeg er, fordi han jobber slik at vi får byttet panel og isolasjon på huset, så føler jeg at jeg ikke strekker til. Dette får meg til å få konstant dårlig samvittighet.

Samtidig forstår samboer at jeg er sliten, men allikevel virker det som at det ikke er så farlig. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre og jeg føler at ensomheten bare kan komme å ta meg.
Jeg føler at ting er vanskelig, og som nå, når jeg bare føler på det vanskelige så går jeg så vannvittig langt ned. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så ensom, jeg har alltid M, jeg har familien min og venner. Allikevel føles det ut som at jeg er innelåst hele tiden de dagene det går dårlig.

Jeg burde jo sett pris på alt. Jeg er jo heldig.
 
Denne dagen trodde jeg ikke skulle bli slik som den ble. Egentlig hadde vi tenkt å besøke pappa, dette ble ikke noe av da han ikke hadde mulighet.
Da skulle samboer ta bilen og bytte dekk og skru ferdig den andre så vi får godkjent den.

Igjen sitter jeg alene med M. Misforstå meg rett, jeg koser meg med han og jeg kunne virkelig ikke vært foruten. I tillegg har vi to hunder, da jeg er så mye alene som jeg er, fordi han jobber slik at vi får byttet panel og isolasjon på huset, så føler jeg at jeg ikke strekker til. Dette får meg til å få konstant dårlig samvittighet.

Samtidig forstår samboer at jeg er sliten, men allikevel virker det som at det ikke er så farlig. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre og jeg føler at ensomheten bare kan komme å ta meg.
Jeg føler at ting er vanskelig, og som nå, når jeg bare føler på det vanskelige så går jeg så vannvittig langt ned. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så ensom, jeg har alltid M, jeg har familien min og venner. Allikevel føles det ut som at jeg er innelåst hele tiden de dagene det går dårlig.

Jeg burde jo sett pris på alt. Jeg er jo heldig.
Ja, man er heldig. Men det er fortsatt lov å kjenne på følelsen av at ting ikke er alltid like bra.
Selv om du føler du ikke strekker til, så gjør du virkelig så godt du kan, og det er godt nok! Det er beinhardt å være alene med barn!
Ikke hjelper det på humøret at man ikke får sovet ordentlig heller :(

Jeg ville bare sende deg en god klem, og håper du føler det bedre snart :Heartred for du er den beste mammaen for lille, og hundene dine er heldige som har deg:Heartred
 
Ja, man er heldig. Men det er fortsatt lov å kjenne på følelsen av at ting ikke er alltid like bra.
Selv om du føler du ikke strekker til, så gjør du virkelig så godt du kan, og det er godt nok! Det er beinhardt å være alene med barn!
Ikke hjelper det på humøret at man ikke får sovet ordentlig heller :(

Jeg ville bare sende deg en god klem, og håper du føler det bedre snart :Heartred for du er den beste mammaen for lille, og hundene dine er heldige som har deg:Heartred

Tusentusen takk for støttende ord :Heartred
Jeg må bare prøve å se meg selv utenifra. jeg kan jo ikke rekke med alt.
Jeg håper andre ser meg på måten du skriver, jeg prøver virkelig alt.:(
Jeg er også veldig opptatt av at selv om M er liten, så vil jeg ikke at han skal se meg lei meg. Det handker vel om at man vil være den "perfekte mamma og alt er bra".
 
Tusentusen takk for støttende ord :Heartred
Jeg må bare prøve å se meg selv utenifra. jeg kan jo ikke rekke med alt.
Jeg håper andre ser meg på måten du skriver, jeg prøver virkelig alt.:(
Jeg er også veldig opptatt av at selv om M er liten, så vil jeg ikke at han skal se meg lei meg. Det handker vel om at man vil være den "perfekte mamma og alt er bra".
Lillegutt her ser at jeg gråter til tider (når han har de turene sine der han hylgråter og ingenting hjelper eller hvis jeg har sovet lite og reagerer på noe samboer sier), og det er jo helt normalt å være lei seg. Etterhvert er det bra at de ser det, de skal selv lære seg å håndtere følelsene sine. Og det er bra å få grått litt :)

Og det med å skulle rekke over alt man "må" gjøre, det må du senke skuldrene litt på. Er man alene og baby krever sitt, så må man slappe av litt når baby sover f.eks. Skal man ha alt prikkfritt så sliter man seg ut :sorry: jeg har lært meg å se litt forbi rotet (det har ikke samboer, så får litt kjeft til tider:p). Du gjør en god jobb! :happy:
 
Lillegutt her ser at jeg gråter til tider (når han har de turene sine der han hylgråter og ingenting hjelper eller hvis jeg har sovet lite og reagerer på noe samboer sier), og det er jo helt normalt å være lei seg. Etterhvert er det bra at de ser det, de skal selv lære seg å håndtere følelsene sine. Og det er bra å få grått litt :)

Og det med å skulle rekke over alt man "må" gjøre, det må du senke skuldrene litt på. Er man alene og baby krever sitt, så må man slappe av litt når baby sover f.eks. Skal man ha alt prikkfritt så sliter man seg ut :sorry: jeg har lært meg å se litt forbi rotet (det har ikke samboer, så får litt kjeft til tider:p). Du gjør en god jobb! :happy:

Ja, helt enig, de skal jo faktisk gjøre det etterhvert. Allikevel er det vondt å ta til tårer ofte synes jeg :(

Jeg er nok ganske følsom, på samme måte som du skriver her. Egentlig tåler jeg litt, men akkurat nå så skal det ikke til så mye før jeg blir lei meg, og kommentarer har jeg tatt opp x antall ganger.

Ja, jeg må nok bare skjønne at alle har ikke ryddige hjem, og det er helt greit nå. Jeg kan ikke ta alt hele tiden, allikevel forventer jeg det av meg selv :(

Huff. Du skal ikke få kjeft, du har jo to barn og det er jo enda mere jobb! Jeg beundrer virkelig flerbarnsforeldre :oops:

Tusen takk og i like måte, du er flink :Heartred
 
Ja, helt enig, de skal jo faktisk gjøre det etterhvert. Allikevel er det vondt å ta til tårer ofte synes jeg :(

Jeg er nok ganske følsom, på samme måte som du skriver her. Egentlig tåler jeg litt, men akkurat nå så skal det ikke til så mye før jeg blir lei meg, og kommentarer har jeg tatt opp x antall ganger.

Ja, jeg må nok bare skjønne at alle har ikke ryddige hjem, og det er helt greit nå. Jeg kan ikke ta alt hele tiden, allikevel forventer jeg det av meg selv :(

Huff. Du skal ikke få kjeft, du har jo to barn og det er jo enda mere jobb! Jeg beundrer virkelig flerbarnsforeldre :oops:

Tusen takk og i like måte, du er flink :Heartred
Vi må motivere hverandre her inne, og det hjelper så veldig å få noen gode ord iblant:happy: samboer har kun vært alene med begge to når frøkna har lagt seg, så han har egentlig ikke peiling på hvor mye jobb det egentlig er. Så da blir han irritert hvis jeg ikke har gjort noe særlig i huset ;) men jeg ofrer ikke timen i fred og ro når begge ungene sover på dagen ;)
 
Vi må motivere hverandre her inne, og det hjelper så veldig å få noen gode ord iblant:happy: samboer har kun vært alene med begge to når frøkna har lagt seg, så han har egentlig ikke peiling på hvor mye jobb det egentlig er. Så da blir han irritert hvis jeg ikke har gjort noe særlig i huset ;) men jeg ofrer ikke timen i fred og ro når begge ungene sover på dagen ;)

Ja, det er helt enig i, det er veldig godt å få støtte :) Og lettere å skrive enn å prate synes jeg.

Nei, og det er ikke verdt det heller. Du må ta vare på deg selv. Slapp av og nyt når du kan :) Det er viktig.
 
Dagen idag var som nevnt veldig kjip. Jeg tror jeg ubevisst påvirkes av situasjonen med min pappa og blir redd for at samboer ikke bruker nok tid med M. Samtidig er jeg redd for at våre følelser bare fordufter og jeg er så redd for at M blir et barn med skilte foreldre. For de fleste går det bra, men jeg har hatt et ønske hele livet og det var at foreldrene mine skulle holdt sammen.

Når det skal sies, så fikk han gjort det han skulle idag. Og jeg er jo veldig glad i han da han har kjørt veldig langt for å overraske meg med sushi og vårruller. Han er jo god da. :Heartred

Dagen idag endte så mye bedre enn jeg trodde. Fikk prøvd nye skriveren og fikk skrevet ut bilder, jeg er så fornøyd :joyful:

Imorgen skal jeg prøve å komme meg på trening, det tror jeg kan gjøre godt:)
 
Dagen idag var som nevnt veldig kjip. Jeg tror jeg ubevisst påvirkes av situasjonen med min pappa og blir redd for at samboer ikke bruker nok tid med M. Samtidig er jeg redd for at våre følelser bare fordufter og jeg er så redd for at M blir et barn med skilte foreldre. For de fleste går det bra, men jeg har hatt et ønske hele livet og det var at foreldrene mine skulle holdt sammen.

Når det skal sies, så fikk han gjort det han skulle idag. Og jeg er jo veldig glad i han da han har kjørt veldig langt for å overraske meg med sushi og vårruller. Han er jo god da. :Heartred

Dagen idag endte så mye bedre enn jeg trodde. Fikk prøvd nye skriveren og fikk skrevet ut bilder, jeg er så fornøyd :joyful:

Imorgen skal jeg prøve å komme meg på trening, det tror jeg kan gjøre godt:)
Så mye følelser i sving og mye som skjer så er det ikke rart at du er litt nedfor. Husk at du gjør en kjempejobb som AnneS sier. Send gjerne PM hvis du vil snakke mer :Heartred
 
Igjen har vi hatt noen rolige dager hjemme, igår var dagen da 1,5 time til sammen med søvn, var nok fra 07-1930. Jeg stressa meg kanskje litt opp fordi han ikke ville sove også, men det rare er at han virka ikke sur eller grinete.
Det var allikevel en fin dag, men jeg kunne latt være å prøve og legge han :shy:
Igår var også dagen da det ikke var noen planer, været var så fantastisk dårlig. Vi hadde svigers på middag, det var veldig spontant fra min side, da de kom ved middagstider, det var veldig koselig :smug:

Idag får se hva dagen bringer, hvor mye M (jeg) får sove :hilarious: Hadde vært deilig med noen timer idag altså! Vaskemaskina vet jeg står på timer, så den er vel ferdig en gang på morgenen idag. Så deilig å slippe og gå ned for å sette den på. Latskap lenge leve.:happy:

Ellers merker man at disse små ikke er så små lenger. M flytter seg veldig mye på kort tid. Her lå han egentlig på ryggen med hodet på gulpekluten :pSnapchat-517360589_mini.jpg

Jeg håper alle får en suveren onsdag:smug: Jeg må legge til at jeg gleder meg sånn til helga, da skal jeg, M og samboer ha en helg sammen:Heartred
 

Vedlegg

  • 20180502_063725_mini.jpg
    20180502_063725_mini.jpg
    417,1 KB · Visninger: 22
Ållright. Wake up call på vekta. Bikka 100 igjen....
Nu kjör vi.
Dette kan fort bli en trenings- og vår hverdagsdagbok. Det kan hende det motiverer meg. :oops:

Se bort fra deostreka, dette er stopp- og startpunkt. :stop:
 

Vedlegg

  • 20180503_132345_mini.jpg
    20180503_132345_mini.jpg
    372,9 KB · Visninger: 26
Last edited:
Back
Topp