Vår hverdag

Fredag :cool:
Jeg er så helgemenneske, alltid vært. Digger helg! Selv om det ikke skjer noe så er helg helt topp.
Idag har jeg trent, M har vært på barnepass, de elsker å ha han der. Både barnepasserne og kundene. Barnepasserne venter på oss hver gang:hilarious:
Jeg er så fornøyd med family sportsclub altså.

Idag løp jeg 4x4. Er bare oppe i 9,5 km/t enda. Kommer seg fort, forhåpentligvis. Var greit svett da jeg var ferdig:sorry:
Er litt redd for knær, jeg er jo mye tyngre nå også. Sliter litt med senebetennelse under beina, men det blir ikke bedre om jeg holder meg i ro heller. Så gidder ikke vente på det.
Har helgehandlet, ferdig med det kjedelige styret:wtf:
I dag blir det taco, i morgen blir det speltlompepizza og søndag blir det kyllingfilet, med ris og salat:smug:

Nå spiser jeg lunsj, havregrøt med banan. Og så skal jeg straks gi M grøt, han ble utslitt etter morgenen, så han la jeg fra setet og over i vogna. Ligger påkledd inne og sover.
Så skal vi gå tur med bikkjene i huset :)
Ha en fin helg folkens :smug:
 

Vedlegg

  • Snapchat-965718730.jpg
    Snapchat-965718730.jpg
    1.017,4 KB · Visninger: 23
Fredag :cool:
Jeg er så helgemenneske, alltid vært. Digger helg! Selv om det ikke skjer noe så er helg helt topp.
Idag har jeg trent, M har vært på barnepass, de elsker å ha han der. Både barnepasserne og kundene. Barnepasserne venter på oss hver gang:hilarious:
Jeg er så fornøyd med family sportsclub altså.

Idag løp jeg 4x4. Er bare oppe i 9,5 km/t enda. Kommer seg fort, forhåpentligvis. Var greit svett da jeg var ferdig:sorry:
Er litt redd for knær, jeg er jo mye tyngre nå også. Sliter litt med senebetennelse under beina, men det blir ikke bedre om jeg holder meg i ro heller. Så gidder ikke vente på det.
Har helgehandlet, ferdig med det kjedelige styret:wtf:
I dag blir det taco, i morgen blir det speltlompepizza og søndag blir det kyllingfilet, med ris og salat:smug:

Nå spiser jeg lunsj, havregrøt med banan. Og så skal jeg straks gi M grøt, han ble utslitt etter morgenen, så han la jeg fra setet og over i vogna. Ligger påkledd inne og sover.
Så skal vi gå tur med bikkjene i huset :)
Ha en fin helg folkens :smug:

Imponert! Over både trening og kosthold [emoji4] Ha en riktig god helg! [emoji4]
 
Da var denne helgen over. Som vanlig raste den av gårde :wideyed:
Det har vært en veldig fin helg og jeg føler rett og slett at jeg fikk energi av den.
Jeg er stolt av meg selv som ikke har smelt i meg en pose smash i helga... haha fyflate.

I dag har jeg fått trent styrke, det var ganske deilig:smug:

Nå har jeg spist lunsj hos mamma, og sitter ute i varmen. M ligger å sover i vogna, håper han sover en stund, godt med uthvilt baby :p

Resten av uka skal egentlig bare bestå av trening, gåturer med den ene bikkja og svigersbesøk så vidt jeg vet :joyful:

Slenger med bilde fra gåturen i helga :happy:
 

Vedlegg

  • Snapchat-493344243.jpg
    Snapchat-493344243.jpg
    980 KB · Visninger: 24
Last edited:
Onsdag, lillelørdag, snart helg:smug:

I går som mange andre kvelder var M frytelig urolig. Han begynner å rope høyt ved 1830 tiden hver kveld, ingen surving eller gråting. I tillegg ligger han veldig urolig og får ikke spist fordi han ikke finner ro. Jeg er veldig usikker på hvordan det ser ut når tennene skal sprette frem, men det er mer hvitt frempå gommen nederst enn andre steder. Mistenker han klør veldig. Har kjøpt Dentinox for å prøve. Har skjønt man ikke skal overdrive bruken, men tenkt å se om han roer seg på kvelden av det. :shy:

Ellers ble det en treningsøkt på a'mor idag, 4x4 intervall. Deilig :angelic: M koste seg hos barnepasseren. Er i form idag, blid og fornøyd. Litt surklete, men det er han fra før også mtp Tracheomalasi.

Nå skal lunsjen spises. Speltlompetoast med salat. :rolleyes:
Så tar vi oss vel en tur til min mamma etterpå, godt å sitte ute og kose seg i utrolig nydelig vær. Imorgen er det en fridag, men samboer jobber som vanlig. Da får vi besøke svigers tenker jeg :smug: Godt å ha familie nære, det settes veldig pris på :)
 

Vedlegg

  • Snapchat-585428135_mini_mini.jpg
    Snapchat-585428135_mini_mini.jpg
    944,5 KB · Visninger: 22
Last edited:
Fredag! Endelig :happy:

I disse siste dagene har leggingen i forhold til M vært utfordrende. Han er trøtt, men vil ikke sovne. Har prøvd mye, men det virker ikke som at noe hjelper. I tillegg har han begynt å hoste en del, hører det er mye slim. Han har ikke feber eller er ikke tett i nesa. Skal se det ann, så får vi se om vi får sjekket ordentlig opp på helsestasjonen. Han våkner da han hoster slik, sent på kveld og midt på natten.

Merker tiden løper fra meg altså. Den lille knuppen min er 5 måneder allerede :nailbiting:

I og med at formen virket fin, gikk vi på treningssenteret i dag i pøsende regn. Det var egentlig veldig deilig, friskt og godt. M sov godt i vogna tur-retur :smug:
Idag ble det en styrkeøkt, knebøy, markløft, nedtrekk, sittende roing, benkpress ++. Endelig på 45 kg i knebøy igjen :angelic:

I helgen blir det en rolig helg, bedt bort på middag på søndag
Idag blir det selvsagt tacofredag og sikkert 1 liter Pepsi Max. Ikke no er bedre :angelic:

Jeg og M ønsker alle en superfin helg. :D
 

Vedlegg

  • Snapchat-1644361069.jpg
    Snapchat-1644361069.jpg
    955 KB · Visninger: 18
45 kg i knebøy 5 mnd. etter fødsel?! Er du gal, jente? Jeg var der, men det var før både fødsel og graviditet og nå er jeg vel på type 0 kg :hilarious: Jeg trengte tung styrke 3-4 ganger i uken før, nå er jeg heelt satt tilbake. Og det er så tungt å begynne på bunn igjen! Og så heldig du er som kan levere bebis på barnepass. Det kan ikke jeg. Vi kan ikke ha barnevakt hjemme av folk hun kjenner engang..

God helg! :)

Hehehe!! Ja, jeg er litt gal :angelic:
Jeg trente til mars i fjor, da var jeg på 65 kg. Så laaang vei å gå enda, men er veldig takknemlig for den sterke kroppen jeg fremdeles har, om det er lov å si :sorry: Den var jo ganske skakkjørt under graviditet for å si det sånn.

Det er veldig tungt å starte, men når du først har startet så er det utrolig hvor fort det kommer seg :)
Selv kondisen, den kom faktisk fort!

Veldig glad for at M kan være på barnepass, han koser seg veldig der og er utkjørt da jeg er ferdig. Da sover han så godt etterpå også:smug:

Takk og god helg til dere:happy:
 
Disse dagene virkelig flyr, snart 17 mai :nailbiting:

Det er jo så vanvittig fint vær om dagen, både koselig og vanskelig. Disse små er så vanskelig å kle, og M er jo så varm av seg. Er svett og klam konstant. Kan ikke sitte i bare bleia i bilen heller. :shy:
Vi var hos legen på mandag. Han har som tidligere nevnt hostet og vært tett, klødd i ørene og for første gang siden nyfødt (?) hatt våkennetter. Følte for å sjekke ut dette. Ingen feber, ikke streptokokker, ingen ørebetennelse osv. Frisk som en fisk egentlig. Med unntak av sår hals og hoste/tetthet. Vi skulle se det an en uke, er det ikke borte må vi utrede for allergi. Det er jo uansett ikke utenkelig at han reagerer på noe, begge foreldrene er jo allergiske:sorry:
Vi får håpe det går over.

Festdrakten til M er ferdig, gleder meg til å ha den på han :) Det kommer nok et bilde. :smug:

Ellers har dagen idag gått til frisørtime, fikset grava til min bestefar og kost oss i varmen. Tok en intervall på kveldingen. #snikskryt nederst.:hilarious:

Imorgen må det kjøpes beis og male panel, skal isolere opp hele huset og bytte all panel i sommer :shy:

Go'kveld og god 17 mai til alle :happy:
 

Vedlegg

  • IMG_20180515_202617_594.jpg
    IMG_20180515_202617_594.jpg
    326,9 KB · Visninger: 24
Hadde dere en fin 17. mai? :)

Ja, jeg har i hvert fall veldig delte følelser med tanke på dette været. Man skal jo egentlig ikke klage på så fint og varmt vær men N er veldig varm og mistrives i denne varmen. Da blir det ikke så hyggelig likevel. Det er så lite man får gjort med det også.

Håper det går over og at det ikke er allergi! Hva er dere allergiske mot? Hvordan går det med han nå?

Så flink du er som løper intervaller!

Fortsatt god pinse :)

Ja, det var en veldig fin 17 maifeiring :) M gulpa ut festdrakta etter 50 minutter, men det var så varmt og hadde begynnene varmeutslett, så tror det var helt greit for han :) Litt ut av rutiner ift legging, men det er et par dager så er vi tilbske igjen.
Hvordan var feiringen hos dere? :)

Nei, vi får ikke gjort så mye med den varmen, det et jo egentlig den vi lengter etter. Rart hvordan ting forandrer seg altså :hilarious: Bæsj er bra og varme kunne vi klart oss uten :rolleyes:

Han er fremdeles litt tett i bringen, hoster og nyser ofte. Formen er bra, spiser som før og blid og fornøyd. Så får bare følge med han.

Jeg var allergisk mot alle husdyr, pollen, og som liten tålte jeg bare leverpostei og eplesyltetøy. Fikk astma på barneskolen. Nå er alt vokst av, bortsett fra pollen og har fått laktoseintoleranse. Det kan jeg leve med :rolleyes:
Samboer har vært mot katter, og noe pollen. Han har ikke vært så ille som meg.

Må prøve å holde treninga igang, se om jeg kan gå ned litt. Hadde vært VELDIG fint :smiley-ashamed008
 
Herregud.
Nei, nå går tiden alt for fort. Jeg skal vel være glad for at jeg fikk hele fellesperioden med perm allikevel. Skulle begynne på jobb i slutten av juni, fordi vi valgte egentlig å dele fellesperioden i to. Samboer trivdes svært dårlig på forrige jobben og derfor ville jeg og han at han skulle få langfri. Rett før jul, ble han tipset om ny jobb, denne fikk han og startet 1 januar. I og med at han tjener veldig bra der så er det lite lønnsomt at han går hjemme. Synes det er helt greit nå, for tiden går så alt for fort. :sour:

De siste nettene har det vært et slit å legge M. Jeg har prøvd tidlig og sent og han bruker 2 timer på å sovne uansett:arghh: Jeg tror jeg får betennelse i legga av den flyginga i trappa snart. Ikke så sikkert det blir noe bedre etter morgendagen uansett, da er det 5 mnd vaksine, han var 5 måneder 9 mai. Så er vel på tide:p

Ellers har været vært helt knall, vi har fått god hjelp disse dagene og fått malt garasjen og revet av 1,5 vegg med panel på huset.
Må si; renovering og oppussing er jeg straks mektig lei :sorry: Blir veldig bra da vi er ferdig håper jeg.

17 mai feiringen var veldig fin, en rolig dag fra starten av, bakte gulerotkake og reiste på grilling kl 15. M hadde jo fått strikket festdrakt av sin bestemor, den var så fin! Denne gulpet han ut etter 50 minutter. Litt kjedelig, men han har dager der han gulper mer enn andre. Ikke noe å få gjort noe med, jeg må bare innse at vi får skifte litt klær:rolleyes:

Dagene går stort sett i det samme, trener ca 4 ganger i uka + gåturer.
Vekta står fremdeles stille, men går ned i cm. Fra 04.05 til 18.05 hadde jeg gått ned 9 cm rundt på kroppen. Det får jeg være fornøyd med :smug:
Favorittøktene er såklart styrke og intervall, må prøve meg på en langkjøring snart for å sjekke ståa. Løp en tur ute på mandag, men leggene ville gi seg lenge før kondisen. Hatt problemer siden jeg var 15 og spilte fotball.

Idag skal vi nok bare ta det med ro, jeg skal på trening i ettermiddag. I skrivende stund sover M i vippestolen, med kosepleddet sitt. Hadde tenkt å lage mat til han, men han var mer trøtt enn sulten tydeligvis :shy: Stakkar, sovna ikke før 21 i går.
OG neste måned allerede skal vi på møte i barnehagen :oops: Neiognei. :nailbiting: Jeg er veldig spent!

Jeg håper alle får en fin dag, det er lillelørdag folkens :smug:
 
Herregud.
Nei, nå går tiden alt for fort. Jeg skal vel være glad for at jeg fikk hele fellesperioden med perm allikevel. Skulle begynne på jobb i slutten av juni, fordi vi valgte egentlig å dele fellesperioden i to. Samboer trivdes svært dårlig på forrige jobben og derfor ville jeg og han at han skulle få langfri. Rett før jul, ble han tipset om ny jobb, denne fikk han og startet 1 januar. I og med at han tjener veldig bra der så er det lite lønnsomt at han går hjemme. Synes det er helt greit nå, for tiden går så alt for fort. :sour:

De siste nettene har det vært et slit å legge M. Jeg har prøvd tidlig og sent og han bruker 2 timer på å sovne uansett:arghh: Jeg tror jeg får betennelse i legga av den flyginga i trappa snart. Ikke så sikkert det blir noe bedre etter morgendagen uansett, da er det 5 mnd vaksine, han var 5 måneder 9 mai. Så er vel på tide:p

Ellers har været vært helt knall, vi har fått god hjelp disse dagene og fått malt garasjen og revet av 1,5 vegg med panel på huset.
Må si; renovering og oppussing er jeg straks mektig lei :sorry: Blir veldig bra da vi er ferdig håper jeg.

17 mai feiringen var veldig fin, en rolig dag fra starten av, bakte gulerotkake og reiste på grilling kl 15. M hadde jo fått strikket festdrakt av sin bestemor, den var så fin! Denne gulpet han ut etter 50 minutter. Litt kjedelig, men han har dager der han gulper mer enn andre. Ikke noe å få gjort noe med, jeg må bare innse at vi får skifte litt klær:rolleyes:

Dagene går stort sett i det samme, trener ca 4 ganger i uka + gåturer.
Vekta står fremdeles stille, men går ned i cm. Fra 04.05 til 18.05 hadde jeg gått ned 9 cm rundt på kroppen. Det får jeg være fornøyd med :smug:
Favorittøktene er såklart styrke og intervall, må prøve meg på en langkjøring snart for å sjekke ståa. Løp en tur ute på mandag, men leggene ville gi seg lenge før kondisen. Hatt problemer siden jeg var 15 og spilte fotball.

Idag skal vi nok bare ta det med ro, jeg skal på trening i ettermiddag. I skrivende stund sover M i vippestolen, med kosepleddet sitt. Hadde tenkt å lage mat til han, men han var mer trøtt enn sulten tydeligvis :shy: Stakkar, sovna ikke før 21 i går.
OG neste måned allerede skal vi på møte i barnehagen :oops: Neiognei. :nailbiting: Jeg er veldig spent!

Jeg håper alle får en fin dag, det er lillelørdag folkens :smug:
For en søtnos du har! :)

Enig med deg, permisjonen går alt for fort, gruer meg utrolig mye til den er over altså.. her har mannen fire uker av fellesperioden, og det angrer jeg på nå.

Skjønner godt du er lei av oppussing, kjenner veldig på det samme etter renovering av en hel etasje nå. Gud hvor lei man blir [emoji85][emoji23]
 
For en søtnos du har! :)

Enig med deg, permisjonen går alt for fort, gruer meg utrolig mye til den er over altså.. her har mannen fire uker av fellesperioden, og det angrer jeg på nå.

Skjønner godt du er lei av oppussing, kjenner veldig på det samme etter renovering av en hel etasje nå. Gud hvor lei man blir [emoji85][emoji23]

Tusen takk, vi synes jo selvsagt også det :happy:

Ja, det skjønner jeg! Er veldig koselig å være sammen ned disse små :smug:

Ja, fysøren, det blir man. Får lyst til å :finger::finger: til hele huset :hilarious:
 
Da er denne uken snart gått også.

Torsdag var det vaksine på lille M. Ganske lik reaksjon som sist, feber og urolig under legging. Sov mye. Hadde feber i går også på kveldstid. Kan aldri tenke meg at feber og 28 varmegrader er noe ålright kombinasjon :(
Samboer tok han med i avkjølt bil så han fikk sovet litt der. :)
Ellers er han jo ingen liten gutt lenger, veide 9385 gram, 69 cm lang og 45 cm rundt hodet. :happy:
Synes han til tider spiser lite, men han får da tydeligvis i seg mat :rolleyes:

Idag skal vi i bursdag til svigermor/bestemor. Planen var festdrakt, men med 20 grader i skyggen, så er det ganke uaktuelt. Shorts og t-skjorte idag. :cool:

Nå er det 5,5 uke siden bikkjene ble kjemisk kastrert. Han yngste merker vi betydelig forskjell på, mye roligere. Før kunne jeg ikke legge meg på gulvet før han lå oppå meg og spant rundt som en tulling. Nå kan jeg legge meg ned og kose! Koselig med hund da :smug: haha!
Han eldste viser tydelig at han yngste ikke trenger være for nære, det virker generelt som at kjemisk ikke biter på han altså. :sorry: Vi får se hvordan det går da de settes sammen. Prøvde forrige helg, men med røde dager og litt knurring, så skilte vi dem fort.

Jeg håper alle får en fin helg og at de fleste har like fint vær som oss :cool:
 

Vedlegg

  • Snapchat-1988065249.jpg
    Snapchat-1988065249.jpg
    878,9 KB · Visninger: 19
Igår var vi på en liten shoppingtur, M har jo blitt så innmari lang i ryggen. :nailbiting: Og bodyer i 80 (!!) er lange nok :angelic:

Vi var i bursdagsfeiring til bestemor/svigernor etter det og det var kjempekoselig. Varmt riktignok. M er så varm om dagen at han knapt sover :shy: Ble alt for mye gulerotkake og. En av mine svakheter. :stop:

Idag skal vi i bursdag til tantebarn/søskenbarn, det blir nok bra :smug:
Har tenkt å få slengt inn ei treningsøkt i dag, vi får se hvor mye energi som er leftover ettersom det var morgen 0530 idag. :confused:

Slenger med et bilde av innkjøpet og øyeblikkets tilstand :p
 

Vedlegg

  • 20180527_092446_mini.jpg
    20180527_092446_mini.jpg
    662,9 KB · Visninger: 23
Last edited:
Da var det fredag igjen!
Denne uka har hatt sine opp og nedturer. Det har vært slitsomt å både vært samboer og mamma.
Jeg har hatt mine tungez perioder innimellom og denne uken har toppa hele d.... for å si det sånn. Jeg blir så nedfor av de periodene, for det meste har jeg holdt problemene for meg selv, og med en konfliktsky samboer så har ikke det vært noe problem. Nå ble det så vankelig for meg å omgå han etter mange situasjoner som har hengt over meg som jeg har tatt meg nær av, og ikke minst bekymringen om at jeg ikke er bra nok.
I går fikk jeg snakket ut om alt, og jeg tror han kan forstå min situasjon, samtidig som han følte at alt han gjorde var galt og at han trodde vi hadde det bra, men tok feil av det.
Vi har det bra, men jeg har det ikke alltid slik.
Jeg hater å skrive det her, men det er en del av meg. Det er meg, og jeg må leve med det.

Samvittigheten min over at Markus må leve i det her, er jo skikkelig dårlig. Heldigvis har jeg ei nære og god venninne som omgår oss mye og forteller meg hele tiden at jeg gjør alt jeg kan og mere til. Jeg må bare prøve å ta den inn.
Jeg lar aldri mitt humør gå utover han. Og jeg kommer aldri til å gjøre det. Dette dukker rett og slett opp da jeg blir sliten.

Nå i de siste ukene har leggingene vært lange, i går endte han på rommet vårt, der er det kaldt og han sovnet der. Det trenger både han og jeg, igår tror jeg.
Når det er sagt så trener jeg 4 ganger i uka ca, dette letter mye, jeg føler meg bedre og jeg ser formen stadig blir bedre. Jeg håper på bedre tider nå.

I helga skal mamma og tanta mi komme på reker og på søndag skal jeg slappe av maks.

Neste helg skal jeg og samboer få være alene en kveld/natt. Vi skal på ei litta bursdagsfeiring for venninna mi og det gleder jeg meg til :)
Snart har samboer 3 uker ferie, vi skal drive med huset, men da er han i minste litt hjemme :)

Jeg ser lysere på dagene nå, det er deilig!

Håper alle får en fantastisk helg:smug:
 

Vedlegg

  • Snapchat-237540550.jpg
    Snapchat-237540550.jpg
    902,2 KB · Visninger: 17
Back
Topp