uforklarlige barnløse, uten noe tegn på gradivitet, er det håp??

Bkno7403192

Blir kjent med forumet
hei,

Trenger litt motivasjon til å fortsette med forsøkene.

Vi er uforklarlige barnløse. Jeg er 27, mannen 36. Hadde 2 ferske og 1 fryseforsøk.
Aldrig opplevd noe tegn på graviditet, HCG lik 0 og negative tester. Har ikke opplevd noe simptomer på graviditet, ikke aborter eller kjemiske gradiviteter.

Stimuleringen gikk veldig fint og brukte 125 Puregon i 13 dager på alle forsøkene. Ingen store plager eller ubehag...

Sist fikk vi 14 befrukta egg: Ett inn og 13 på frys.

Nå sitter jeg med bare spørsmål og usikkerheter. Redd å få beskjed fra klinikken om at alle eggene er ødelagte.

Har dere vært i samme situasjon? Hvordan, hvor og på hvilket forsøk klarte dere det?
 
Vi fikk 2% sjans for å klare det selv. Gravid 17+4 i dag [emoji4]

Vi klarte det på 3 uttak men første innsett av 2, 3 dagers embryo.
Har dårlig eggkvalitet så de to første uttakene ga ingen egg til innsett.

Dette gamet er ikke for pyser!! Håper dere lykkes snart [emoji4][emoji1317]
 
13 egg på frys er jo kjempebra!! :) Fikk beskjed selv at jeg kom til å bli gravid, men måtte bare belage meg på endel innsett. Og når du har så mange på frys har du absolutt muligheter.

Har du tatt lapraskopi og sjekket deg for endometriose?

Vi er også uforklarlig barnløs og nå på tredje innsett ser det ut som den satt og jeg er gravid. Jeg testet ut scratching før dette innsettet, vet ikke om det var nøkkelen, men ødela hvertfall ikke :)

Er bare 7 uker på vei nå da..
 
Vi fikk også diagnosen uforklarlig barnløshet. Etter to mislykkede ferskforsøk klarte vi det på egenhånd. Hadde på det tidspunktet prøvd iherdig i ca 2,5 år og aldri sett snurten av positiv test. Vi sendte inn prøve til Serum i Athen noen måneder før vi lyktes og begge gikk på antibiotika. Har tro på at dette gjorde forskjellen for oss.

Stå på videre! Dere SKAL lykkes til slutt!
 
hei,

Trenger litt motivasjon til å fortsette med forsøkene.

Vi er uforklarlige barnløse. Jeg er 27, mannen 36. Hadde 2 ferske og 1 fryseforsøk.
Aldrig opplevd noe tegn på graviditet, HCG lik 0 og negative tester. Har ikke opplevd noe simptomer på graviditet, ikke aborter eller kjemiske gradiviteter.

Stimuleringen gikk veldig fint og brukte 125 Puregon i 13 dager på alle forsøkene. Ingen store plager eller ubehag...

Sist fikk vi 14 befrukta egg: Ett inn og 13 på frys.

Nå sitter jeg med bare spørsmål og usikkerheter. Redd å få beskjed fra klinikken om at alle eggene er ødelagte.

Har dere vært i samme situasjon? Hvordan, hvor og på hvilket forsøk klarte dere det?


Hei, Det er alltid håp kjære lille deg.

Du har et utgangspunkt som er ti ganger bedre enn det jeg hadde. Du har fått 13 egg befruktet. Det er kjempebra.


Selv om det ikke føles sånn, så er du helt i startgropa for enkelte med din ivf -historie. Det betyr ikke at den ikke betyr mindre enn de som har holdt på lengre. Mye kan være tilfeldig her i livet. Tre negative forsøk er kjedelig og trist. Man skulle så gjerne kommet seg et hakk videre. Bli gravid.

Uansett, når du har gjentagende forsøk vil dine muligheter for å bli gravid vha ivf øke for hvert forsøk.

Jeg vet innerst inne at mens jeg holdt på ville jeg drømt om å være I dine sko med 13 befruktede egg.

Du får barn om du ønsker det på en eller annen måte. Hvis ivf ikke går kan ed, adopsjon eller fosterbarn være et alternaltiv.

Bevar håpet lille venn, smør deg tykt inn i tålmodighet og nyt livet litt. Her tok det 8 ferske forsøk før legen sa at mitt alternativ var ed. Ble gravid på første ed-forsøk. Har en utrolig nydelig gutt på 11 mnd nå. Han likner litt på faren sin, men man kan også se at han likner på meg.

Det er alltid håp. Det at du er lei deg for at det ikke går rett vei, er din beste motivasjon for å fortsette. Det betyr at dette betyr noe for deg. Klem
 
Hei, Det er alltid håp kjære lille deg.

Du har et utgangspunkt som er ti ganger bedre enn det jeg hadde. Du har fått 13 egg befruktet. Det er kjempebra.


Selv om det ikke føles sånn, så er du helt i startgropa for enkelte med din ivf -historie. Det betyr ikke at den ikke betyr mindre enn de som har holdt på lengre. Mye kan være tilfeldig her i livet. Tre negative forsøk er kjedelig og trist. Man skulle så gjerne kommet seg et hakk videre. Bli gravid.

Uansett, når du har gjentagende forsøk vil dine muligheter for å bli gravid vha ivf øke for hvert forsøk.

Jeg vet innerst inne at mens jeg holdt på ville jeg drømt om å være I dine sko med 13 befruktede egg.

Du får barn om du ønsker det på en eller annen måte. Hvis ivf ikke går kan ed, adopsjon eller fosterbarn være et alternaltiv.

Bevar håpet lille venn, smør deg tykt inn i tålmodighet og nyt livet litt. Her tok det 8 ferske forsøk før legen sa at mitt alternativ var ed. Ble gravid på første ed-forsøk. Har en utrolig nydelig gutt på 11 mnd nå. Han likner litt på faren sin, men man kan også se at han likner på meg.

Det er alltid håp. Det at du er lei deg for at det ikke går rett vei, er din beste motivasjon for å fortsette. Det betyr at dette betyr noe for deg. Klem


PS. Hadde en kjemisk graviditet under av ivf forsøkene mine. Det var også den første gangen jeg var i nærheten å være gravid. Selv om det da ikke gikk veien så gav det meg et håp om at det faktisk var mulig for meg å bli gravid. Men ni forsøk til slutt koster.


Sitter her selv og vurderer om jeg skal sette inn en søster eller bror til min lille prins.
 
Hei, Det er alltid håp kjære lille deg.

Du har et utgangspunkt som er ti ganger bedre enn det jeg hadde. Du har fått 13 egg befruktet. Det er kjempebra.


Selv om det ikke føles sånn, så er du helt i startgropa for enkelte med din ivf -historie. Det betyr ikke at den ikke betyr mindre enn de som har holdt på lengre. Mye kan være tilfeldig her i livet. Tre negative forsøk er kjedelig og trist. Man skulle så gjerne kommet seg et hakk videre. Bli gravid.

Uansett, når du har gjentagende forsøk vil dine muligheter for å bli gravid vha ivf øke for hvert forsøk.

Jeg vet innerst inne at mens jeg holdt på ville jeg drømt om å være I dine sko med 13 befruktede egg.

Du får barn om du ønsker det på en eller annen måte. Hvis ivf ikke går kan ed, adopsjon eller fosterbarn være et alternaltiv.

Bevar håpet lille venn, smør deg tykt inn i tålmodighet og nyt livet litt. Her tok det 8 ferske forsøk før legen sa at mitt alternativ var ed. Ble gravid på første ed-forsøk. Har en utrolig nydelig gutt på 11 mnd nå. Han likner litt på faren sin, men man kan også se at han likner på meg.

Det er alltid håp. Det at du er lei deg for at det ikke går rett vei, er din beste motivasjon for å fortsette. Det betyr at dette betyr noe for deg. Klem

Tusen takk for det hyggelige svaret[emoji3] Stor klem tilbake. Jeg er så stolt av dere!

Jeg prøver å få alle dårlige tanker bort og det finnes mange andre veier å få barn. Eggdonasjon er snart lovlig i Norge også.
 
PS. Hadde en kjemisk graviditet under av ivf forsøkene mine. Det var også den første gangen jeg var i nærheten å være gravid. Selv om det da ikke gikk veien så gav det meg et håp om at det faktisk var mulig for meg å bli gravid. Men ni forsøk til slutt koster.


Sitter her selv og vurderer om jeg skal sette inn en søster eller bror til min lille prins.

Nå har jeg kanskje ikke den rette innstillingen, men jeg ønsker å se de 2 strekene en gang eller få HCG som er ikke likt 0...

Det føles som at kroppen min vil ikke bli gravid.

Håper den ombestemmer seg[emoji120]
 
Vi fikk også diagnosen uforklarlig barnløshet. Etter to mislykkede ferskforsøk klarte vi det på egenhånd. Hadde på det tidspunktet prøvd iherdig i ca 2,5 år og aldri sett snurten av positiv test. Vi sendte inn prøve til Serum i Athen noen måneder før vi lyktes og begge gikk på antibiotika. Har tro på at dette gjorde forskjellen for oss.

Stå på videre! Dere SKAL lykkes til slutt!

Jeg spurte fastlegen å ta bakteria-prøver fra livmorhalsen, og da hadde jeg mensen igang. Venter på svar.

Han er veldig lyst å finne ut hva som er galt, så tok han ekstra immunforsvarets hormonprøver...

Jeg var imponert at han hadde vilje å hjelpe...
 
Vi fikk 2% sjans for å klare det selv. Gravid 17+4 i dag [emoji4]

Vi klarte det på 3 uttak men første innsett av 2, 3 dagers embryo.
Har dårlig eggkvalitet så de to første uttakene ga ingen egg til innsett.

Dette gamet er ikke for pyser!! Håper dere lykkes snart [emoji4][emoji1317]

Gratulerer med graviditeten[emoji8]

Det ser som ut at det er ikke så mange som får det på første forsøk. Mange må kjempe...

Ja, ivf er det tøffeste, som jeg opplevde.
 
Hei.

Jeg har vært i nokså lik situasjon som deg. Vi var uforklarlige barnløse:
- normale svømmere hos mannen
- regelmessig mens hos meg
- ingen tette eggledere (tok HSG-røntgen)
- normal/bra AMH (fikk ut 20 egg eller mer på forsøkene)
- Bra FSH

Likevel gikk det ikke vår vei. Første forsøk måtte avbrytes pga ingen befrukning (legene syns det var veldig merkelig, men hadde ingen god forklaring). Neste forsøk (ICSI) endte negativt. Fryseforsøket etter det ble også negativt. Valgte derfor å gå privat (var litt stressa pga alder, dessuten visste vi at de private var villige til å prøve litt andre metoder). Nytt uttak i okt -17 endte i totalfrys pga av mange egg ut og frykt for overstimulering. Ble ikke innsett igjen før feb -18 pga. av julestengt og syklus på bærtur etter alle medisiner. I mellomtiden sendte jeg inn prøve til Athen. Den var negativ (kun bacterial load). Før innsettet tok jeg scratching, blodfortynnende, Prednisolon, samt babyklister. Og i februar satt spira og nå er jeg 17 uker på vei! :)

Selv om alt føles håpløs ut nå sier jeg som mange andre, at man ikke må gi opp! For oss tok det 4,5 år (hadde aldri positiv test), og det var mye håp og mange nedturer gjennom disse årene. Men en dag går det nok veien for dere også, jeg krysser fingrene! Masse lykke til videre! :happy::Heartred
 
Jeg spurte fastlegen å ta bakteria-prøver fra livmorhalsen, og da hadde jeg mensen igang. Venter på svar.

Han er veldig lyst å finne ut hva som er galt, så tok han ekstra immunforsvarets hormonprøver...

Jeg var imponert at han hadde vilje å hjelpe...

Det de sjekker på Serum i Athen finnes det ingen mulighet for å teste ut i Norge, analysen gjøres ikke her til lands. Så det kan ikke fastlegen sjekke for deg (han kan selvsagt undersøke andre ting.) Du kan lese mye om det du kan få sjekket i Athen i denne tråden her: http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/

Det er mange eksempler her inne på par som er uforklarlige barnløse, men som lykkes til slutt.

Lykke til!
 
Jeg spurte fastlegen å ta bakteria-prøver fra livmorhalsen, og da hadde jeg mensen igang. Venter på svar.

Han er veldig lyst å finne ut hva som er galt, så tok han ekstra immunforsvarets hormonprøver...

Jeg var imponert at han hadde vilje å hjelpe...

Folk her inne sender inn prøve til en klinikk (Serum) i hellas. tror ikke de testene kan gjøres i Norge.

Er mange her inne hvor det har lykkes etter en slik antibiotikakur. Nå er det mange her inne hvor det også lykkes uten, eller at antibiotikakuren ikke har hatt effekt.

Jeg tror det kan være en løsning for noen.
 
Hei.

Jeg har vært i nokså lik situasjon som deg. Vi var uforklarlige barnløse:
- normale svømmere hos mannen
- regelmessig mens hos meg
- ingen tette eggledere (tok HSG-røntgen)
- normal/bra AMH (fikk ut 20 egg eller mer på forsøkene)
- Bra FSH

Likevel gikk det ikke vår vei. Første forsøk måtte avbrytes pga ingen befrukning (legene syns det var veldig merkelig, men hadde ingen god forklaring). Neste forsøk (ICSI) endte negativt. Fryseforsøket etter det ble også negativt. Valgte derfor å gå privat (var litt stressa pga alder, dessuten visste vi at de private var villige til å prøve litt andre metoder). Nytt uttak i okt -17 endte i totalfrys pga av mange egg ut og frykt for overstimulering. Ble ikke innsett igjen før feb -18 pga. av julestengt og syklus på bærtur etter alle medisiner. I mellomtiden sendte jeg inn prøve til Athen. Den var negativ (kun bacterial load). Før innsettet tok jeg scratching, blodfortynnende, Prednisolon, samt babyklister. Og i februar satt spira og nå er jeg 17 uker på vei! :)

Selv om alt føles håpløs ut nå sier jeg som mange andre, at man ikke må gi opp! For oss tok det 4,5 år (hadde aldri positiv test), og det var mye håp og mange nedturer gjennom disse årene. Men en dag går det nok veien for dere også, jeg krysser fingrene! Masse lykke til videre! :happy::Heartred

Vi har utrolig lik vei! Jeg har bare hatt noen flere fryseforsøk! Gjorde samme som deg før spiren satt, med unntak av blodfortynnende! Stor tro på at det gjorde utslaget her!
 
Takk for mange råd, jenter[emoji8]
Jeg vil begynne å masse på leger om å tenke litt annerledes.
Det er litt dumt å kjøre samme opplegg igjen og igjen....
Ma tenke nytt..
 
Hvordan fikk dere prednisolon, scratching, babyclister og blodfortynnende???
Skal ha nytt forsøk i slutten av juni hos Riksen.
Finnes det noe snarveier?
 
Hvordan fikk dere prednisolon, scratching, babyclister og blodfortynnende???
Skal ha nytt forsøk i slutten av juni hos Riksen.
Finnes det noe snarveier?

Scratching bestilte jeg hos gynekologen på Oslo City. Det gjøres etter eggløsning syklusen før forsøk.

Sa ikke fra til riksen at jeg hadde gjort det..
 
Hvordan fikk dere prednisolon, scratching, babyclister og blodfortynnende???
Skal ha nytt forsøk i slutten av juni hos Riksen.
Finnes det noe snarveier?

Scratching tok jeg privat i Trondheim, Prednisolon fikk jeg av noen som hadde til overs og babyklister bestilte jeg fra Danmark! I oktober/november tok jeg AB-kur etter at Serum påviste bacterial load på prøve jeg sendte inn!

Jeg informerte ikke St.Olavs om noe av dette!
 
Ok. Det ser som ut at jeg kan kjøpe prednisolon i Russland uten resept.
Men var det tabletter, krem eller vaginal tabs??
Scratching er bra ide, der ser som ut at det er mange uforklarlige som lyktes med den.
 
Tusen takk for det hyggelige svaret[emoji3] Stor klem tilbake. Jeg er så stolt av dere!

Jeg prøver å få alle dårlige tanker bort og det finnes mange andre veier å få barn. Eggdonasjon er snart lovlig i Norge også.


Takk:) Ja, det blir det nok. Men det kan ta litt tid før ed er oppe og går. Man må finne donorer.. de skal, hvis de gjør som i Spania, testes for alt av genetiske sykdommer og en del testing av psykisk helse for å i det hele tatt kunne takle det. Vil tro at man kanskje er helt oppe og går, hvis det blir lovlig, om fem år..
 
Back
Topp