Uforklarlig barnløs men lyktes med IVF?

Lang vei dere hadde dere og! Gratulerer med graviditeten! Vet ikke helt om du så det siste innlegget mitt, vi klarte det til slutt, jeg har termin om snart to måneder nå, og takk for lykkeønskning [emoji4]
Så braaa:)) alltid gøy å høre at det er vellykket:p
 
Lette etter en annen tråd her, men så fant jeg denne som jeg startet tidligere. Er nå 31 uker gravid og klarte det på 3. forsøket!
Så fantastisk! Hjertelig tillykke :Heartred. Snart kommer lille skatten deres!

Noen ganger trenger man flere innsett bare. Det er mange ting som spiller inn for å få til en vellykket graviditet. Ekspertene vet heller ikke alt.
Lykke til videre, med fødsel, amming og barseltid.
 
Jeg har hatt tre fryseforsøk. Ble ikke gravid på de to første. På det tredje forsøkte legen veldig bevisst å sette inn blastocysten i en del av livmora som ikke er "vanlig" (lavt) fordi hun mente det måtte være plasseringen siden jeg har to jenter fra før på naturlig måte og responderte veldig bra på medisinene. Veldig tykk lining i livmora. Var til og med inne til "prøveinnsett" så hun kunne trene på å finne et lavere punkt i livmora. Og da gikk det. Gravid tredje gang.
 
Uforklarlig barnløs, har vært prøvere i over 6 år. Ble gravid på andre forsøket, og er nå i uke 33+5 med en liten jente som kommer i juni :Heartred

Første forsøket var offentlig, følte vi ikke ble behandlet noe særlig bra der, opplevde at det viktigste for dem var å gjennomføre IVF uten å ta hensyn til om vi ble gravide eller ei, dette forsøket ble avbrutt pga manglende stimulering. Gikk så til Hausken og ble gravid på første forsøk der. Ble heller ikke stimulert korrekt, men med tett oppfølging, masse UL-er og justering av dosering underveis ble jeg stimulert nok til å hente ut 10 egg, der 1 var gullegget. :Heartred
 
Det jeg fryktet :/jeg går på 112.5 dag 4 på spray nå , føler meg ikke oppblåst eller noe , bare murringer ... så føler at det er altfor lavdose.. men det gjennstår å se [emoji3]
 
Det jeg fryktet :/jeg går på 112.5 dag 4 på spray nå , føler meg ikke oppblåst eller noe , bare murringer ... så føler at det er altfor lavdose.. men det gjennstår å se [emoji3]
Til enkelte så holder det med så lav dose. Er veldig forskjellig fra person til person. Noen kan bli overstimulert på 150ie, og andre må ha 300ie for at noe skal skje. Det er bedre å starte litt forsiktig, så du slipper å bli overstimulert ihvertfall :)
Ser forresten nå at du startet med spray. Men det er vel først når sprøytene kommer at du vil merke noe? Ikke brukt spray før :)
 
Til enkelte så holder det med så lav dose. Er veldig forskjellig fra person til person. Noen kan bli overstimulert på 150ie, og andre må ha 300ie for at noe skal skje. Det er bedre å starte litt forsiktig, så du slipper å bli overstimulert ihvertfall :)
Ser forresten nå at du startet med spray. Men det er vel først når sprøytene kommer at du vil merke noe? Ikke brukt spray før :)
Jeg mente ikke spray , men at jeg er på sprøyter . Jeg starter på spray 25 April , og startet på sprøytene 10 mai. Blor spennede å se på ul om noen få dager , bare føler at jeg burde ha kjent mer.
 
Jeg mente ikke spray , men at jeg er på sprøyter . Jeg starter på spray 25 April , og startet på sprøytene 10 mai. Blor spennede å se på ul om noen få dager , bare føler at jeg burde ha kjent mer.
Da skjønner jeg :) det trenger ikke å være et dårlig tegn at du ikke kjenner noe. Og det kan plutselig komme. Uansett så må du ha masse lykke til :D
 
De kunne aldri finne noe feil på oss. Likevel klarte vi ikke å bli gravide, selv etter to år med prøving. Jeg hadde en litt lav eggreserve (6) med ikke kritisk lav. Og jeg hadde sikkert hatt gått av å gå ned litt i vekt, men var innenfor bmi på 33 som var grensen til OUS.

Første runde med menopur (350) førte til 4 eggposer uten egg i. Ingenting å sette inn, altså et avbrutt forsøk.
Andre runde (menopur 450, høyeste lovlige dose i Norge), ga oss også 4 eggposer å tømme. Men denne gangen fant de faktisk 2 egg! Begge var modne, og de brukte ICSI for å forsøke å befrukte dem. Ett egg overlevde og begynte å dele seg. Det enslige egget ble satt inn igjen i meg, da det var to dager gammelt (4-delt).

Og nå er jeg gravid i 8. uke. :)
Superflaks, altså.

Moralen er: Stå på! Uansett hvor dårlige odds, så kan det altså klaffe. :)
 
Det jeg fryktet :/jeg går på 112.5 dag 4 på spray nå , føler meg ikke oppblåst eller noe , bare murringer ... så føler at det er altfor lavdose.. men det gjennstår å se [emoji3]
Jeg kjente veldig lite ved sprøytene jeg, var kun dagen før uttak at jeg begynte å kjenne en del :)
 
Back
Topp