Ubehagelig legebesøk

Jeg måtte innse at jeg ikke kan gå på jobb lenger med denne kvalmen, så i dag måtte jeg kapitulere og gå til lege for å få sykemelding. Jeg hadde allerede legetime neste uke, i og med at fastlegen min er har ferie nå, og er tilbake neste uke. Men jeg kunne ikke vente en uke, så måtte til en vikar i dag. Det ble en ganske ubehagelig opplevelse.

Legen: Ja, hvordan kan jeg hjelpe deg?
Meg: Vel, jeg er gravd. Har avtalt tid til første kontroll neste uke, men jeg trenger nok en sykemelding allerede nå, da jeg er forferdelig kvalm, og klarer ikke å gå på jobb.

Legen: Har du fått bekreftet at du er gravid?
Meg: Som sagt, så har jeg første kontroll neste uke, så jeg har jo bare tatt hjemmetest fra apoteket.

Legen (himler med øynene, hånler og ser på meg som om jeg er helt idiot): du kan jo ikke stole på det. Du kan altså ikke vite om du er gravid! Hvordan vet du at du er gravid?
Meg: Vel, altså... Jeg har tatt tre positive tester, er sinnsykt kvalm, endret smaks- og luktesans, hyppigere dobesøk... Jeg kjenner kroppen min.

Legen: Men du har altså ikke fått det bekreftet? Nåja... Får jeg se helsekortet ditt?
Meg: Jeg har ikke...

Legen (litt irritert): Det må du jo ha med hver gang!
Meg: Men jeg har jo ikke fått noe helsekort enda. Jeg skal som sagt til første kontroll neste uke.

Legen: Kommer du på sykehuset uten helsekortet, får du kjeft!
Meg (ganske fortvilet etterhvert): Men jeg har jo ikke fått noe helsekort! Jeg har jo ikke vært hos noen enda!

Legen rister overbærende på hodet.

Legen: Så hva ønsker du?
Meg: Jeg trenger sykemelding i første omgang. Så anbefalte sjefen min noen medisiner som hun hadde fått da hun gikk gravid. De hjalp henne (nevnte to ulike medisiner)

Legen: Hvorfor tar du disse?!
Meg: Jeg tar dem ikke. Sjefen min tipset meg om at det kanskje kunne virke?

Legen: Ikke vær dum - du kan ikke ta dem når du er gravid!!

På dette tidspunktet hadde jeg fått helsekort i hendene, og prøvde å få det inn i plastlommen jeg fikk med, men fikk det ikke til. Legen hadde allerede presset med så nærme kanten at denne lille detaljen vippet meg over, og jeg begynte å gråte.

Legen: Hvorfor gråter du?
Meg: Jeg beklager, det blir bare litt mye.

Legen (smiler litt og prøver for første gang å vise litt forståelse): Ja, det er mye hormoner nå. Når konen min gikk gravid, kjeftet hun på meg hele tiden.

Jeg fikk den sykemeldingen jeg trengte, men jeg har ærlig talt aldri følt meg så liten i hele mitt liv! Det var så ubehagelig, og jeg var ganske sint og lei meg når jeg gikk der fra. :sad010

Klem til deg. Tragisk oppførsel. Når du får dette på avstand, vil du nok se hvem som dreit seg ut. Du fortjente ikke dette, det gjør ingen! Leser at du skal si i fra til legen din, veldig bra. Det går ikke an. Ville også skrevet på www.legelisten.no så andre kan bli advart om hvordan det kan være å gå til ham.
 
Hørtes ut som min fastlege. Jeg har nå bytta. Han fikk meg til å gråte og han skreik til meg fordi han mente han var bedre enn jm på sykehuset som tok oul.
Husker han ringte til sykehuset og hadde de på høytaler og skreik. Han målte hjertelyden til 170-180 mens jm 140-145 . Så han ville ha navnet på de som mente han tok feil. Han trillet kontor stolen opp i ansiktet mitt å spurte : hvem har sagt det ? Hvem har sagt det... ( for jeg sa at jm mente babyen hadde hvert dø med så høye hjerteslag) men han hadde hvert lege i over 20 år og visste bedre.

Leste kommentarene pasienter kan skrive om alle fastleger i Norge, min sin hadde rekord på dårlig oppførsel og ofte mot gravide .

Etter nr 2 så sa ha : du kan sette inn spiral nå, for du er ferdig med barn nå..

Altså , hvem tror han at han er ....huff trist det er sånne leger der ute.
Er det mulig?! Fælt ar enkelte i viktige omsorgsyrker kan være sånn! Godt at du byttet. Selv har jeg rapportert oppførselen, og jeg kommer ikke til å gå til den aktuelle vikaren igjen! Vi fortjener bedre!
 
Så dumt at gravide skal møte slike leger Håper fastlegen din er mer forståelsesfull
 
Seriøst?? Jeg er SJOKKERT!!!!!
Godt du byttet!!

Ja vet du, det er skremmende . Han er mer opptatt av snusbokser sin som han leker med , virker lite interessert i det du forteller. Dette gjentar seg på klagene om han. Han jager deg nesten ut døra...var til min nye fastlege idag. Han virket mye mye bedre :)
 
Herregud, for en fjott!
Om han er slik mot kona si også var det vel ikke bare hormoner som gjorde at hun kjeftet på han i svangerskapet :p
 
Back
Topp