Tvinge barn ut når det er fint vær

Tvinger de aldri til å være ute, hvorfor skulle vi det? De syns jo det er gøy å være ute, så vi går ut sammen. Hvis de er slitne så tar vi faktisk hensyn til det, men har ikke opplevd at de har sagt nei når vi har spurt.
 
Ber de gå ut innimellom ja, men som oftest går de ut på eget initiativ hvis det er fint vær.
 
Tvinger de aldri til å være ute, hvorfor skulle vi det? De syns jo det er gøy å være ute, så vi går ut sammen. Hvis de er slitne så tar vi faktisk hensyn til det, men har ikke opplevd at de har sagt nei når vi har spurt.
Nei eg og lure på det. Eg er veldig inne person, liker å være inne selv om det er fint vær og min datter er ganske lik men går ut vist pappaen går ut.
 
Nei eg og lure på det. Eg er veldig inne person, liker å være inne selv om det er fint vær og min datter er ganske lik men går ut vist pappaen går ut.
Jeg liker å være inne, men går ut med barna likevel hvis formen og været tillater det. Er det dårlig vær så orker jeg ikke alltid gå ut, men noen mener jo man er en "dårlig mor" om man ikke liker å være ute hver eneste dag omtrent :p
 
Poden er en veldig ute-unge uansett vær. Er det fint vær ser vi han knapt :p så har aldri vært i den situasjonen, men om jeg skulle kommet opp i den ville jeg sikkert foreslått at vi kunne gjøre noe sammen ute. Ville ikke tvunget han :)
 
Last edited:
På slike dager er ingen av oss inne, da er vi som regel ute på heldagstur. Så den problemstillingen har vi ikke kommet ut for enda :p
Men om han var motvillig, så hadde han ikke hatt noe valg, frisk luft og aktiviteter er noe vi setter utrolig høyt, er kun inne hvis det er sykdom
 
Min eldste er bare to, men jeg har aldri måtte tving han ut. Sliter nok mer med å holde han inne :p jeg ble aldri tvunget ut da jeg var liten, gikk ut helt frivillig hver dag :)
 
Kommer aldri til å tvinge han ut, kan hende jeg oppmuntrer til det, men aldri tvinge. Vi er mye ute alle sammen uansett, så tror det skal gå greit.
Nå er det uansett ikke noe problem, han er snart 2 år og vi må nesten dra han inn :p
 
Behøver ikke å tvinge ungen ut, hun vil alltid ut å leke. Men sjeldent vi er ute hele dagen når vi er hjemme, kan fint være inne selv om været er fint sålenge vi har vært ute og lufta oss. :)
 
Noen ganger blir hun tvunget ut hvis hun ikke vil, ja. Men blir så klart aldri tvunget til å være ute hele dagen.
 
Må være med henne ute, så insisterer ikke på å være ute om det regner kattunger :) men nå som det går mot varmere dager og sol så hender det at vi med mild tvang går med henne ut :p. Men er som regel greit når vi først kommer ut da :)
 
Her er han ikke gammel nok til syntes ute er kiipt! Her blir han strålende fornøyd hver gang vi går ut:)
 
Jeg husker og å bli tvinget ut, og syntes ikke det var gøy. Men etter å ha gjort meg ferdig med surmulig, så fant jeg faktisk ut at jeg liksågodt kunne prøve å finne på noe. Måtte bruke fantasien da :) Og når jeg tenker tilbake, så tenker jeg at jeg egentlig bare hadde godt av det :)
 
Nei! I så fall må en eller begge foreldre bli med ut for å aktivisere :) men å være ute er viktig, så kommer nok til å prøve å få barna ut så mye som mulig!
Jeg er ikke enig i at voksne må aktivisere :) Tror barn har godt av å måtte kjede seg litt, da stimulerer man også til å bruke fantasien og finne på noe selv :)
 
Trenger heldigvis ikke å tvinge barna ut her, men hender de må overtales litt. Mest fordi de ikke liker å bli avbrutt i leken, når de må inn så vil de ikke det:p
Men ut eller ikkje er egentlig ikke noe tema her, vi trenger luft hver dag uansett vær vi.
 
Er ingen problemstilling her hos oss.. Da vi må heller tvinge sønnen til å komme inn.. Han ELSKER å være ute, i både fint og dårlig vær:) jeg har vært mye dårlig dette sv.skapet, men heldigvis er mannen ekstremt glad i å være ute han også.. så de koser seg masse:)
 
Back
Topp