Tvillingene ❤❤

Dere med tvillinger. Kjenner dere til dette vena cava syndromet allerede nå? Selv gjør jeg det, og syns det er så tidlig.. derfor har tanken om to slått meg.. i tillegg til er par andre ting.. tviler på at det er tvillinger, men lurer på dette uansett :)

Er ikke det litt for tidlig å kjenne? Husker jeg ble dårlig når jeg lå på rygg i mine forrige svangerskap, men ingenting mer enn det. Og det var et godt stykke uti svangerskapet. Går det an å kjenne det så tidlig altså?
 
Er ikke det litt for tidlig å kjenne? Husker jeg ble dårlig når jeg lå på rygg i mine forrige svangerskap, men ingenting mer enn det. Og det var et godt stykke uti svangerskapet. Går det an å kjenne det så tidlig altså?

Jeg tror heller ikke at det går an så tidlig.... men, hva når jeg allerede blir dårlig av å ligge på ryggen ? [emoji28]Husker det tydelig fra sist også. Hadde veldig problemer med å ligge på ryggen.. men husker ikke når det kom. Var bare derfor tanken slo meg.. kan det være to der inne pga det, men da er det ikke noe dere kjenner dere igjen i.
 
Ultralyd i dag gikk superfint! Ble målt til 9+0 som er akkurat på termindato. De hadde bankende hjerter som vi fikk høre og se, og hun vi var til sa de bevegde seg MYE for å bare være 9 uker i dag! Er i ekstase!:Heartred:Heartred Bilde ligger på bilde-tråden. Vi fikk egentlig bedre videoer av hver enkelt enn bilde av de sammen da, så det var eneste som var litt kjipt, men jeg skal ikke klage:p
Nå gleder jeg meg utrolig mye til uke 12 for ny ultralyd!
Så herlig! Fantastisk med to aktive krabater i magen!:Heartred
 
Jeg tror heller ikke at det går an så tidlig.... men, hva når jeg allerede blir dårlig av å ligge på ryggen ? [emoji28]Husker det tydelig fra sist også. Hadde veldig problemer med å ligge på ryggen.. men husker ikke når det kom. Var bare derfor tanken slo meg.. kan det være to der inne pga det, men da er det ikke noe dere kjenner dere igjen i.
Nei, jeg trodde det først kom pga at den voksende livmoren presset på åren litt lenger opp enn nedi bekkenet liksom? Ikke vet jeg :p håper det ikke er det da for din del :)
 
Enda ei her som venter to! Lurer på om det er vanlig at så mange skal ha twins i ei og samme gruppe?? :D
 
:gen054

Tenkte at siden vi er hele 4 stk(!!) her som venter tvillinger, at det kan være gøy med en tråd hvor vi kan dele tanker og erfaringer, innkjøp, oppussingsplaner, bilder osv osv iløpet av svangerskapet :) samt tanker om hvordan det blir etter svangerskap. Jeg har aldri hatt tvillinger, så dette er både skremmende og fantastisk på en gang :D

Håper at andre i gruppen også vil komme med tips og ideer. Ønsker selvsagt ikke å ekskludere noen! Alle er hjertelig velkommen :)
Du får redigere dette innlegget til 5:) Kanskje skrive en liste? :)
 
Enda ei her som venter to! Lurer på om det er vanlig at så mange skal ha twins i ei og samme gruppe?? :D
Ca 1 prosent hos de som ikke har ivf, så det er omtrent som forventet, siden 3 må trekkes fra :) Men det kan jo enda komme flere til, siden mange ikke har hatt ul.
 
Ca 1 prosent hos de som ikke har ivf, så det er omtrent som forventet, siden 3 må trekkes fra :) Men det kan jo enda komme flere til, siden mange ikke har hatt ul.
Er sikkert flere med IVF hver mnd, så tenker det er høyt uansett egentlig :) men vet jo ikke hvor mange der pleier å være.
 
Hva tenker dere om å fortelle de dere forteller om graviditeten, at dere venter tvillinger? Har gått litt frem og tilbake om jeg skal si jeg bare er gravid, eller å si det er tvillinger i tillegg.. Så redd for å miste.
 
Hva tenker dere om å fortelle de dere forteller om graviditeten, at dere venter tvillinger? Har gått litt frem og tilbake om jeg skal si jeg bare er gravid, eller å si det er tvillinger i tillegg.. Så redd for å miste.
Jeg har det samme dilemmaet. Er så redd for at noe skal gå galt, men samtidig er det sikkert godt om de nærmeste vet om det om det skulle gå galt. Har ikke turt å fortelle barna at de skal få søsken enda.
 
Tenkte å annonsere det etter oul, foreldrene våre vet å ei av venninnene mine vet at det er tvillinger. [emoji4] tenkte også å gjøre det på en litt morsom eller kreativ måte
 
Tenker familie og nærmeste venner kan få vite at det er to, men er litt skeptisk til å fortelle det til de utenom (jobb osv).
Men det blir sikkert til syvende og sist å fortelle det likevel. Jeg pleier ikke å klare å være en slik "hemmelighetsperson":p

Gøy det med "gravidmagene" da, har lurt litt på hvordan jeg skal fortelle. Men tror det blir å bare si det etter ul i uke 12 til de nærmeste venner og familie og vise de bilde så de kan se selv at det er to. Foreldrene mine vet det allerede:)
 
Hvordan går der her? Formen bra? Har noen flere fått vite kjønn? :)
Formen er stadig i bedring, og fungerer ganske greit nå bortsett fra litt blodtrykksfall innimellom. Ikke fått vite kjønn, og blir vel ikke ultralyd før OUL 18+5. Veldig spent her!
Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp