Trylletrollets dagbok

Var hos legen i dag, og ble sykemeldt i to uker fordi jeg er så sliten. Han mente jeg bare måtte ta det med ro en stund og passe på meg selv og frøet i magen. Han forsto bekymringen min for å miste enda en gang og mente vi ikke skulle presse mer en nødvendig. Det kjennes så godt å bli tatt på alvor!! Tok også blodprøve, og den viste litt lav blodprosent. Så nå skal jeg bare slappe av å passe på magen ♡♡
Jeg skal fortsatt til jordmor på torsdag for å fylle ut papirer og få henvisning til tidlig ultralyd. Jeg er så spent på når det blir!! :)

♡ alle gode ting er tre ♡
 
Last edited:
6+3
Formen er ikke blitt noe bedre :( Lurer egentlig på om angsten for å miste igjen gjør at jeg blir fysisk dårlig. Litt redd for at depresjonen og angsten jeg var sykemeldt for tidligere i åt har kommet tilbake. Skal snakke litt med jordmor om dette i morgen. Det er mye vanskeligere å tro at alt er bra etter man har opplevd en MA. Det å ikke blod er ikke lenger et sikkert tegn på at alt er bra... Uff! I dag har jeg virkelig en mørk dag :( Satser på at jordmor har noen tips i morgen :) Wish me luck ♡

♡ alle gode ting er tre ♡
 
Lykke til i morgen! Håper jordmor har noen tips til deg og at formen din blir bedre snart <3
 
Da var timen hos jordmor overstått og jeg fikk dessverre ikke så mye hjelp som jeg håpet :( Hun mente legen kunne sende henvisning til tidlig ultralyd når jeg skal dit om to uker (ser ikke ut som jeg får ultralyd på sykehuset før uke 12 usnsett) Hun ville gjerne snakke litt om bekymringene mine og selvom hun forsto dem, ville ho at jeg skulle prøve å bekjempe den redselen jeg har for å miste. Det blir jo ikke bedre om jeg bare bekymrer meg! Og hun var redd jeg kom til å ha et slitsomt svangerskap hvis jeg ikke klarer å omstille hodet. Det er målet nå. Være positive og glede meg over at vi har fått enda en mulighet♡ Håper jeg klarer det ;) Så får vi vente enda noen uker da for å se om vi kan få henvisning til tidlig ultralyd da :) De kan jo ikke gjøre noe uansett...

♡ alle gode ting er tre ♡
 
Jeg skjønner godt frykten din for MA, og det at kroppen ikke gir noen tegn. Opplevde det selv og det var grusomt. Det som har hjulpet meg denne gangen er en positiv innstilling (selv om det til tider har hvert vanskelig). Jeg kjøpte også en Angelsound doppler som jeg har klart å funnet hjertelyden med fra 9+2! Da kan jeg lytte på hjerte til babyen når jeg blir nervøs. Det er jo enda litt tidlig for deg å finne hjertelyden, men kanskje det kunne hjulpet litt om noen uker?
Vil uansett ønske det masse lykke til og krysser fingrene for at det skal gå din vei denne gangen!! :)
 
Jeg skjønner godt frykten din for MA, og det at kroppen ikke gir noen tegn. Opplevde det selv og det var grusomt. Det som har hjulpet meg denne gangen er en positiv innstilling (selv om det til tider har hvert vanskelig). Jeg kjøpte også en Angelsound doppler som jeg har klart å funnet hjertelyden med fra 9+2! Da kan jeg lytte på hjerte til babyen når jeg blir nervøs. Det er jo enda litt tidlig for deg å finne hjertelyden, men kanskje det kunne hjulpet litt om noen uker?
Vil uansett ønske det masse lykke til og krysser fingrene for at det skal gå din vei denne gangen!! :)
Takk for fine ord :) Positiv innstilling er nok alfa Omega, og jeg prøver virkelig ;)

♡ alle gode ting er tre ♡
 
Masse gode tanker din vei!
Vet at det ikke er profesjonell hjelp, men jeg synes mindfulnes kan hjelpe hvis jeg er stresset og tenkte at kanskje det kan hjelpe deg når hjernen går i negativ spinn? Headspace heter appen jeg bruker.
 
Masse gode tanker din vei!
Vet at det ikke er profesjonell hjelp, men jeg synes mindfulnes kan hjelpe hvis jeg er stresset og tenkte at kanskje det kan hjelpe deg når hjernen går i negativ spinn? Headspace heter appen jeg bruker.
Takk for tipset og gode tanker :)

♡ alle gode ting er tre ♡
 
7+5
Nå er det en stund siden jeg har skrevet, og grunnen er enkel - det har ikke skjedd de store forandringene. Formen er fortsatt elendig. Jeg er sliten og kvalm hele døgnet :( Må spise og drikke jevnt for å ikke bli kvalm og hvis jeg anstrenger meg blir jeg veldig uggen, hvertfall etterpå. Den siste uka har jeg vært hos mamma og pappa. Det er godt å være samme noen og bli pleiet litt med, bekymringene blir litt mindre da. Ulempen med å reise bort er at det blir mer farting - butikker, besøk og folk man må treffe. Det tærer på kreftene kjenner jeg og på kveldene har jeg vært helt ødelagt. Det er vanskelig å ta det med ro hele tiden! Jeg håper formen blir bedre, men det spøker litt for jobben neste uke :( Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å fungere på jobb når jeg så vidt fungerer hjemme? På onsdag skal jeg til legen, så det blir spennende å høre hva han sier. Da blir det kanskje tatt flere blodprøver og så HÅPER jeg han sender henvendelse til både tidlig og ordinær ultralyd. Jeg trenger noen datoer å se frem mot ;) Ellers er jeg relativt positiv om dagen :) Den dårlige formen vedvarer og jeg har fått en relativt hard kul på magen - det MÅ jo være positivt?! ;)

♡ alle gode ting er tre ♡
 
8+1
Hjemme fra jobb i dag også. Venter på telefon fra legen angående videre sykemelding. Formen har ikke forandret seg så mye, fortsatt sliten og kvalm :( Hodet er det derimot bedre med :) Jeg er lettere til sinns og har større tro på at det skal gå bra denne gangen :) Det er deilig å ikke kjenne panikken spre seg i kroppen til alle døgnets tider. Nå er det 27 dager igjen av første trimester - må det gå superfort!! ;)
 
8+3
I dag har jeg vært hos legen igjen, og har blitt sykemeldt i to uker til. Han ville vi skulle ta en ny samtale da for å snakke mer om svangerskapet. Jeg må si jeg er imponert over oppfølginga og jeg har et mye bedre inntrykk av ham nå enn tidligere. Selvom jeg har time hos jordmor i begynnelsen av oktober ville han at jeg skulle komme til han før det ;) Han sendte også henvisning til tidlig ultralyd, så da er det bare å vente spent på brev i posten ♡ Ellers er formen bedre. Kvalmen kommer og går, og jeg er fortsatt sliten - men jeg er generelt mye mer fornøyd :) Da er det meste lettere å takle ;)
 
9+4
Da kommer det første magebilde :) Magen har blitt større og "fullere" på et vis. Den er hard nesten hele tiden og gravidbukser har blitt min beste venn ♡ I tillegg er formen MYE bedre på alle områder. Mindre sliten og mindre kvalm. Jeg har fortsatt litt murringer og sikkinger nederst i magen, særlig på venstresiden. Jeg tar det som et tegn på at babyen vår fortsatt vokser og har det bra ❤ Sykemeldinga er over på søndag og sånn som det ser ut nå blir det jobb på mandag :) Gleder meg! Håper bare formen fortsetter å bli bedre ;)
 

Vedlegg

  • 1411041361710.jpg
    1411041361710.jpg
    15,2 KB · Visninger: 33
10+0
På torsdag ringte jeg til sykehuset for å høre om de hadde mottatt henvisningen fra legen ang tidlig ultralyd. Det hadde de, men den var ikke vurdert?! Etter over en uke?! Hun mente der ble gjort i begynnelsen av neste uke og at jeg ville få en telefon når det var klart. Jeg begynner å bli utålmodig! Jeg vil på ultralyd for å se at alt er bra med den lille spiren vår ❤
I dag går vi inn i den mest kritiske uka for vår del. Vi har mistet to ganger i denne uka. Jeg føler meg fortsatt gravid. Magen har vokst, puppene er ømme, kvalmen er absolutt til stedet og jeg kjenner murringer i magen fra tid til annen. Jeg håper bare jeg får bekreftet det jeg tror befinner seg inni magen på ultralyd veldig snart ;)
Formen er absolutt bedre, men jeg er fortsatt usikker ang jobben i morgen. Jeg har lyst til å prøve, men samboer blir nesten irritert og mener jeg ikke bør presse meg. Jeg er jo enig, men føler det er rett å prøve ut formen litt, for å se om det funker å være på jobb eller ikke. Jeg føler jeg trenger flere "bevis" enn bare det å være gravid :p Vi får se hva som skjer i morgen ;)
 
I dag kom det brev fra sykehuset! Endelig!! :D Time til ultralyd blir 1.oktober :) Da er vi 11+3, så det blir fint ❤

I dag har jeg vært på jobb, men etter en halv dag måtte jeg dra hjem. Da orket ikke kroppen og hodet mer. De på jobben er fantastiske og passer veldig godt på meg♡Og det gjør alt mye lettere! Jeg skal til legen i morgen og da blir det nok å få 80% sykemelding slik at jeg kan jobbe to halvdager, hvertfall i noen uker :) De på jobb var enige i avgjørelsen så det blir nok bra. Det var så godt å være på jobb!! Jeg har savnet de veldig ❤

Form-oppdatering: jeg føler meg fortsatt gravid, og selvom jeg er sliten og kvalm med veldig ømme pupper, elsker jeg det♡Denne spira klorer seg fast!

Edit: legen var enig i avgjørelsen, så sa er jeg 80% sykemeldt i tre uker.
 
Last edited:
I dag har vi vært på ultralyd, og der fikk vi se en bitteliten baby med bankende hjerte ❤ Alt så bra ut! :) Fikk ny ultralyd om to uker, for å sjekke om alt er bra før det blir rutineultralyd i november :) I dag er lykkefølelsen stor!! ❤❤
 

Vedlegg

  • 1412176985011.jpg
    1412176985011.jpg
    39,1 KB · Visninger: 28
Form-oppdatering: Den siste uken har kvalmen blitt verre! :( Jeg er kvalm hele tiden og sliter litt med å få i meg mat. Merker jeg er slapp og sliten store deler av dagen. Nå er jeg snart ferdig med 1 . trimester, så håper det går over snart.

Ifølge legens målinger på ultralyd i går er jeg 11+6 i dag ;)

Nå skal jeg snart til jordmor, oppdatering kommer senere :)
 
Back
Topp