Trening!

AmaZing79

Blir kjent med forumet
Hvordan er det med dere andre her. Jeg er vant til å trene hver dag, mye harde økter med puls, styrke, CrossFit etc!

De fire siste ukene har det blitt drastisk redusert pga.formen og energien!
Fått trent ca.2-3 ganger i uka!
Jeg har veldig lyst til å holde det litt vedlike i mnd.fremover og håper formen tillater det etterhvert!
Flere som er vant til å trene mye?
 
Liker å trene utholdenhet, og jeg pleier å jogge en del. Meeen, den siste halvannen uka har det blitt dårlig med det p.g.a formen. Klarer så vidt å gå rolig tur. Håper formen blir litt bedre etterhvert, så jeg kan trene litt igjen. Forferdelig følelse å ikke få vært aktiv:p
 
Jeg er en som trener mye, nå orker jeg såvidt 1-2 dager i uken. Kroppen er helt kake. Så da lar jeg den få hvile og tenker jeg kommer sterkere tilbake etter første trimester [emoji4][emoji97]
 
Jeg er vant til å løpe 4 ganger i uka + litt styrke og yoga. Fram til forrige uke trente jeg som vanlig, men nå har jeg ikke noe energi etter jobb! Men i går løp jeg som vanlig ei (hurtig) mil før jobb (fast avtale tirsdager), og det gikk overraskende bra! Så for min del er det nok det at jeg bruker opp den lille energien min på jobb og familien som er det største hinderet for treninga.

Jeg dropper uansett de hardeste løpeturene når jeg er gravid. Begrenser meg til ca 85% av makspuls. Planen videre er ellers å trene så vanlig som mulig, og prioritere styrkeøvelser for bekkenbunn :)
 
Jer har trener en del, men blitt litt mindre siste ukene. Har hatt lite energi etter jobb. Men ca 3 gang i uka prøver jeg oppretholde. Både styrke, spinning, å tabata. Å d går bra. Tabata i går å d gikk veldig bra. Kjenner trening hjelper på formen også.
 
Jer har trener en del, men blitt litt mindre siste ukene. Har hatt lite energi etter jobb. Men ca 3 gang i uka prøver jeg oppretholde. Både styrke, spinning, å tabata. Å d går bra. Tabata i går å d gikk veldig bra. Kjenner trening hjelper på formen også.

Jeg synes også det faktisk hjelper litt på formen når jeg først kommer meg i gang! :)
 
Jeg synes også det faktisk hjelper litt på formen når jeg først kommer meg i gang! :)

Ja det er akkurat d. Når man først kommer seg i gang[emoji12]formen har rettet seg litt siste dagen her så kjenner det har blitt lettere å komme seg ut nå[emoji4]
 
Jeg synes også det faktisk hjelper litt på formen når jeg først kommer meg i gang! :)

Ja det er akkurat d. Når man først kommer seg i gang[emoji12]formen har rettet seg litt siste dagen her så kjenner det har blitt lettere å komme seg ut nå[emoji4]
 
Trener en del spinning og jogger litt.
fortsetter som vanlig så lenge det går, har veldig tro på at det er positivt for formen og for å føle meg ok [emoji4]
 
Jeg er en som trener mye, nå orker jeg såvidt 1-2 dager i uken. Kroppen er helt kake. Så da lar jeg den få hvile og tenker jeg kommer sterkere tilbake etter første trimester [emoji4][emoji97]

Ja slik tenker jeg også. Hviler når jeg kjenner jeg trenger det, og håper jeg kommer sterkere tilbake i 2 trimester [emoji106][emoji123]
 
Jeg har bare trent litt yoga før graviditet, så har ikke veldig godt utgangspunkt :p Hvis jeg hviler et par timer etter jobb klarer jeg 3-4 dager i uken en time eller to med rolig aktivitet (husarbeid, besøk, rusletur) på kveldstid. Jeg blir andpusten av å gå opp trappa og blir veldig fort svimmel, så trening har utgått for min del så langt i graviditeten. Men jeg går hjem fra jobb hver dag (ca 1,5 km) i tillegg til litt rusleturer med hunden vår. Jeg kjenner en som er PT, så har bedt han om et kort, rolig program tilpasset graviditet og som jeg kan bruke hjemme, så jeg håper å kunne bruke det litt også har jeg lyst til å begynne å svømme litt.
 
Trener styrke 2-4 ganger i uken + daglig tur med hunden [emoji5] klarte å holde det tom. dagen jeg fødte sist, håper på det samme denne gang [emoji5] Er forberedt på at det kan bli litt vanskeligere denne gang med en liten på 1,5 år i tillegg [emoji170] Får ta dag for dag og lytte på kroppen [emoji5]
 
Jeg går veldig mye på fjellet. Har sluttet med de største toppene med klatring, men "små" fjelltopper er ingen problem[emoji5]️
 
Trener styrke 2-4 ganger i uken + daglig tur med hunden [emoji5] klarte å holde det tom. dagen jeg fødte sist, håper på det samme denne gang [emoji5] Er forberedt på at det kan bli litt vanskeligere denne gang med en liten på 1,5 år i tillegg [emoji170] Får ta dag for dag og lytte på kroppen [emoji5]

Det er kjempe bra da[emoji106] Jeg håper jeg klarer å være aktiv/trene annen hver dag. Da skal jeg være fornøyd[emoji4]
 
Var egentlig kommet inn i en god tralt treningsmessig nå etter sommeren, så ble jeg syk og datt ut. Så ble jeg gravid, og usigelig trøtt, så akkurat nå er det nok å sykle til og fra jobb hver dag, til jeg kommer over denne ekstreme trøttheten. Jobber også i barnehage, så er i mye aktivitet hele dagen. Jobber egentlig 60%, men er så mye sykemeldinger om dagen at jeg jobber fullt. Det er kjekt økonomisk, men det kjennes på kroppen. Det kan nok ikke bli slik så lenge, for den treningen trenger jeg å holde vedlike.
 
Har alltid trent mye og det er en stor del av mitt liv, både styrke, høy puls, jogging og dans. Men etter jeg ble gravid har jeg vært syk Feber, hals, virus, luftvejsinfeksjon, urinveisinnfeksjon og nå bihuler (over 3 uker) [emoji28] helt utslitt... håper det snart snur [emoji120] Legen sa i dag at mange sliter med immunforsvaret - men vil så gjerne bare ha litt energi og overskudd [emoji120][emoji120][emoji5][emoji28]
 
Jeg løp halvmaraton dagen etter jeg fikk vite at jeg var gravid. Vant til å jogge 2 ganger i uke + styrke. Styrke har jeg kuttet ut enn så lenge, men skal ta opp igjen, men da med kun kroppsvekt. joggingen sliter jeg med å holde meg unna, så jogger lett 2 ganger i uken, pluss går fjellturer i helgene med 2 åringen i meisen :) (begrenset hva man rekker i uka med en på 7år og en på 2 år + 90% jobb ).

Men føler meg ganske dass og feit om dagen, men formen lar meg ikke klare så mye mer Dessuten frister sofan, godte skåla og sove mest!
 
Har alltid trent mye og det er en stor del av mitt liv, både styrke, høy puls, jogging og dans. Men etter jeg ble gravid har jeg vært syk Feber, hals, virus, luftvejsinfeksjon, urinveisinnfeksjon og nå bihuler (over 3 uker) [emoji28] helt utslitt... håper det snart snur [emoji120] Legen sa i dag at mange sliter med immunforsvaret - men vil så gjerne bare ha litt energi og overskudd [emoji120][emoji120][emoji5][emoji28]

Som om å lese om meg selv!! Har vert konstant syk siden uken før pos. Test. Var sånn forje gang også. Fikk da beskjed om at kroppen "skrur ned" immunforsvaret slik at ikke kroppen skal støte ut den lille i magen. Så det er jo bra, bare at formen er sikkelig dritt!!
 
Back
Topp