Trenger tips!

ToKongler

Glad i forumet
Hei! Jeg trenger noen gode forslag! Jeg har en jente og to gutter, og venter nå en jente nr to, disse heter Aurora, Levi Sebastian og Filip Nicolai. Hva kaller vi jente nr to?? Må presisere at barna er rødhårede og meget aktive Meg og faren liker BARE Iris Elisabeth, men alle andre rundt oss gremmes... vil ikke la dette ødelegge for hva vi velger på vårt barn, men samtidig er det kjedelig å velge et navn folk føler så sterkt negativt om...
 
Det er deres barn. Hvis navnet til barnet ødelegger noe, tenker jeg at det har godt av å ødelegges...
Altså, hva folk synes om navnet, er 100% likegyldig. Det påvirker ingen verdens ting.
Velg det navnet hvis dere liker det. Ikke bry dere om hva andre måtte mene om det, de er ikke barnets foreldre.
 
Iris Elisabeth er jo nydelig! Her var det også stor protest da vi annonserte navnet til barnet vårt etter fødsel (et helt "normalt", men sjeldent navn) og flere som spurte om vi ikke skulle endre det. Det var fullstendig uaktuelt for oss. Navnet blir de vant til til slutt, så jeg hadde ikke brydd meg om hva andre sier. Dessuten er det så frekt å blande seg inn i hva andre skal kalle barnet sitt..
 
Synes at det var et veldig fint navn :)
Min gutt heter Nathaniel, og det navnet har vi både fått positive og negative reaksjoner på, føler at det er et navn som enten folk liker veldig godt, eller så liker de det ikke i det heletatt, ingen mellomting på en måte.
Men jeg og min mann elsket navnet og ble fort enige om det og vi fant ingen navn vi likte på lik linje så valget var lett for oss :) [emoji173]
Så jeg tenker at hvis deg og barnefar er enige om navnet så bør dere la det være avgjørende og ikke andre meninger :)
 
Jeg har lært å holde navnevalget vårt hemmelig frem til barnet faktisk er født. Kan komme oppgulp da også, men erfaringen min er at det er mye mindre av det.

Hev dere over det, og velg det navnet dere liker. Jeg for min del, syntes det var flott!
 
Synes Iris Elisabeth var veldig fint og ville ikke brydd meg om hva andre ikke liker .. Og dessuten når lille blir født så tviler jeg på at folk kommer til å si så mye om navnet :) Ville bare hatt navnet siden du og mannen liker det :happy:
 
Syns navnet er fint jeg!
Ikke bry dere om hva andre mener og gå for det dere ønsker.:)

Vi fikk også en del negative reaksjoner da vi fortalte om navnet, hun heter Embla, og jeg syns det var veldig sårt og ble lei meg. Endte med at jeg kviet meg med å svare da folk lurte på hva jenta i magen skulle hete selv om jeg syns navnet var kjempefint.
Skulle i ettertid ønske at vi holdt det for oss selv til hun ble født.

Jeg er kjempeglad for at vi sto ved navnet vi valgte, syns det er kjempefint og passer jenta vår helt perfekt.
Jeg vet også at de som i utgangspunktet ikke var så begeistret nå bare forbinder det med henne og syns det er fint likevel.
 
Synes Iris Elisabeth var fint, jeg :) Passer til en rødhåret. Men synes personlig at dobbeltnavn er litt tungt. Vet ikke om dere kommer til å bruke begge navnene i dagligtale?
 
Det er deres barn. Hvis navnet til barnet ødelegger noe, tenker jeg at det har godt av å ødelegges...
Altså, hva folk synes om navnet, er 100% likegyldig. Det påvirker ingen verdens ting.
Velg det navnet hvis dere liker det. Ikke bry dere om hva andre måtte mene om det, de er ikke barnets foreldre.
Totalt enig :happy:
 
Bruk det navnet dere har blitt enige om! Vi valgte helt bevisst å ikke fortelle andre navnet på vår lille før hun ble født, nettopp for å unngå andres meninger og kommentarer. Akkurat hva barnet skal hete har ingen andre enn foreldrene noe med å gjøre i det hele tatt.
 
Synes det var et nydelig navn, og dere burde velge det dere liker best!

Når vi annonserte datteren min sitt navn: Emmie Sienna sa svigermor, "okei.. eller hva med Veronica eller Vilde åsånn.." Og tok lang tid før svigerfar vendte seg til og også klarte å huske navnet hennes, hehe. Jeg er veldig fornøyd med navnet og veldig glad for at vi ikke hørte på noen andre. Folk kan selvsagt få komme med forslag, men om man har bestemt seg kan man enten si noe fint eller være stille, synes jeg :D
 
Back
Topp