Trenger ideer til hva vi kan lage til jul

Mamma og mormor får scrappede bilderammer med bilde av lllemor i.
Ellers scrapper jeg, lager bok-origami, +++ Jeg elsker papirhåndarbeid, så lager alltid masse av det.. PLuss selvsagt maleri fra jentungen +++ =)
Åh er så fascinert av bok- origami! Det er utrolig tøft!
 
Det var lurt :)
Har du en mal på det?
Nei egentlig ikke. Kengubarnet hadde laget på skolen,veldig lettvindt i grunn så det ut som.


Selv gfikk jeg ett år av mine tantebarn enn remse som var tegnet på laminert og så perlet en tråd på topprn av remsen
 
Vi lager tennbriketter (ruller av avispapir dyppet i stearin) og godteri
 
Godteri! Lage konfekt, marsipan eller karameller og putte på glass eller i cellofanposer. Eventuelt biscotti eller cookies. Ikke julekaker, for det har man gjerne spist seg mett på før julaften hehe.

Hva er holdbarheten ca. på cookies? Vil lage og gi i julegave, men vil ikke lage det så tidlig at det blir dårlig :p men heller ikke dagen før..
 
Hva er holdbarheten ca. på cookies? Vil lage og gi i julegave, men vil ikke lage det så tidlig at det blir dårlig :p men heller ikke dagen før..
Tror ikke jeg ville laget det mer enn en uke eller to i forveien, slik at de holder seg sprø.. Pass på å legge dem i en tett boks :) men med cookies så kan du jo lage deigen klar, rulle den i en pølse i plastfolie og fryse. Så tar du bare opp, kutter i skiver og steker når du trenger dem. Halve jobben gjort :p
 
Back
Topp