Trenger ideer til hva vi kan lage til jul

Hvite t-skjorter og tekstiltusjer.
t-skjorter med barnetegninger er jo en veldig personlig gave :)
Hvite krus og slike porselentusjer blir også en veldig personlig gave :)
Lim oppå telys og strø glitter over. Pakk inn i celofan(?)
Prøv å støpe lys selv.
Lage såpe
Hjemmelaget skyllemiddel til klær
Lag trolldeig og la barna lage juletrepynt, pyntefigurer osv.
 
Største hiten for mottakerene her har vært t-skjorter malt med klor :)

Men siden den ideèn når er brukt opp så trenger jeg nye ideèr! :)
 
Jeg prøver å tenke litt sånn at det må være noe de faktisk liker :p Besteforeldre synes gjerne det er stas å få noe (egentlig uansett hva) som barna har laget selv, men tanter/onkler osv synes gjerne det er helt ubrukelig med en dorull-nisse :p

Besteforeldre pleier å få kalender med bilder fra året som har gått, og i år tenkte jeg å la snuppa (6,5) få være med å lage dem med både tegninger og bilder til hver måned.
 
Nå er jo kengubarnet større enn mine, men vi lager fuglemat hvert år:)
Fuglefrø og fett i kjele og fyller i pepperkakeformer. Husk tråd før det settes ut for stivning.

Så lager jeg masse mat i matkurver.
Eldste er med på konfekt, marsipan og kransekake stenger
 
Det spørs litt på hvor gammel barnet/barna er, og hva mottakeren blir glad for :)
Men her har vi laget sommerfugl-bilder som er laminert, sukkerbilder, ut i naturen og funnet ting vi har malt og limt fast på en liten stubbe (ble en nissefamilie på stubben), lage såper eller godlukt, minnealbum med bilder + diverse som barna ville ha med (feks. tegninger) :)
 
Mamma og mormor får scrappede bilderammer med bilde av lllemor i.
Ellers scrapper jeg, lager bok-origami, +++ Jeg elsker papirhåndarbeid, så lager alltid masse av det.. PLuss selvsagt maleri fra jentungen +++ =)
 
Datteren min lagde fingermalerier og vi lagde ett hefte med de fineste bildene av hu fra året som hadde gått. Hu var 17 mnd gammel i desember i fjor. Blir nok noe av det samme i år.
 
Kjeleunderlag- av store hamaperler
Skrive/tegne på krus
Tegne på krympeplast og lage nøkkelringer av de.
Kalender ( vi har kjøpt sånn med blanke sider, limt inn tegninger/malerier, bilder og klistremerkerv
 
Nå er jo kengubarnet større enn mine, men vi lager fuglemat hvert år:)
Fuglefrø og fett i kjele og fyller i pepperkakeformer. Husk tråd før det settes ut for stivning.
r

Det skal vi lage i år også:)
 
Vi har tatt bilder hos fotograf av mini så besteforeldre her får ett bilde til å henge på veggen:)
 
Godteri! Lage konfekt, marsipan eller karameller og putte på glass eller i cellofanposer. Eventuelt biscotti eller cookies. Ikke julekaker, for det har man gjerne spist seg mett på før julaften hehe.
 
I år skal barna pynte julekuler til besteforeldrene også skrive på navn og år :)
 
Jeg liker ting som kan spises eller brukes opp, til alle dem som synes det er stas med barnekunst uten at de vil kurere et museum over den årlige utviklingen: Malte lys, såper eller badesalt med glitter og fjas, tegninger limt på konfektesker, dekorerte kakemenn...

Fotbad-salt lagde vi veldig enkelt med ettåringen: Et par dråper matfarge og et par dråper olje med god lukt blandet i grovsalt. Fotavtrykk på merkelappen.
 
Norgesglass med knekkebrød/kjeksoppskrift,kroppsskrubber,kanel/honningsmør,bilder av barna,kalendere...
 
Jeg tenkte å lage hånd avtrykk eller få frøkna til å tegne noe (hun er 14 mnd til jul) og ramme inn. Mine foreldre blir også veldig glad for bilder! Svigers har ikke så god plass i leiligheten sin til masse bilder.

I fjor frostet vi syltetøyglass og brukte rub- ons med fine sitater og puttet et t-lys oppi :) Mange ble glade for det! Har også heklet rundt syltetøyglass og gitt bort det. Et år jeg strikkede votter av en god venninne, med ugler på! (jeg har en thing for ugler) Fineste gaven jeg fikk det året <3
 
Back
Topp