Trøske

Er merkelig for når jeg leste pakningsvedlegget så sto der ingenting om magevondt, men ser vi er flere som har hatt små med den bivirkningen:(

Det står faktisk at dyspepsi er en bivirkning.

"Dyspepsi, upresist samlebegrep på fordøyelsesbesvær som knytter seg til mellomgulvet. Brukes om sug, svie og ubehag i mellomgulvet, gjerne i forbindelse med måltider. Omfatter også oppblåsthet, kvalme og sure oppstøt. Hos mange pasienter er det knyttet til spesielle matvarer eller drikke, f.eks. sjokolade, kaffe eller sitrusdrikke. Dyspeptisk besvær sees regelmessig hos pasienter med magesårsykdom eller magekatarr, men forekommer ofte uten at en kan finne noe sikkert galt i fordøyelseskanalen. I første omgang vil det være rimelig å forsøke å unngå mat eller drikke som gir plager. Dersom problemene vedvarer, kan legebesøk bli nødvendig."
 
Det står faktisk at dyspepsi er en bivirkning.

"Dyspepsi, upresist samlebegrep på fordøyelsesbesvær som knytter seg til mellomgulvet. Brukes om sug, svie og ubehag i mellomgulvet, gjerne i forbindelse med måltider. Omfatter også oppblåsthet, kvalme og sure oppstøt. Hos mange pasienter er det knyttet til spesielle matvarer eller drikke, f.eks. sjokolade, kaffe eller sitrusdrikke. Dyspeptisk besvær sees regelmessig hos pasienter med magesårsykdom eller magekatarr, men forekommer ofte uten at en kan finne noe sikkert galt i fordøyelseskanalen. I første omgang vil det være rimelig å forsøke å unngå mat eller drikke som gir plager. Dersom problemene vedvarer, kan legebesøk bli nødvendig."
Hahaha...sånn går det når jeg ikke har peiling på hva Dyspepsi er:p
 
Hahaha...sånn går det når jeg ikke har peiling på hva Dyspepsi er:p
Jeg måtte Google det, siden jeg begynte å lure siden hun fikk så akutt vondt litt etter hun hadde fått det. Begynte se et mønster etterhvert.
Er glad vi slipper det nå. Håper bare der hun får gjennom melken er nok til å ta hennes trøske.
Synes du det hjelper med tablettene?
 
Jeg måtte Google det, siden jeg begynte å lure siden hun fikk så akutt vondt litt etter hun hadde fått det. Begynte se et mønster etterhvert.
Er glad vi slipper det nå. Håper bare der hun får gjennom melken er nok til å ta hennes trøske.
Synes du det hjelper med tablettene?
Jeg ville sagt ja i går, men i dag har jeg piggtråd igjen:eek: Er på dag 6, så krysser fingrene.
 
Kroppen min er litt treig:p

Ringte helsestasjonen, og de sa at barnet allikevel skal behandles i munnen.

Man kan Evt bare smøre i munnen, så det ikke går ned i magen hvis bivirkningene er for plagsomme som f eks magevondt.

Ellers smitter hun deg bare tilbake - kanskje det som skjer?
 
Ringte helsestasjonen, og de sa at barnet allikevel skal behandles i munnen.

Man kan Evt bare smøre i munnen, så det ikke går ned i magen hvis bivirkningene er for plagsomme som f eks magevondt.

Ellers smitter hun deg bare tilbake - kanskje det som skjer?
I så tilfelle er jeg sur på legen:( dypper du det i q-tip?
 
Du burde nok gi beskjed til legen din ja. Har tom snakket med Nasjonal kompetansetjeneste for Amming på Riksen.. Og det stemmer at barnet skal ha mykostatin. De som har laget prosedyren.

Ganske dyre disse tablettene, så kjipt å måtte kjøpe enda flere.. :-o


Jeg har tatt det på en kompress og gnidd i munnen i dag. Også sa helsesøster at jeg kunne prøve med Farris hvis det ble alt for ille i magen igjen, det de brukte før. Skulle hvertfall passe på å gi det sammen med mat, så det ikke ble så sterkt. :-(
 
Back
Topp