Trøske

Anili

Forelsket i forumet
Da har vi vært hos legen og fått konstatert soppinfeksjon (trøske) i munnen på lillemor, og sannsynligvis i/på puppene mine:confused:
Forhåpentligvis kan dette forklare noe av ammeproblemene, og jeg øyner et lite håp om at ting skal bli bedre når vi nå begynner å behandle:) Sliter med for lav melkeproduksjon, og snuppa har begynt å vegre særlig for den "dårlige" puppen så det bli enda mindre stimulering på denne. Men er jo kanskje fordi hun har vondt i munnen av soppen:sorry: Har også slitt med smerter i puppene både under og mellom amming, håper dette også skal bedre seg nå.

Litt irritert på meg selv som ikke har tenkt på å sjekke dette tidligere....har jo sett at hun har vært hvit på tunga lenge men først i dag begynte jeg å tenke på sopp. Har jo hatt babyer før så burde ha husket det:sorry:
 
Hvordan type smerter har du hatt i brystene? Jeg kjenner litt stikkinger i brystene ig har tidvis vondt i brystvortene, spesielt på ene puppen.. Di siste to dagene var lillegutt vært litt "rar" under ammingen, drar i brystvorten og virker ikke helt fornøyd..
Han er litt hvit på tunga men jeg har alltid tenkt at det var melkebelegg og på grunn av minifom medisingen hans.. :S
 
Hvordan type smerter har du hatt i brystene? Jeg kjenner litt stikkinger i brystene ig har tidvis vondt i brystvortene, spesielt på ene puppen.. Di siste to dagene var lillegutt vært litt "rar" under ammingen, drar i brystvorten og virker ikke helt fornøyd..
Han er litt hvit på tunga men jeg har alltid tenkt at det var melkebelegg og på grunn av minifom medisingen hans.. :S
Har såre brystvorter, ikke voldsomt men er ubehagelig å legge til. Og så er det smerter inni selve brystene også, gjør ordentlig vondt særlig på starten av ammingen, litt som piggtråd som trekkes ut fra dypt inni brystet. Har også litt "brennende" følelse i brystene imellom og etter amming.
 
Har såre brystvorter, ikke voldsomt men er ubehagelig å legge til. Og så er det smerter inni selve brystene også, gjør ordentlig vondt særlig på starten av ammingen, litt som piggtråd som trekkes ut fra dypt inni brystet. Har også litt "brennende" følelse i brystene imellom og etter amming.

Uff det hørtes ikke noe særlig ut altså! Håper dere blir fort bra :)
 
Hva? Er det ikke normalt å være hvit på tunga?? Trodde det var melka?
 
Kan være greit å se etter før måltid Da slipper man å forveksle det med melka
 
Jeg også tenkte at det var melkebelegg først. Bare hvit på tunga (ikke fremst på tunga), jeg kan ikke se noe hvitt andre steder. Men legen så visst tydelige tegn på sopp, både det hvite på tunga og litt røde slimhinner etc. Så kan være verdt å undersøke hvis tunga er hvit hele tiden:p
 
Tror jeg må sjekke i morgen.... Husker ikke om det var før eller etter spising jeg så det! Har ihvertfall aldri tenkt over ar det var noe unormalt! :/
 
Trodde jeg og:eek: Tror jeg må dobbeltsjekke tunga før neste matingo_O
Tror jeg må sjekke i morgen.... Husker ikke om det var før eller etter spising jeg så det! Har ihvertfall aldri tenkt over ar det var noe unormalt! :/

Er spesielt hvis den lille har hvitt belegg hele tiden og muligens på innsiden av kinnene, samt at det virker som hn har ubehag ved amming så kan det være trøske. Også hvis det gjør vondt (for deg) under og mellom amming. Så kan være lurt å sjekke :)
 
Var hos HS i dag og fikk bekrefter tidlig trøske:( Fikk beskjed om å bruke blå farris på q-tip og vaske tungen og munnhulen til den lille. Men, hun reagerer på blå farris på samme måte som mora...spyr og får panikko_O Noen som har noen tips om hvordan jeg skal gjøre dette uten at min stakkars skatt spyr/hyler/hoster seg gjennom seansen?:(
 
Var hos HS i dag og fikk bekrefter tidlig trøske:( Fikk beskjed om å bruke blå farris på q-tip og vaske tungen og munnhulen til den lille. Men, hun reagerer på blå farris på samme måte som mora...spyr og får panikko_O Noen som har noen tips om hvordan jeg skal gjøre dette uten at min stakkars skatt spyr/hyler/hoster seg gjennom seansen?:(

Jeg leste på ammehjelpen at man ikke burde bruke farris :s husker ikke helt hva annet som sto..
 
Lurer på om jeg og vesla har fått trøske. Husker med skrekk og gru når jeg fikk det med storebror... Dere som har/har hatt det, kan dere se noe tegn til det på selve brystknoppen? Mine er veldig rosa og noe som kan se ut som hvitt belegg.
 
Svigerinna mi som er helsesøster kom innom idag for å se på lille. Hun mente det var trøske, så nå må vi komme oss til legen slik at vi får medisin for dette... Ikke rart lille plutselig har begynt å tøyse med ammingen!
 
Lurer på om jeg og vesla har fått trøske. Husker med skrekk og gru når jeg fikk det med storebror... Dere som har/har hatt det, kan dere se noe tegn til det på selve brystknoppen? Mine er veldig rosa og noe som kan se ut som hvitt belegg.
Jeg ser ikke noe tegn, men er sårt og vondt. Var hos legen og fikk medisin til henne og beskjed om å bruke canesten på brystvortene. På apoteket fikk jeg beskjed om at medisinen skulle holdes i munnen så lenge som mulig...enkelt med ett spedbarn:p
 
Lurer på om jeg og vesla har fått trøske. Husker med skrekk og gru når jeg fikk det med storebror... Dere som har/har hatt det, kan dere se noe tegn til det på selve brystknoppen? Mine er veldig rosa og noe som kan se ut som hvitt belegg.
Mine er veldig lyserøde/rosa, og litt blanke på en måte. Ikke noe synlig belegg av noe slag. Har smurt med canesten siden legebesøket nå, synes allerede det har blitt mindre smerter i brystene:)
 
Jeg ser ikke noe tegn, men er sårt og vondt. Var hos legen og fikk medisin til henne og beskjed om å bruke canesten på brystvortene. På apoteket fikk jeg beskjed om at medisinen skulle holdes i munnen så lenge som mulig...enkelt med ett spedbarn:p
Hvordan gir du medisinen? Jeg gir med sprøyte, kombinert med en sånn baby-Q-tips som jeg prøver å smøre gugga litt utover i munnen med:) Men er veldig usikker på om jeg får fordelt det godt noko_O
 
Back
Topp