Tok du vare på navlestrengen og morkaken?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Det blir mer og mer vanlig å ta vare på navlestrengen og/eller morkaken etter fødselen.
Navlestreng bilder (Navlestrengen blir formet som et symbol og tørket) blir mer vanlige også i Norge å jeg lurer på om du har tatt vare på dette eller har planer om det?

Hvordan reaksjoner fikk du fra sykehus og de rundt deg?
 
Ellers takk. Aldri frista [emoji14]
 
I alle dager, er det virkelig en greie? :wideyed::wideyed: Kunne aldri ramlet meg inn å tatt vare på det (eller spist den for den del, er jo de som gjør det også :hungover:).
 
Har ikke sett morkaka engang på mine to og navlestrengen ble kastet rett i søpla, både den delen som ble med hjem og den delen som satt til morkaka
 
Nei, jeg sparer ikke engang på tennene ungene mister.
 
Nei. Men det høres ikke så ille ut å lage smykke av navlestrengen igrunn.
 
Nei [emoji14] Greit at jeg er dårlig på å kaste ting altså, men om jeg kommer hjem med morkaka må jeg ta et oppgjør med meg selv. [emoji28]
Har ikke bruk for den, så. [emoji14]
 
Nei. Vanlig vil jeg så absolutt ikke si det er i norge enda, men mange land er og kulturer har dette som normalen ja.
 
Jeg fikk aldri se morkake å navlestrengen :p
Har heller aldri tenkt tanken på å ta med meg det hjem i en Rema pose :D
Hahaha tenk deg det syne når du slenger Rema posen på kjøkkenbenken :D :D
 
Æsj, nei. Jeg er fascinert av funksjonen og takket ja til å se den etter første fødsel. Men der stoppet det også. Ikke behov for å ta vare på
 
Nei. Jeg bestreber å ikke fylle livet mitt med ting, og dette er ett greit eksempel.
 
Mye æsj og fy her ser jeg. Så jeg snur spørsmålet litt jeg da
Klarer du å respektere de som tar vare på disse tingene?
 
Nei, fikk ikke noe tilbud om å engang se morkaken her, og ville definitivt ikke hatt den med meg hjem :)
 
Back
Topp