To tette?

10 dager siden aborten
I forgårs og i går spottet jeg bare littegrann og i dag har det omtrent vært ingenting, så anser meg selv som ferdig med aborten nå, halleluja! Så deilig å endelig være ferdig med denne dumme blødningen. Jeg er superklar for å begynne å legge aksjer, så selvfølgelig valgte min mann dette tidspunktet å bli syk på... :hilarious:
Nei, huff, det høres fælt ut, han hadde vel ønsket å sluppe det om han kunne, men det var bare så utrolig typisk. Så i stedet for sengekos, ble det tur til testsenteret for å teste for korona med mange timers venting. Ikke det mest interessant å fylle dagen med må jeg få innrømme. Håper at han kan komme seg fort igjen slik at vi ikke risikerer å gå glipp av el, det hadde jo vært krise! :nailbiting:
For ikke å snakke om hvis testen er positiv (koronatesten altså), da må han jo i isolasjon :smiley-angry019
Aiai, får håpe ikke det blir aktuelt. I så fall får det bli selvinseminering hvor han får levere godene ut vinduet elns :hilarious:


I helt andre nyheter så tenker jeg mye på familiekatten som bor hos min far. Hun er bare skinn og bein igjen, stakkars, og jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg når jeg tenker på at dette kan være slutten hennes. Nå er hun vel å merke minst 15 år gammel, så er jo ikke forunderlig, men fysj... Tror man aldri helt greier å forberede seg på døden av et kjæledyr. Skal til dyrlege i morgen for å se om det er NOE vi kan gjøre, eller om naturen bare må gå sin gang. Gruer meg skikkelig, er så redd for at de skal si at det beste blir å avlive henne asap. Har egentlig bare prøvd å forberede meg på at i morgen blir en kjip dag. Skal også i møte med borettslaget jeg bor i for å høre hvor mye de skal øke felleskostnadene, så er liksom ikke noe å glede seg til :woot:

BLI FRISK, MANN, SÅ KAN JEG I ALLE FALL DRØMME OM BABY.

Herlig å være ferdig med blødningen, nå! Kjente meg godt igjen i det du skrev i et tidligere innlegg om et hat mot bind. Det er det ekleste jeg vet om! Jeg synes det kjennes ut som om vandrer rundt med en blodpøl mellom beina:hilarious::sick006

Har du fått negative graviditetstester allerede? Her gikk det nesten to uker før de var negative igjen, men til gjengjeld varte syklusen, med SA som CD1 bare i 31 dager. Det kunne vært verre:joyful: Nå håper jeg el kommer ganske snart, sånn at du får til en siste sjans på en mai-baby (eller blir det kanskje termin i juni hvis det klaffer nå?)
 
Herlig å være ferdig med blødningen, nå! Kjente meg godt igjen i det du skrev i et tidligere innlegg om et hat mot bind. Det er det ekleste jeg vet om! Jeg synes det kjennes ut som om vandrer rundt med en blodpøl mellom beina:hilarious::sick006

Har du fått negative graviditetstester allerede? Her gikk det nesten to uker før de var negative igjen, men til gjengjeld varte syklusen, med SA som CD1 bare i 31 dager. Det kunne vært verre:joyful: Nå håper jeg el kommer ganske snart, sånn at du får til en siste sjans på en mai-baby (eller blir det kanskje termin i juni hvis det klaffer nå?)
Vil tro det blir en junibaby i så fall ja :)
Hcg er ikke helt ute av systemet. Legger ved testene jeg har tatt, øverste er fra fredag og nederste fra i dag. Så noe skjer jo, men er litt tid igjen vil jeg tro før negativ test.
 

Vedlegg

  • 20200828_064233.jpg
    20200828_064233.jpg
    22,9 KB · Visninger: 96
  • 20200902_064648.jpg
    20200902_064648.jpg
    18,1 KB · Visninger: 89
Vil tro det blir en junibaby i så fall ja :)
Hcg er ikke helt ute av systemet. Legger ved testene jeg har tatt, øverste er fra fredag og nederste fra i dag. Så noe skjer jo, men er litt tid igjen vil jeg tro før negativ test.
Det gikk ikke mange dagene fra min test var som din svakeste til den var helt blenda! 2-3 dager kanskje, så dette ser bra ut :)
 
Så, her er konklusjonen på denne historien. Jeg prøver å være så detaljert som mulig, for dette er ting jeg vil huske og kanskje vil det hjelpe noen andre som er i min situasjon. Så ja, dette blir nok langt!

Jeg var tilbake til ultralyd 8+0, som var nå sist torsdag. Det var ikke skjedd noe mirakel. Som forventet, på mange måter. Fostersekken var fortsatt tom og den var nå blitt såpass stor at de kunne bekrefte at dette var et blighted ovum (over 2 cm i diameter slik jeg forstod det). Legen letet godt og nøye, og jeg har ingen tvil i hjertet om at det var rett diagnose, noe som er godt. Rett etter ultralyden var jeg egentlig bare lettet over at ventetiden var over. En uke med usikkerhet har vært utrolig krevende og jeg har vært borte mye fra jobben fordi jeg har vært så engstelig og stresset at jeg ikke har greid å fungere.

Etter ultralyd fikk jeg fremstilt forskjellige muligheter, enten a) vente på naturlig abort, b) medisinsk abort eller c) kirurgisk abort (utskrapning). Det var egentlig ingen av de som appellerte spesielt til meg (eller noen andre, ser jeg for meg), men jeg valgte medisinsk abort ettersom ventetiden har vært drepende for sjelen min og jeg ikke ville risikere arrvev i livmor fra utskrapning om jeg kunne unngå det. Startet prosessen samme dag med en modningspille som jeg svelgte (Mifegyne, for de som lurer) før jeg måtte vente 24 timer for å starte den faktiske aborten. Fredag satte jeg inn 4 stk Cytotec vaginalt og tok alle smertestillende og kvalmestillende som var anbefalt (1g Paracet, 100mg Voltaren og 10 mg Afipran). I begynnelsen kjente jeg lite, men etter ca. 1/2 time begynte jeg å kjenne mensmurringer. Disse var påøkende de neste timene og jeg følte jeg brukte mange triksene i boken jeg har lært for å håndtere en fødsel. Ikke helt denne sammenhengen jeg så for meg å bruke dem, men på en måte kjekt å se hva som fungerte for meg.

Opplevelsen var ikke det kjekkeste, det skal innrømmes. I motsetning til en tidlig fødsel, var krampene mine konstante, med ingen avbrekk og man vet at det ikke er noe kjekt som kommer ut av opplevelsen. Så, jeg tror jeg vil si at det var noe mer vondt enn jeg forventet at det skulle være. Nå skal det sies at jeg til vanlig har lite til ingen menssmerter, så jeg var vel ikke helt forberedt. Kjentes for meg ut som en kombinasjon av veldig magesyke (diare + oppkast type magesyke, hvor man har veldige magekramper) + kraftige menssmerter. Naivt nok trodde jeg at smertestillende skulle ta mer av smertene enn det gjorde. Vet at jeg har høy legemiddelmetabolisme på smertestillende da, så mistenker at jeg hadde lite til ingen effekt den siste timen før jeg tok en ny runde med piller, for det slapp veldig når jeg til slutt gjorde det. Jeg endte også opp med å måtte ta to Cytotec under tungen da blødningen ikke var kommet godt i gang etter 3 timer og det var det som var anbefalt å gjøre da. Så ja, enten er det grunnen, eller så har jeg bare ikke så god smertetoleranse som jeg trodde...

Men blødningen kom til slutt og jeg har blødd en grei mengde. Jeg blør til vanlig mye og pleier å bruke menskopp for å holde styr på mengden, men siden det er økt infeksjonsfare pga. livmorhalsen er åpen så kan man ikke bruke kopp. Føler på et vis at jeg ikke har blødd noe særlig mer enn en vanlig mensturasjon, men har hatt noe koagler, så tror egentlig at alt som skulle komme er kommet.

Min mann fikk innvilget velferdspermisjon for å være hjemme med meg da det var et krav at noen skulle være med meg under prosessen og jeg er blitt sykemeldt i en uke. Det har vært deilig. Legen sa at det ikke var sikkert det var nødvendig med så lenge og at jeg gjerne måtte dra tilbake igjen på jobb om jeg følte for det. Jeg kan se litt hvorfor hun sa det, da jeg i dag kun føler at jeg har vanlig mens. Mer ekkelt siden jeg ikke kan bruke koppen og må kjenne på all som renner forbi, men allikevel nokså normal blødning. Jeg tenker jeg ser det an i løpet av helgen og begynnelsen av neste uke, tror jeg enda har litt som skal prosesseres oppe i hodet også.

Så ja, det var historien for denne gang. Menneskene i prosjektet jeg er med i har vært veldig snille og hjelpsomme, og jeg har følt meg veldig ivaretatt, som har vært fint. Jeg har reflektert litt og føler egentlig nå at på sett og vis så føler jeg meg mer klar for veien videre. Jeg var så utrolig stresset for å ha en spontanabort etter jeg ble gravid at det var altoppslukende. Nå føler jeg meg mer balansert. Nå har liksom det jeg fryktet allerede skjedd, og det gikk fint det også. Jeg er optimistisk for fremtiden! De sier at man er mer fertil etter et blighted ovum fordi man gjerne fortsatt har hcg i blodet når første eggløsning kommer, så krysser fingrene masse og gleder meg til denne blødningen er ferdig så vi kan begynne igjen :)
Hei! Har fulgt dagboken din og nå er jeg midt i samme situasjon selv med en MA. Var på ul i dag, hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6 og jeg fikk disse 4 tablettene. Men jeg fikk ingen modningspille først?! Tok de pillene for nærmere fire timer siden og det skjer ingenting så jeg stresser litt....
 
Det gikk ikke mange dagene fra min test var som din svakeste til den var helt blenda! 2-3 dager kanskje, så dette ser bra ut :)
Åh, håper det samme skjer med meg, trodde kanskje jeg måtte vente en uke til :eek:

Håper du snart får blenda tester :) (Hehe, føles så feil å si det, men ) :) :)
Føles definitivt rart å tenke det, men håper på det samme :hilarious:
 
Hei! Har fulgt dagboken din og nå er jeg midt i samme situasjon selv med en MA. Var på ul i dag, hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 5-6 og jeg fikk disse 4 tablettene. Men jeg fikk ingen modningspille først?! Tok de pillene for nærmere fire timer siden og det skjer ingenting så jeg stresser litt....
Huff, ikke noe kjekt, føler veldig med deg :sorry:
Fikk du et informasjonsskriv hvor det stod noe om hva du skulle gjøre om det ikke kom i gang? Jeg fikk det og der stod det at jeg skulle legge to Cytotec under tungen om det ikke var kommet ordentlig i gang etter 3 timer. Hadde en del kramper i dagene før aborten da, så mistenker at kroppen min var i farten selv, mulig derfor det gikk greit. Ville definitivt prøvd å ringe avdelingen du var på og høre hva du skal gjøre videre om det ikke har skjedd noe på 4 timer. Masse lykke til, håper det går så bra som det kan :Heartred
 
Huff, ikke noe kjekt, føler veldig med deg :sorry:
Fikk du et informasjonsskriv hvor det stod noe om hva du skulle gjøre om det ikke kom i gang? Jeg fikk det og der stod det at jeg skulle legge to Cytotec under tungen om det ikke var kommet ordentlig i gang etter 3 timer. Hadde en del kramper i dagene før aborten da, så mistenker at kroppen min var i farten selv, mulig derfor det gikk greit. Ville definitivt prøvd å ringe avdelingen du var på og høre hva du skal gjøre videre om det ikke har skjedd noe på 4 timer. Masse lykke til, håper det går så bra som det kan :Heartred
Nope.. Bare at om det ikke skjer noe i dag skal jeg ringe i morgen og få fire nye tabletter...
 
CD 13 etter BO
Så, situasjonen i dag synes jeg var litt forunderlig. Testene mine kom ikke i posten, så fikk ikke testet etter el i dag morges, noe som irriterte meg litt når det stod at de skulle komme før kl. 07 i dag. Menmen, ikke noe å gjøre med det, tenkte jeg og gikk videre med dagen min.

Kom hjem etter jobb og var på toalettet nå i ettermiddag. Når jeg tørket var det en god del mystisk CM. Typ, litt som undersiden av en glassmanet om det er noen andre som har tatt på det før :hilarious: I alle fall slimete, ganske solid for CM å være og tøyelig. Det var litt lysebrunt blod tilblandet i det og en strek med ferskt blod. Det nærmeste jeg kan sammenligne det med er vel slimproppen som folk mister før fødsel?

Har aldri i mitt liv hatt CM som dette, men lurer på om det kan være el slim? Står vel mellom det og endometritt elns på dette punktet :shifty: Vel å merke at min mann og jeg endelig fikk lagt aksjer i går kveld, så det kan vel være noe rester igjen fra det.
Måtte jo da ta meg en tur på apoteket og anskaffe el tester. Tok en etter 3 t og 20 min siden sist dobesøk og hadde ikke drukket veldig mye, men fortsatt noe uvannet sammenlignet med morgenurin. Vedlegger bilde. Jeg har tidligere hatt veldig kort LH topp, så lurer nå på om el kan allerede ha vært eller skjer om kort tid. Har sammenlignet med el testene jeg en annen syklus og den er litt sterkere enn en jeg fikk dagen før positiv test nemlig.

Eller kanskje er kan hcg påvirke den nå? Huff, kjenner jeg ble litt surrete i hodet av dette. Tenker å ta en ny el test i morgen tidlig for å se om den blir sterkere eller svakere.

Har ikke hatt et veldig markant hopp i temp, men er vant til at jeg har lavere temp enn 36,30 før el og høyere etterpå, men tempene mine nå er allerede litt forhøyet, så kan muligens være årstiden som jeg nevnte i et tidligere innlegg. Legger nå ved et bilde av tempene også jeg, om noen skulle bli mer klok på dette enn meg :hilarious:
 

Vedlegg

  • 20200902_200344.jpg
    20200902_200344.jpg
    32,6 KB · Visninger: 86
  • 20200902_202822.jpg
    20200902_202822.jpg
    18,4 KB · Visninger: 89
CD 13 etter BO
Så, situasjonen i dag synes jeg var litt forunderlig. Testene mine kom ikke i posten, så fikk ikke testet etter el i dag morges, noe som irriterte meg litt når det stod at de skulle komme før kl. 07 i dag. Menmen, ikke noe å gjøre med det, tenkte jeg og gikk videre med dagen min.

Kom hjem etter jobb og var på toalettet nå i ettermiddag. Når jeg tørket var det en god del mystisk CM. Typ, litt som undersiden av en glassmanet om det er noen andre som har tatt på det før :hilarious: I alle fall slimete, ganske solid for CM å være og tøyelig. Det var litt lysebrunt blod tilblandet i det og en strek med ferskt blod. Det nærmeste jeg kan sammenligne det med er vel slimproppen som folk mister før fødsel?

Har aldri i mitt liv hatt CM som dette, men lurer på om det kan være el slim? Står vel mellom det og endometritt elns på dette punktet :shifty: Vel å merke at min mann og jeg endelig fikk lagt aksjer i går kveld, så det kan vel være noe rester igjen fra det.
Måtte jo da ta meg en tur på apoteket og anskaffe el tester. Tok en etter 3 t og 20 min siden sist dobesøk og hadde ikke drukket veldig mye, men fortsatt noe uvannet sammenlignet med morgenurin. Vedlegger bilde. Jeg har tidligere hatt veldig kort LH topp, så lurer nå på om el kan allerede ha vært eller skjer om kort tid. Har sammenlignet med el testene jeg en annen syklus og den er litt sterkere enn en jeg fikk dagen før positiv test nemlig.

Eller kanskje er kan hcg påvirke den nå? Huff, kjenner jeg ble litt surrete i hodet av dette. Tenker å ta en ny el test i morgen tidlig for å se om den blir sterkere eller svakere.

Har ikke hatt et veldig markant hopp i temp, men er vant til at jeg har lavere temp enn 36,30 før el og høyere etterpå, men tempene mine nå er allerede litt forhøyet, så kan muligens være årstiden som jeg nevnte i et tidligere innlegg. Legger nå ved et bilde av tempene også jeg, om noen skulle bli mer klok på dette enn meg :hilarious:
Dette høres veldig ut som el-slim. Tenk rå eggehvite, så har du det ;) Vil tro du nærmer deg el med stormskritt! Jeg er selv usikker på når jeg fikk el denne runden, men sluttet med el-slim 1-2 dager etter negativ test. Nå tipper jeg kroppen din lader godt opp til denne runden :D
 
Dette høres veldig ut som el-slim. Tenk rå eggehvite, så har du det ;) Vil tro du nærmer deg el med stormskritt! Jeg er selv usikker på når jeg fikk el denne runden, men sluttet med el-slim 1-2 dager etter negativ test. Nå tipper jeg kroppen din lader godt opp til denne runden :D
Ja, lurer jo på om det kan være det, men det har aldri vært så solid og så mye før, så ble skikkelig i stuss. Til vil vel vise :nailbiting:

Ja, blir litt stresset over at jeg ikke fikk sånn modningspille og sånn så håper ikke det ødelegger noe...
Vel, er nok forskjellige prosedyrer fra sykehus til sykehus, betyr ikke nødvendigvis at ene er bedre enn den andre. Ville snakket med dem i morgen :)
 
Ja, lurer jo på om det kan være det, men det har aldri vært så solid og så mye før, så ble skikkelig i stuss. Til vil vel vise :nailbiting:


Vel, er nok forskjellige prosedyrer fra sykehus til sykehus, betyr ikke nødvendigvis at ene er bedre enn den andre. Ville snakket med dem i morgen :)
TIDEN vil vel vise skulle det stå, kan ikke finne rediger knappen lenger...
 
CD 13 etter BO
Så, situasjonen i dag synes jeg var litt forunderlig. Testene mine kom ikke i posten, så fikk ikke testet etter el i dag morges, noe som irriterte meg litt når det stod at de skulle komme før kl. 07 i dag. Menmen, ikke noe å gjøre med det, tenkte jeg og gikk videre med dagen min.

Kom hjem etter jobb og var på toalettet nå i ettermiddag. Når jeg tørket var det en god del mystisk CM. Typ, litt som undersiden av en glassmanet om det er noen andre som har tatt på det før :hilarious: I alle fall slimete, ganske solid for CM å være og tøyelig. Det var litt lysebrunt blod tilblandet i det og en strek med ferskt blod. Det nærmeste jeg kan sammenligne det med er vel slimproppen som folk mister før fødsel?

Har aldri i mitt liv hatt CM som dette, men lurer på om det kan være el slim? Står vel mellom det og endometritt elns på dette punktet :shifty: Vel å merke at min mann og jeg endelig fikk lagt aksjer i går kveld, så det kan vel være noe rester igjen fra det.
Måtte jo da ta meg en tur på apoteket og anskaffe el tester. Tok en etter 3 t og 20 min siden sist dobesøk og hadde ikke drukket veldig mye, men fortsatt noe uvannet sammenlignet med morgenurin. Vedlegger bilde. Jeg har tidligere hatt veldig kort LH topp, så lurer nå på om el kan allerede ha vært eller skjer om kort tid. Har sammenlignet med el testene jeg en annen syklus og den er litt sterkere enn en jeg fikk dagen før positiv test nemlig.

Eller kanskje er kan hcg påvirke den nå? Huff, kjenner jeg ble litt surrete i hodet av dette. Tenker å ta en ny el test i morgen tidlig for å se om den blir sterkere eller svakere.

Har ikke hatt et veldig markant hopp i temp, men er vant til at jeg har lavere temp enn 36,30 før el og høyere etterpå, men tempene mine nå er allerede litt forhøyet, så kan muligens være årstiden som jeg nevnte i et tidligere innlegg. Legger nå ved et bilde av tempene også jeg, om noen skulle bli mer klok på dette enn meg :hilarious:
Høres ut som EL slim :) Jeg får ofte slik 1-2-3 dager før EL :) Når El har vært er slimet borte :)
Forresten, ser du har kjøpt RFSU, jeg fikk aldri positiv test med dem, men fikk positiv med babyplan sine samtidig. og siden jeg er gravid nå, vet jeg jo at jeg kan få EL :) :) Har og lest flere her inne som er misfornøyd med dem (Bare nevner det) :)
Ta en ny i morgen du :) Den vil jo bli enten sterkere eller svakere :)
 
Høres ut som EL slim :) Jeg får ofte slik 1-2-3 dager før EL :) Når El har vært er slimet borte :)
Forresten, ser du har kjøpt RFSU, jeg fikk aldri positiv test med dem, men fikk positiv med babyplan sine samtidig. og siden jeg er gravid nå, vet jeg jo at jeg kan få EL :) :) Har og lest flere her inne som er misfornøyd med dem (Bare nevner det) :)
Ta en ny i morgen du :) Den vil jo bli enten sterkere eller svakere :)
Åh, det er jo veldig greit å vite! Kjøpte dem fordi man fikk flest tester for pengene med dem, men kommer nok til å begynne å teste med babyplan sine så fort de faktisk dukker opp i posten om rfsu ikke er pålitelig :nailbiting:
For så vidt sant om det om el slimet da, det roet hjertet mitt om at vi i alle fall ikke har gått glipp av el, så takk for det :happy:
 
Åh, det er jo veldig greit å vite! Kjøpte dem fordi man fikk flest tester for pengene med dem, men kommer nok til å begynne å teste med babyplan sine så fort de faktisk dukker opp i posten om rfsu ikke er pålitelig :nailbiting:
For så vidt sant om det om el slimet da, det roet hjertet mitt om at vi i alle fall ikke har gått glipp av el, så takk for det :happy:
Håper de kommer i posten i morgen da :) :) :) Hehe, jeg kjøpte også RFSU sine av samme grunn du sier :) brukte aldri opp pakken engang :) :)
heia heia gullegget da :) :) :)
 
Om du har skikkelig eggehvite nå, så høres det jo ut som om kroppen jobber med EL i alle fall! Satser på at gullegget kommer denne gang :))
 
CD 14 etter BO
Ooog der var el testen positiv :rolleyes:
Kan vel si at jeg er nokså overrasket over at el kom så tidlig etter aborten. Håper kroppen har greid å falle på plass igjen nok til at dette kan gå veien :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 20200903_063909.jpg
    20200903_063909.jpg
    15,1 KB · Visninger: 91
Back
Topp