Tips til dåp

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei, jeg tenkte at vi kanskje kan dele tips med smarte ting vi finner i forbindelse med planlegging av dåp i ammetåken :happy:

Jeg prøver å finne servietter der man kan skriven inn navn og dåpsdato.

Har bestilt lokale og kirke nå, så er iallefall i gang, her blir dåpen i slutten av april så har enda litt tid til dekor mat osv

Må vel få ut invitasjoner snart :hilarious:

Hvor langt har dere kommet i planleggingen?
 
Jeg har navnefest i slutten av august, vurderer også servietter med navn og dato på, men må jo ut med 300-500kr for det. Så er ikke sikker på om det er verd det.

Ellers er maten, lokalet, duker, invitasjoner og noe av pynten klar (har en god del pynt fra før).

Driver å jobber med kaker og godter på kakebordet nå..
 
Dato, kirke og "lokale" (blir bare 13 stk, så vi tar det hjemme) er ordnet. Invitasjoner er bestilt, og vi har hatt idémyldring angående maten (koldtbord). Dekor sliter jeg litt med for jeg vil gjerne ha grønt og jordtoner, men er jo nesten bare babyblått å få tak i [emoji38]
 
Jeg har navnefest i slutten av august, vurderer også servietter med navn og dato på, men må jo ut med 300-500kr for det. Så er ikke sikker på om det er verd det.

Ellers er maten, lokalet, duker, invitasjoner og noe av pynten klar (har en god del pynt fra før).

Driver å jobber med kaker og godter på kakebordet nå..

Oi det var dyrt ja. Det synes ikke jeg det er verd. Får se om det finnes billig noen plass, kanskje eBay har?

Høres ut som du er godt igang, og du har jo good tid :p
 
Dato, kirke og "lokale" (blir bare 13 stk, så vi tar det hjemme) er ordnet. Invitasjoner er bestilt, og vi har hatt idémyldring angående maten (koldtbord). Dekor sliter jeg litt med for jeg vil gjerne ha grønt og jordtoner, men er jo nesten bare babyblått å få tak i [emoji38]

Høres ut som du har det meste klart :) har ikke tenkt på farger enda jeg, men får Google litt å se.

Hvilken type invitasjoner brukte du? Ser det finnes en jungel på nettet.
 
Dato, kirke og "lokale" (blir bare 13 stk, så vi tar det hjemme) er ordnet. Invitasjoner er bestilt, og vi har hatt idémyldring angående maten (koldtbord). Dekor sliter jeg litt med for jeg vil gjerne ha grønt og jordtoner, men er jo nesten bare babyblått å få tak i [emoji38]

Hvor lang tid etter kirken er det vanlig å ha maten ? :happy: Holder på med invitasjoner nå.
 
Jeg vil ha lilla tema, har funnet litt på ebay, og har planer om å gå på løiten lys å se hva de har der(så mye fint,men såååå dyrt)
Blir koldtbord her,og kakebord. Har handlet lilla popcorn begere på ebay :) Tenkte lage noe gelé greier til barna og:)
Invitasjoner er levert:)
 
Da er invitasjonen bestilt. Ble to varianter. En for de som skal være med både i kirke og til maten. Og en for de som bare skal være med til maten. Sto at levering ble senest 13 mars så da venter jeg i spenning:happy:

Kirken starter 11.00
Så skrev at maten blir ca 13.00.

Brukte babykort.no der var det mye fint :D
 
Send for guds skyld ut formelle invitasjoner, ihvertfall noe skriftlig.. vi skulle være bare nærmeste familie, tenkte det var ikke så nøye.. her gikk vi på en diger smell, da ene fadderen ikke møtte opp fordi han ikke hadde fått med seg at det var i går :p han visste at han skulle være fadder, men hadde ikke fått med seg dato :(
 
Send for guds skyld ut formelle invitasjoner, ihvertfall noe skriftlig.. vi skulle være bare nærmeste familie, tenkte det var ikke så nøye.. her gikk vi på en diger smell, da ene fadderen ikke møtte opp fordi han ikke hadde fått med seg at det var i går :p han visste at han skulle være fadder, men hadde ikke fått med seg dato :(


Så kjedelig :(
 
Send for guds skyld ut formelle invitasjoner, ihvertfall noe skriftlig.. vi skulle være bare nærmeste familie, tenkte det var ikke så nøye.. her gikk vi på en diger smell, da ene fadderen ikke møtte opp fordi han ikke hadde fått med seg at det var i går :p han visste at han skulle være fadder, men hadde ikke fått med seg dato :(
Oi, ops [emoji15]
 
Noen som har tips til dekor? Og blå blomster til dåpsbordet? Synes det er lite i blått :(
 
Back
Topp