Til dere som kjente dager etter befruktning at dere var gravide

Kjente det alle tre gangene med å være ekstra sulten i noen dager rett etter befruktning.
 
hadde gid dopp å tenkt å bare dritt i alt, 2 år uten mens, eggløsning og negative testa. Så plutselig fikk æ vondt i brøstan og tenkte endelig tante rød. Men ingenting skjedde etter 2 uka, så tok test før æ sku på ferie, negativ. Tok en me, tok en 4 daga inn i høstferien å joda svak positiv. Trudde det va feil på testen sia det hadde vært veldig kaldt den natta(har vogn osv på en campingplass, kaldt om natta der) Tok en mandag dagen etter vi va kommet hjem, svaaaak positiv. så fortsatte æ bare å ta testa. Å nu e det ingen tvil lenger. Tad testa hver dag i ei uke imorra. Og æ fikk opp på CB på fredagen 1-2 uka :) Så daaa klaffa det plutselig gitt. Å æ har som sakt had vondt i brøstan i 4-5 uke nu og kvalm, og smerta nederst i magen ;) Så her e vi ganske overraska men e hjeertelig velkommen etter 2 år venting <3 Håpe bare det ikke end i spontan abort, les det e såå mange som opplev det. Har ei datter på 8år frafør :)
 
Når kan man begynne å vente på at symptomene kommer? Etter uke tre? Siden egget ca bruker ei uke på å feste seg...
 
Har vel egentlig alltid hatt ein følelse kver gang eg har vore gravid. Men veldig vanskelig å forklare det, det berre er der liksom.. :p
Dei gongene eg har hatt småvondt i magen og ømme bryster, kvalme etc. så har eg vel egentlig slått meg til ro med at eg ikkje er det rett og slett fordi eg mangler gravidfølelsen.
 
Jeg ble helt rar i hele kroppen, og kjente på meg at det var noe som skjedde for å si det slik. Så blir brystene mine til stein i det samme kroppen blir gravid (veldig ubehagelig) og brystvortene helt mørke. Det varer gjennom hele svangerskapet :)
 
Ja så absolutt.. Denne gangen (nr. 3) kjente jeg det dager etter eggløsningen. Ekstremt tidlig bekkenløsning, kvalme og ømme bryster. Gikk til legekontoret 3 dager før mens og tok en test der, og den var tydelig positiv. Nå er jeg 7 uker på vei i morgen, og har samme symptomer som jeg nevnte over, pluss at jeg allerede har fått mage! Har også vært på UL allerede, og der slo hjertet :)
 
Fikk bare en følelse. Både den antatte dagen det skjedde og to uker etterpå. Første forsøk etter pilleslutt. Akkurat som en magefølelse. Sykt!

To test to uker etter på og den viste positiv etter et par sekund ♡

Har nå ei datter som fylte 1 mnd i dag <3
 
Last edited:
Stemte det?
Eller var du skråsikker men mensen kom?

Det sies jo at man ikke kan kjenne det så fort som dager etter befruktning , men så er det likevel noen som påstår de kan. Har du vært sikker men tok feil? Eller stemte følelsen du hadde?
Jeg har vært gravid 5 ganger, har ett barn. Jeg har kjent det på kroppen før IKM at jeg var gravid. En begynner å kjenne sin egen kropp gravid etterhvert;)
 
Kjente igrunnen ingenting, første tegn var at en i familien til samboer slengte ivei en spydig kommentar jeg tok meg veeldig nær av. Slike kommentarer som bare preller av til vanlig, ble plutselig veldig mye følelser.
 
Jeg merket det 4 dager etter EL. Fikk ømme bryster, men ellers ingen symptomer. Var helt sikker på at jeg var gravid og kuttet ut alkohol og medisin. Gikk to uker til før jeg fikk positiv test. Dette er vår første, men hadde en MA i mars. Ble gravid igjen i juni :)
 
Første gang følte jeg det på meg rett etter samleie. ANER ikke hvorfor, men jeg fikk rett. Noen dager senere fikk jeg veldig murringer, tre dager før mensen skulle komme, og da dagen kom måtte jeg ut og kjøpe en test fordi vi skulle ut på middag (inkl vin) med en kunde. Og jeg var gravid, gitt:)

Andre gang fikk jeg først murringer hvor jeg ble litt stressa (fordi vi skulle gifte oss måneden etter og jeg ville være med på festen). Tok en test som var negativ (og fikk mensen etpar dager senere). Uken etter bryllupet fikk jeg de veldige murringene igjen, og en sterkere og sterkere følelse av å være gravid. Igjen tok jeg en test tre dager før IKM (for å "få det ut av verden og tenke på noe annet"), og jeg var gravid!

Hvis du er usikker så bør du bare teste, selv om det er litt for tidlig. Du får det ikke ut av hodet likevel. Bare husk at du kan være gravid srlv om den viser negativ - men en tidlig POSITIV test lyver ikke:)
 
Hvordan kjente dere at egget festet seg? Vi var ikke prøvere helt enda, men jeg bare fikk en følelse av at "nå ble jeg gravid". En uke før IKM kjente jeg at puppene ble ømme, så da bare visste jeg det. 15 uker nå.
 
Dette er tredje mann og jeg har visst det rett etter "akten" med alle tre. Tror det er kanskje litt intuisjon, men at det skjer så store fysiologiske endringer så raskt at man kjenner det tror jeg nok ikke. Men kroppen er rar... Visste det sikkert etter 5 dager da kaffen smaker metall :)
 
Me dreiv og prøvde å bli gravid så leita veldig etter signal om at ting var på gang. Og merka det raskt etter nokre dagar etter EL, at det "stakk litt" i lysken, samt at kaffilysten forsvann HEILT. (Og det merka eg godt, ettersom eg drikk MYKJE kaffi til vanleg.) Tok testen nokre dagar før eg skulle hatt mensen (utålmodig) og joda. Stemte det! Fint, blått kryss på testen! :-D No er me straks 30 veker på veg.
 
Jeg begynte å merke det 5 DPO. Da begynte jeg å skrive opp symptomene men jeg testet ikke positivt før en dag etter IKM :D
 
Jeg kjente det 2-3 dpo og visste at jeg måtte være gravid, selv om det var første gang. Jeg ventet ikke på symtomer, og trodde ikke det var mulig. Men hvordan bortforklare at man MÅ åpne knappen i buksen fra 2-3 dpo? ALDRI måttet gjøre det før... (Og magen kom tidlig etterpå). Og så kom det flere symptomer som tretthet, sulten osv før IKM-dagen kom og gikk. FIkk ikke positiv før IKM, men var helt sikker 12 dager før positiv test... Ikke likt nå sist jeg var gravid da (endte i SA), kjente noen få symptomer, men nærmere IKM, og ikke så sterke. Så det kan nok variere da! Men at noen få kan kjenne det før, det vet jeg...
 
Ja, det stemte.... begynte å kjenne det etter typ en uke, etter EL.
Ble småkvalm (litt bilsyk), sultensug i magen, trøtt og tisset mer, og ømme bryster.
Jeg VISSTE jeg var gravid.

Rart man kan kjenne noe så tidlig :)
Er ganske sensitiv ift forandring med kroppen :)
 
Hadde eggløsning den 14, et par dager senere fikk jeg følelsen av at "nå gikk det! Det klaffet denne gangen!, forventet mens den 28, kvelden 27 satt jeg frem kopp og test :D Testet da selvfølgelig positivt kl 6 om morgenen den 28 og fikk verdens fineste sønn 5. Oktober ♡
 
Back
Topp