Til dere som kjente dager etter befruktning at dere var gravide

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Stemte det?
Eller var du skråsikker men mensen kom?

Det sies jo at man ikke kan kjenne det så fort som dager etter befruktning , men så er det likevel noen som påstår de kan. Har du vært sikker men tok feil? Eller stemte følelsen du hadde?
 
Kjente det samme dag.
Og det stemte.

Var et sjokk for e hadde vært steril i 2 år (ingen eggløsning på 2 år, så leger sa at e va steril, men ting kunne skje. Vi hadde jevnlig sex, men denne datoen som e ble gravid på så kjente e at "nå blir livene våre forandret")
Fikk symptomer 2-4 dager senere (mensenmurringer, ømme bryst, gravidgange, trøtt og kvalm). Akkurat den gravidgangen veit e ikke koffør e fikk, men den va synlig for et trent øye.
 
Last edited:
Vet ikke om jeg kjente det. Men følelsen sa at vi var gravide. Og rett var det. Har tidligere i mine "yngre" dager fått panikk for å være gravid vel uhell. Men viste at jeg ikke var det. Mens denne gang bare sa følelsen at dette var full klaff.
 
Hadde murringer fra EL og utover forbi IKM, trodde det bare var kroppen som tulla. Føltes ut som jeg skulle få tanta på besøk hvert sekund, tenkte ikke mer over det da vi hadde gitt opp og ikke trodde det kom til å skje på lenge. Testet en uke over IKM og nå er det litt over 2 mnd igjen til termin :)
 
Man håper jo så inderlig, så tenker at man fort kan kjenne ting som man kjenner ellers også, bare at når man vet man kan ha blitt gravid så er man mer oppmerksom på det.
Selv er jeg 3 dager etter en evnt befruktning og jeg har det så på følelsen. Men tenker at der kan være fordi jeg håper :)
 
Hadde murringer fra EL og utover forbi IKM, trodde det bare var kroppen som tulla. Føltes ut som jeg skulle få tanta på besøk hvert sekund, tenkte ikke mer over det da vi hadde gitt opp og ikke trodde det kom til å skje på lenge. Testet en uke over IKM og nå er det litt over 2 mnd igjen til termin :)

Akkurat det hadde faktisk jeg også. Jeg trodde ikke egentlig jeg var gravid, tenkte ikke over det. Men jeg hadde hatt mensmurringer rundt el som vanlig, og det vedvarte til rundt uke 11 tror jeg. Testet dagen før IKM bare fordi jeg var så utålmodig, og jeg ble veldig overrasket da den plutselig hadde fått to streker.
 
Med første kjente jeg det dagen etter. Litt rart egentlig, for teknisk sett kan man vel ikke kjenne det :p Men altså, dagen etter samleie visste jeg det helt sikkert at jeg var gravid :) jeg brukte p-pilla, så var ikke forventet heller..
 
På 17. mai fikk jeg et sinsykt vondt "stikk" i livmorsområdet, jeg ble faktisk skremt og skvatt skikkelig til. Jeg kommenterte også til sambo at "nå satt den" som en spøk. 21. mai viste testen to streker :)
 
Jeg fikk mørke og større brystvorter rett etter befruktning. Hadde bare hatt det da jeg gikk gravid, så jeg skjønte fort hva som skjedde. I tillegg ble jeg skikkelig kvalm og sliten på en måte som jeg kun har kjent som gravid. Mensmurringene kom like etter.

Jeg var 100% sikker på at jeg var gravid, men tok likevell en test slik at samboer fikk se med egne øyne :) og ja.. den var positiv ;)
 
Hvor mange dager etter eggløsning begynner evnt symptomene å komme? Egget må jo først rekke å feste seg i livmorveggen for at kroppen skal begynne å skille ut hcg. Hørt at egget bruker 2-10 dager på å feste seg. Stemmer det? Isåfall rart at det er så stort sprik. Jeg er kun 4 dager forbi el og merker ikke det store enda :)
 
Et par dager etter EL kjente jeg en rar stikking i livmoren. Det var ubehagelig i noen minutter. Noen uker senere var testen positiv. Vanskelig å si om dette var tilfeldig, men når jeg kjente det så fikk jeg en følelse av at jeg var gravid. Vi var prøvere da, men tok det akuratt som det kom for å si det slik. Så jeg vil ikke si at jeg letet etter symptomer egentlig.
 
Jeg kjente også stikkinger og ubehag to dager etter samleie og en dag før forventet el. Jeg var så sikker på at den satt og det stemte:)
Vi var altså prøvere og jeg var derfor ekstra obs på å kjenne forandringer i dagene etter samleie.
 
Kjente at det murra på en helt anna måte enn ved mens, pluss da lenge før. Var helt sikker på at jeg var gravid og det stemte. Var absolutt ikke prøver :p
 
Ikke så tidlig som bare noen dager etter, men fikk første symptomer omtrent en uke etter. Vi var av medisinske grunner overbevist om at dette kom til å ta tid, men etter noen dager med rar smak i munnen, svimmelhet m.m. så begynte jeg å lure på om det var noe...
Siden jeg har PMS-migrene bestemte jeg meg for å ta en test rett før forventet mens, slik at jeg kunne vite om jeg kunne ta medisiner eller ikke - og den var positiv. :)
 
Våknet av at det festet seg. Da var jeg gasnke sikker men turte ikke si det til noen før en uke ikm :p
 
Jeg visste det 6dager etter befruktning. Kjente at egget festet seg. Var veldig spesielt :) så diffust i begynnelsen at jeg prøvde å tenke at det var innbilning, men ble sterkere og sterkere helt til jeg kunne teste veeeldig svakt 9dpo
 
For en spennende tråd og lese på! =D Bra tråd!
 
Jeg kjente ikke at svømmerene til mannen traff for å si det sånn :p men jeg hadde en sterk følelse på at jeg var gravid før jeg skulle ha mensen. Tok en test som var negativ, men var fortsatt helt klar på at jeg var gravid! Et par dager etter testen ble tatt gikk vi en tøff fjelltur, på vei ned opplevde jeg voldsom stikking i magen, blodtrykksfall og intens kvalme. Da ble jeg enda mer sikker.. Mensen kom ikke og neste test var positiv :D vi venter vår første i februar :Heartred
 
Jeg kjente det ikke slik. Men fikk mensenmurringer noen dager etterpå, og 2+4 begynte kvalmen, det var altså kun 4 dager etter befruktning. Så da var jeg ganske sikker, men fikk jo ikke positiv test før 3+4 ;)
 
Back
Topp