Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Vi trenger å bytte kledning på flere vegger, så jeg får nok ikke hendene i noen sprek pc på min lærerlønn :mask:
Oi, ja da kan det bli en stund til :dead: ble ikke pc på oss heller.
Har forsåvidt med stor sannsynlighet lavere lønn enn deg, er barnehagelærer
 
Da vi begynte med ivf var vi ganske unge.. så det gir en veldig rar følelse å se at det er YNGRE folk enn oss i dette gamet nå o_O
Fortsatt ganske unge, jeg fyller 30 neste år og vi ønsker oss nr 2 så vi er jo langt ifra sent ute.
Merkelig. Vi er plutselig ikke så unge likevel lenger, likevel er vi ikke "gamle" heller...
 
Jeg har tatt nipt test i dag, og føler meg skikkelig gammel.
Begynte ivf med eksen 23 år gammel, og 29 år med samboer, så kjenner følelsen.
Det er noe med det og se åra går. Tenk at jeg var 18 år da jeg begynte prøvinga, og rakk og bli 31 år før jeg ble mamma.
Det er noe med og se tilbake sånn.
 
Jula var fin, veldig mye som skjedde så på planlagte dag 4 med sammenkomster med de samme folka sa jeg stopp og vi ble hjemme.
Vi har nå blandt annet enorme mengder lego og mini fikk 4 sett sengetøy og null laken, så det ene hun fikk dobbelt skal byttes til laken i dag :)

Også bruker jeg jo samsung watch med syklussporing, men den kjenner meg jo ikke fra før sommeren og nedregulering før fryseforsøk så den er altså helt på bærtur.
Jeg er 11dpo og den mener jeg får mens om 2 dager fordi det var det jeg fikk i sept da jeg sluttet på progesteron pga negativ test. Jeg som har 14-15 dager lutealfase :hilarious:
Hadde jeg fått mens ila de neste dagene så hadde jeg virkelig tenkt at vi hadde hatt et lite julemirakel og en naturlig kjemisk for første gang!

Andre uka i Jan blir det gyn og henvisning til Porsgrunn.. så skal jeg ta kontakt og sette oss på ringeliste, jeg er litt utålmodig.
Usikker på hvor langt vi lar det gå med antall forsøk og medisiner, men foreløpig er jeg motivert for ett uttak og noen innsett. Håper uttak før sommeren, også regner jeg jo bare med overstimulering igjen og derfor fryseforsøk en eller annen gang etter sommeren. Litt i sammenheng med at jeg må jobbe meg opp sykepengerettigheter fult igjen også så blir det greit at ting tar litt tid. Ikke for lang tid da, jeg er jo så utålmodig. Men realiteten er at jeg ikke klarer å jobbe som gravid så da må jeg ha krav på sykepenger lenge nok til å vare ut et svangerskap om jeg ikke får svangerskapspenger. Vi får se. Det gjør nok ikke min miks noe bedre med blodfortynnende mtp bivirkninger :hilarious:

2024 må bli vårt år.
 
Godt nyttår, 16dpo og forventer mens i dag, hater å gå å vente på mens når lutealfasen er så pinlig lang, altså hvorfor?? o_O
Litt rosa og murring til nå, venter på at det skal brake løs og bli cd1.
Neste mandag blir det henvisning til Porsgrunn, det blir bra.
Ser egentlig tilbake på store deler av 2023 med skikkelig sorg. Vært mer sykemeldt enn på jobb. Men 2023 er faktisk ferdig nå! Hurra!
 
Godt nyttår, 16dpo og forventer mens i dag, hater å gå å vente på mens når lutealfasen er så pinlig lang, altså hvorfor?? o_O
Litt rosa og murring til nå, venter på at det skal brake løs og bli cd1.
Neste mandag blir det henvisning til Porsgrunn, det blir bra.
Ser egentlig tilbake på store deler av 2023 med skikkelig sorg. Vært mer sykemeldt enn på jobb. Men 2023 er faktisk ferdig nå! Hurra!
La 2024 gjøre litt opp for 2023, takk!
 
I tiden etter aborten før jul, da det føltes ut som verden nok en gang ramlet fra hverandre så gjorde jeg noe ganske utypisk meg. I den grad at det involverer nye fremmede mennesker og derfor også muligheten for å bygge litt nettverk. Jeg har aldri i mitt liv gjort dette før, men 4åringen har gjort det i høst og fortsetter, og jeg har hele livet sett på de som kan ting fra det med "det vil jeg også kunne!"
Jeg måtte melde meg på og betale innen 24t ellers mistet jeg plassen, og på dette tidspunktet var jeg helt utrolig langt nede og følte at jeg måtte gjøre noe for å grave meg opp igjen og finne en grunn til å komme meg ut av huset. Noe aktivt. Ikke treningssenter for det er alene og jeg trenger å føle at noen merker at jeg ikke møter opp. Så jeg, som ikke finnes bøyelig eller spenstig eller whatnot, meldte meg på turn.
Jeg var på nippet til å feige ut før første time denne uken, men kan jo ikke feige ut når jeg har betalt nesten 2000 kr for det, og i tillegg vet jeg får regning på 1000 til. Jeg dro. Jeg er jo et stabeis uten like så jeg var til og med støl i håndleddene fordi jeg skulle jo ikke gi meg når jeg ville opp i håndstående.. ikke sjans. Men slå hjul og få til håndstående skal jeg få til før sommeren om vi ikke har startet med forsøk.
Og du søte tid så støl jeg er etterpå.
Og dette gjør jo at jeg egentlig tenker det et greit om Porsgrunn tar litt tid. Jeg gjør noe i mellomtiden som faktisk ikke gir meg tid til å tenke mye på det.
Vi har fylt ut en del papirer og hentet ut nye politiattester som gyn sender med til Porsgrunn. Skal ta nye blodprøver dag 2, mannen skal også ta nye blodprøver, gyn håper det gjør at vi får kortere ventetid før oppstart.
 
Oi, det er utrolig kult at du kastet deg på det! Er så mange voksne som ikke gjør noe "eget" eller prøver nye ting. High five! Regner med du ikke angrer på at du dro nå :).
 
Oi, det er utrolig kult at du kastet deg på det! Er så mange voksne som ikke gjør noe "eget" eller prøver nye ting. High five! Regner med du ikke angrer på at du dro nå :).
Jo vet du at jeg angrer litt fordi jeg er så støl at jeg henter stol for å klatre, vanligvis hopper jeg bare opp på benken f.eks :hilarious:
 
Når vi endelig føler at vi kommer oss greit ovenpå, klarer å legge av penger til sparing til ivf og alt mulig... så skal det skje noe.
Vi skal aldri bare få føle ordentlig medfart i livet. 2023 var drittungt og 2024 ..... ikke stort bedre enda selv om vi har prøvd hardt.
I dag tok jeg knekken på bilen i en glatt og bratt sving. Det er "bare" 5000 kr i egenandel, men det er utrolig sure 5000.
Usikker på om 2024 er året å gå igang med nye forsøk. Er det verd det? :sorry:
 
Når vi endelig føler at vi kommer oss greit ovenpå, klarer å legge av penger til sparing til ivf og alt mulig... så skal det skje noe.
Vi skal aldri bare få føle ordentlig medfart i livet. 2023 var drittungt og 2024 ..... ikke stort bedre enda selv om vi har prøvd hardt.
I dag tok jeg knekken på bilen i en glatt og bratt sving. Det er "bare" 5000 kr i egenandel, men det er utrolig sure 5000.
Usikker på om 2024 er året å gå igang med nye forsøk. Er det verd det? :sorry:
Huff, det er så kjedelig! Det der var bokstavelig talt starten på vårt 2024, samboer smalt baken på bilen inn i garasjen pga skikkelig dårlig føre og bilen tok et hopp. Dette var da kl 06.30 01/01-2024 :shy:
Enda bra at det gikk godt med deg :Heartred:Heartred
 
Skal ha eggløsning any day nå og det føles som det bare lar vente på seg :rolleyes: blodprøver i starten av neste syklus og så sendes søknaden...
 
Og her kommer der typiske ass! Spesielt innenfor ivf! Cd20 og ingen el. Når man venter på noe så skjer det aldri o_O tempen stupte i dag. Jeg går ikke og tenker på dette hele tiden hver dag, gjør en haug med greier som holder tankene borte altså, men det er superirriterende, vi mangler jo bare blodprøvene!
Aner ikke sist jeg hadde så treg syklus!
 
Og her kommer der typiske ass! Spesielt innenfor ivf! Cd20 og ingen el. Når man venter på noe så skjer det aldri o_O tempen stupte i dag. Jeg går ikke og tenker på dette hele tiden hver dag, gjør en haug med greier som holder tankene borte altså, men det er superirriterende, vi mangler jo bare blodprøvene!
Aner ikke sist jeg hadde så treg syklus!
Det er så typisk.. Håper EL er rett rundt hjørnet nå :Heartred
 
Så typisk! Håper for deg
 
Tror jeg hadde el igår, men tempen stupte i dag, sikkert for få timer fra el til at tempen rakk å stige..
 
1000003138.jpg

?!
 
Blir spennende å se nå fremover
 
Klokka laddet ut i går kveld uten at jeg skjønte det, så har ikke temp for i dag, shit au. Tempen igår steg minimalt. Skal lage en fake temp midt i mellom igår og idag når jeg kan.
Jeg begynner å kjenne veldig på det gyn sa på kontroll sist.. "har noen fortalt deg at du muligens har litt pco før?" Øhh nei? Men gir mening med 13 og 22 egg ut... og denne syklusen gir jo ihvertfall mening ift pco. Sukk.

Også er folk rundt meg igjen gravid med termin rundt da jeg hadde denne gangen også, fuck det. Jeg unner dem det, men jeg klarer ikke smile og være glad på deres vegne, dét er mitt eget hjerte for knust til.
Hater all ventingen, skulle hatt råd til å gå privat med en gang :dead:
 
Dag 3 uten temp fra klokken torsdagen er jo bare sånn det er fordi den ladet ut, men nå nektet den å bestemme seg for sovetemp både igår og i dag :dead:

Har jo tempsporing for hele natta, men ikke temp til bbt, så det er veldig rart! Lagt inn falsk temp med høyest registrert fra kl 5 på natta og laget fake temp torsdag..
1000003154.jpg


Må innrømme at jeg er usikker på om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning! Merkelig syklus!
 
Back
Topp