Tidlig ul

hmm..håpe2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Forrige sånn tema funker ikke.. så æ lager en ny..
Æ skal på tul lørdag 2desember, siden tul denne onsdagen ikke viste annet enn en plommesekk.. og gyn mente jeg var 5-6uker på veg.. håpe og krysser alt for at det er et lite hjerte som banker om 6 dager.. [emoji120][emoji120][emoji120][emoji120][emoji120][emoji120][emoji120]
 
Tul om 12 timer. Var forrige onsdag da trodde jeg at jeg var 6+3. Men var bare en stor plommesekk, jordmoren sa ingenting om at hun så noe embryo. Skal spørre mer i denne gangen.
 
Min sønn er født med to store hull i hjertet og hadde åpen hjertekirurgi da han var tre måneder. På grunn av det får jeg litt tidligere ultralyd. Jeg har time 18.desemver og da er jeg i uke 13. [emoji4]
 
Hvor tar dere tul? Jeg har ikke funnet noen privat som tilbyr det her jeg bor. Ikke har jeg vært hos legen ennå heller...
 
Hvor tar dere tul? Jeg har ikke funnet noen privat som tilbyr det her jeg bor. Ikke har jeg vært hos legen ennå heller...

Jeg har fått TUL på gynekologisk poliklinikk på sykehuset da jeg blei gravid under utredning for habituell abort. Kan nok være varierende fra sted til sted hva slags tilbud som finnes når det kommer til private man kan gå til
 
Ble satt tilbake 8 dager, ca.6+0 nå. Ny termin 27juli. Hjertet har AKKURAT begynt å slå[emoji173] jordmor sa jeg har nok produsert mye hcg veldig tidlig, og at jeg derfor har mistolket antall uker.
VELDIG fornøyd med det lille knøttet vårt på 2mm.
Så hærlig. Så det går altså ant å ikke se noe annet enn plommesekk og så en uke senere et lite hjerte [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Ble satt tilbake 8 dager, ca.6+0 nå. Ny termin 27juli. Hjertet har AKKURAT begynt å slå[emoji173] jordmor sa jeg har nok produsert mye hcg veldig tidlig, og at jeg derfor har mistolket antall uker.
VELDIG fornøyd med det lille knøttet vårt på 2mm.

Så godt å høre [emoji173]️[emoji173]️
 
Hvor tar dere tul? Jeg har ikke funnet noen privat som tilbyr det her jeg bor. Ikke har jeg vært hos legen ennå heller...

Jeg tar privat fordi jeg har hatt missed abortion tidligere. Jeg har ikke vært på vanlig legetime enda [emoji4] Jeg er 9+1 i dag.
 
Var hos legen når jeg var 7+0 og fikk samtidig ultralyd å så ett lite hjerte som banket. Ble målt til 6+4 men de ville ikke sette meg tilbake enda da de ikke mente målingen nødvendigvis var korrekt. Skal til legen igjen i morgen 9+0 (eller 8+4) for blodprøver og utfylling av helsekort for gravide, skal spørre legen om vi kan ta ultralyd igjen da jeg har vært bekymret pga reduksjon i symptomene.
 
Mens jeg venter på neste TUL for å se om det er liv laga, så har jeg målt hcg hos legen. Var på mandag og fikke vite i dag at den var på 23000, tok ny test i dag.. så får jeg se i morgen hva den sier..
 
Var hos legen når jeg var 7+0 og fikk samtidig ultralyd å så ett lite hjerte som banket. Ble målt til 6+4 men de ville ikke sette meg tilbake enda da de ikke mente målingen nødvendigvis var korrekt. Skal til legen igjen i morgen 9+0 (eller 8+4) for blodprøver og utfylling av helsekort for gravide, skal spørre legen om vi kan ta ultralyd igjen da jeg har vært bekymret pga reduksjon i symptomene.

Hvordan gikk det hos legen i går? Håper alt er bra [emoji173]️
 
Hvordan gikk det hos legen i går? Håper alt er bra [emoji173]️
Tja, fikk ikke noen ultralyd denne gangen hvertfall. Han så ikke noen vits i det siden det ikke var noe spesielt å se sa han. Det var jo heller ikke det jeg ville, ville kun se at det fortsatt er liv inni magen så jeg kan slutte å bekymre meg så utrolig mye. Så jeg spurte han om hvor det var mulig å ta privat, men det visste han ingenting om sa bare at jeg kanskje kunne få en ultralyd når fastlegen er tilbake.. (Han her er en ung vikar). Eventuelt vente til oul. Jeg var kjempe fornøyd med forrige timen jeg hadde hos han, men denne gangen føltes det som det ikke var satt av noe tid til meg når jeg var der. Ikke tok han seg tid til å svare på mine spørsmål heller ble bare sendt rundt på legekontoret til de forskjellige undersøkelsene. Jeg ble ganske forskrekket over hele opplevelsen og glemte selvfølgelig å spørre om når fastlegen min er tilbake [emoji27]

Ellers prøver jeg å ikke bekymre meg alt er nok bra [emoji16]
 
Hmm, kjipt å gå ut fra legen med en sånn følelse da [emoji849] Du kan jo ta en tlf til legen for å spørre om henvisning til gynekolog, og selv ta kontakt med gynekolog? Hvis du ikke klarer å slutte å bekymre deg mener jeg...Antagelig er jo alt bra, men det er ikke noe særlig å bekymre seg sånn [emoji173]️Det er derfor jeg har vært på TUL også, ikke klart å slappe av etter MA i sommer. Håper du klarer å få lavere skuldre, enten på den ene eller andre måten! [emoji177]
 
Tja, fikk ikke noen ultralyd denne gangen hvertfall. Han så ikke noen vits i det siden det ikke var noe spesielt å se sa han. Det var jo heller ikke det jeg ville, ville kun se at det fortsatt er liv inni magen så jeg kan slutte å bekymre meg så utrolig mye. Så jeg spurte han om hvor det var mulig å ta privat, men det visste han ingenting om sa bare at jeg kanskje kunne få en ultralyd når fastlegen er tilbake.. (Han her er en ung vikar). Eventuelt vente til oul. Jeg var kjempe fornøyd med forrige timen jeg hadde hos han, men denne gangen føltes det som det ikke var satt av noe tid til meg når jeg var der. Ikke tok han seg tid til å svare på mine spørsmål heller ble bare sendt rundt på legekontoret til de forskjellige undersøkelsene. Jeg ble ganske forskrekket over hele opplevelsen og glemte selvfølgelig å spørre om når fastlegen min er tilbake [emoji27]

Ellers prøver jeg å ikke bekymre meg alt er nok bra [emoji16]

Sender deg en stor klem [emoji177]
 
Hmm, kjipt å gå ut fra legen med en sånn følelse da [emoji849] Du kan jo ta en tlf til legen for å spørre om henvisning til gynekolog, og selv ta kontakt med gynekolog? Hvis du ikke klarer å slutte å bekymre deg mener jeg...Antagelig er jo alt bra, men det er ikke noe særlig å bekymre seg sånn [emoji173]️Det er derfor jeg har vært på TUL også, ikke klart å slappe av etter MA i sommer. Håper du klarer å få lavere skuldre, enten på den ene eller andre måten! [emoji177]
Ja tenkte om jeg skulle gjøre det. Men gir det noen dager å prøve å slå meg til ro på egenhånd. Så jo bankende hjerte for noen uker siden[emoji7] har jo heller ikke noen grunn for å bekymre meg for hver minste ting, men dette er mitt første svangerskap så alt er vell bare nytt å skummelt [emoji13]
 
Back
Topp