Tidlig fødsel og lav fødselsvekt med ivf?

Ligge i en seng etter innsetting av egg?
Jepp. Det var en periode der det ble gjort, at man lå en stund etterpå, men tror veldig mange steder har sluttet med det også nå slik at det bare er opp og gå etter innsett...
 
Jepp. Det var en periode der det ble gjort, at man lå en stund etterpå, men tror veldig mange steder har sluttet med det også nå slik at det bare er opp og gå etter innsett...
På riksen så er det bare å spre beina, få satt inn egget og reise hjem.
 
På riksen så er det bare å spre beina, få satt inn egget og reise hjem.

Jeg hadde samme opplevelse både privat ved Hausken og offentlig i Haugesund.
Så tja....ikke mye forskjell der heller.
 
Jeg hadde samme opplevelse både privat ved Hausken og offentlig i Haugesund.
Så tja....ikke mye forskjell der heller.
Men tenk forskjellen til da dette var nytt i Norge og man ble lagt inn til observasjon og var sengeliggende i to uker...
 
Men tenk forskjellen til da dette var nytt i Norge og man ble lagt inn til observasjon og var sengeliggende i to uker...

Ja ganske sprøtt. Jeg hadde gått på veggene skulle jeg ligget inne til observasjon så lenge :hilarious:
 
Ja ganske sprøtt. Jeg hadde gått på veggene skulle jeg ligget inne til observasjon så lenge :hilarious:
Tenk å ligge sånn på sykehus med masse ukjente og ikke kunne gjøre noe som helst..
 
Dere som har ivf/icsi-barn, hvordan var vekten til babyen og fødte dere før termin?
Leser at ved ivf er det risiko for tidlig fødsel og lav fødselsvekt..stemmer dette?

Jeg har et (hjemmelaget)barn som ble født 13 dager over termin og var 4,6 kg. Er sannsynligheten for å få et lite barn denne gangen stor?


Min icsi gutt komen mnd før termin. Var 46cm og veide 2580. Tatt med ks da han lå på tvers da vannet gikk og hadde muskelknute som sperret fødselskanalen
 
Min icsi gutt komen mnd før termin. Var 46cm og veide 2580. Tatt med ks da han lå på tvers da vannet gikk og hadde muskelknute som sperret fødselskanalen

Muskelknuten jeg hadde var ca 6 cm stor da vannet gikk og hadde utviklet seg under svangerskapet. Skulle ha planlagt ks en uke før termin. Siden den lå og sperret fødselskanalen var det ingen vits i å forsøke å snu babyen. Glad er jeg for det. Fikk beskjed av legen som sjekka meg 2 uker før at jeg måtte ringe hvis vannet gikk eller ved rier og legge meg ned på gulvet. Det kan ofte bli svært kristiske fødsler hvis barnet ligger i tverrleie. Ofte blir man hentet med ambulanse.

Fikk en veldig lite udramatisk opplevelse med haste ks, gjort som planlagt. Var i super form etterpå.
 
Tvilling gutter som kom i uke 22. De overlevde ikke...
Jente som kom i uke 39 :) veide nesten 2700.
 
Fødte 5 dager før termin (men det var kun pga igangsettelse) og hun veide 3860 gram :)
 
Back
Topp