Ta med 1,5 åring på kveldsbesøk?

Unger er så forskjellige, det må du bare avgjøre uten at svigers skal få bestemme. Jeg ville bare dratt dit tidligere, og heller dratt hjem tidligere. Når gutten min var liten var han veldig fleksibel, og når vi skulle kjøre hjem så stelte jeg han for kvelden og kledde på han pysjen før jeg satte han i bilstolen. Ham sov alltid gjennom hele forflytningen, og ble heller ikke grinete dagen derpå.
Jeg syns jo den alderen sammenlignet med eldre barn var så lettvint, kunne ta han med på alt så sovnet han da vi dro hjem :)
Enig med deg
 
Tar ukke med meg sønnen min på 6 engang om det er kl.18 på en hverdag så de får bare bli så sure de vil. Det er ikke de som hanskes med grinete barn. Er det helg blir det noe annet. Da drar vi:)
 
Vært i slikt dilemma flere ganger, og jeg tar automatisk samme synspunkt som deg. Men samtidig, jeg kjenner flere som hadde kommet til å dratt - og det går jo som regel bra. Skjønner jo at man kanskje gjør seg selv en bjørnetjeneste også, om man da plutselig bestemmer seg for å dra på selskap en kveld når ungen er 6 år og ungen aldri har opplevd noe annet enn de faste rutinene så kan man ikke være overrasket over at ikke alt går på skinner. Selskap på kveldstid er jo ikke akkurat vanesak heller. Så jeg er vel egentlig enig med deg, men jobber med å være mer lik sambo som er superfleksibel og mener at det blir problemer av det man velger å lage problemer av....
 
Den problem stillingen har jeg hatt også.... her blir det rett og slett ett mareritt når leggetid forflyttes....så selskaper så seint blir uten oss.... i starten var folk sure, men etter at de har opplevd hvordan hu blir har folk sagt de forstår det...
 
Vi har gjort det noen ganger med våre, men det er spesielle dager som julaften, nyttårsaften eller spesielle familiesammenkomster. Det funker bra her, men vi har gode rutiner fra før, og opprettholder rutinene selv om vi er på en annen plass. Lettvint å bære dem inn i varm bil og over i sengen hjemme og.

Når det er sagt, så er alle barn forskjellige, og du kjenner dine barn best. Min erfaring trenger ikke å bli din. Og jeg syns ikke det er greit at andre forventer at man skal gjøre sånt.
 
Jeg syns egentlig det er ganske tankeløst å invitere til bursdager i ukedager generelt. Sjelden vi får dratt om det er i ukedager pga jobb. Og når det i tillegg starter kl.18 og vi har en sønn som skal på skolen dagen etter er det nesten som et hint om at de ikke vil ha oss der [emoji23]
 
Jeg syns du gjør det riktige! Jeg hadde holdt meg hjemme med barnet[emoji4]
 
Back
Topp