Syns du det var vondt å amme?

Var veldig sår på brystvortene de første 2 ukene, men det gikk seg til. Fikk aldri sår eller noe sånt...
 
Det var kjempevondt første 3 ukene. Er også irritert over at det hysjes ned, selv på ammehjelpen.no - der står det at amming ikke skal gjøre vondt og hvis det gjør vondt gjør man det feil. Makan til tull! Jeg og baby gjorde ingenting feil. Jeg hadde en svært smertefull utdrivningsrefleks i starten. I tillegg må jo brystene herdes. Ja til mer åpenhet rundt dette!
 
Det var kjempevondt første 3 ukene. Er også irritert over at det hysjes ned, selv på ammehjelpen.no - der står det at amming ikke skal gjøre vondt og hvis det gjør vondt gjør man det feil. Makan til tull! Jeg og baby gjorde ingenting feil. Jeg hadde en svært smertefull utdrivningsrefleks i starten. I tillegg må jo brystene herdes. Ja til mer åpenhet rundt dette!
Amen! De sa det på barsel også. De ser det hver dag, det gjør vondt! Når man hele tiden får beskjed om at det ikke gjør vondt vil man jo tro man ikke får det til eller gjør noe galt. Tror flere hadde fortsatt om man faktisk var klar over realiteten.
 
Det var kjempevondt første 3 ukene. Er også irritert over at det hysjes ned, selv på ammehjelpen.no - der står det at amming ikke skal gjøre vondt og hvis det gjør vondt gjør man det feil. Makan til tull! Jeg og baby gjorde ingenting feil. Jeg hadde en svært smertefull utdrivningsrefleks i starten. I tillegg må jo brystene herdes. Ja til mer åpenhet rundt dette!
Enig! Kjenner flere som har sluttet tidlig med amming (altså i løpet av de første ukene) fordi det gjør så vondt. Når ingen "anerkjenner" denne smerten, men bare sier at amming ikke gjør vondt, er det klart man gir opp. Mye bedre at de sier "ja, det ER helt grusomt, MEN det går over!"

Jeg ble veldig sår etter første amming, og dette ble revet opp igjen gang på gang, selv med riktig sugetak. Kombinert med utdrivingssmerter, ømhet pga spreng og etterrier var den første uka helt vanvittig smertefull. Litt senere var amming helt smertefritt og bare kos.
 
Det var kjempevondt første 3 ukene. Er også irritert over at det hysjes ned, selv på ammehjelpen.no - der står det at amming ikke skal gjøre vondt og hvis det gjør vondt gjør man det feil. Makan til tull! Jeg og baby gjorde ingenting feil. Jeg hadde en svært smertefull utdrivningsrefleks i starten. I tillegg må jo brystene herdes. Ja til mer åpenhet rundt dette!
Helt enig med deg!
 
Synes det var kjempevondt de første to månedene og mer til, mistet helt pusten av smerte når hun tok tak og satt og spente meg store deler av tiden. Går litt bedre nå når hun nærmer seg fire måneder, men fortsatt vondt til tider. Har fått høre helt fra begynnelsen av at teknikken ser bra ut, men overalt hvor man leser står det bare at det ikke skal gjøre vondt, og om det gjør det, er det mest sannsynlig noe i veien med teknikken. Sinnsykt frustrerende å ha det så vondt, spesielt når ingen av de som skal ha peiling har noe hjelpsomt å komme med...
 
Hadde skikkelig vondt på dag 3-4 da melken kom for fullt, da gjorde alt vondt. Men ammet i 18 mnd uten problem etter dette :)
 
Har brukt skjold hittil så heldigvis ikke :)
 
I begynnelsen, ja, men det gikk fort over når vi fikk riktig teknikk, og både babyen og jeg ble vant til ammingen.
Det er fort krevende å amme, men veldig verdt det! :)
 
Nei, absolutt ikke .
 
Jeg var så sår et jeg pumpet ene puppen for der ble det aldri rett sugeteknikk. Var son i mange mnd
 
Vondt de første ukene. Syns det var ubehagelig de første minuttene nesten hele perioden.
 
Back
Topp