Symfysemål

Augustspire <3

Andre møte med forumet
Hei!
Har vært på kontroll hos jordmor idag og hadde veldig høyt symfysemål. Det ligger helt ytters i den ytterste skaleringen.. Jordmora sa jeg ikke skulle bekymre meg siden jeg bare er i uke 24 og at målene ikke er helt sikre nå. Men blir jo litt bekymra uansett.. Livredd for at ongen skal bli kjempestor:wideyed: Hvordan ligger dere andre ann dær?
 
Hei!
Har vært på kontroll hos jordmor idag og hadde veldig høyt symfysemål. Det ligger helt ytters i den ytterste skaleringen.. Jordmora sa jeg ikke skulle bekymre meg siden jeg bare er i uke 24 og at målene ikke er helt sikre nå. Men blir jo litt bekymra uansett.. Livredd for at ongen skal bli kjempestor:wideyed: Hvordan ligger dere andre ann dær?
Jeg har også høye symfysemål, men baby ble ikke målt til noe større enn gjennomsnittet på ul nå i uke 21, så det trenger ikke henge sammen[emoji4]
 
Jeg ligger også helt øverst, er i uke 23, men fikk beskjed i går om at han faktisk er stor :/
 
Hei!
Har vært på kontroll hos jordmor idag og hadde veldig høyt symfysemål. Det ligger helt ytters i den ytterste skaleringen.. Jordmora sa jeg ikke skulle bekymre meg siden jeg bare er i uke 24 og at målene ikke er helt sikre nå. Men blir jo litt bekymra uansett.. Livredd for at ongen skal bli kjempestor:wideyed: Hvordan ligger dere andre ann dær?
Hadde også høyt symfysemål nå før påske, skal til jordmor i morgen så er spent på hvor mye større den har blitt nå :wideyed:
 
Jeg har også fått beskjed om at jeg har høyt symfysemål, men jordmor sa til meg at det trolig ikke hadde noe å si siden mye kan endre seg fremover :)
 
Jeg lå akkurat på gjebnomsnittet i dag,24+3. Synes ikke du skal bekymre deg hvis jm sier du ikke skal det[emoji8]
 
Ligger under på symfysemål, og baby er litt under gjennomsnittet. Kan vel ha en sammenheng, men samtidig trenger det ikke å ha det [emoji6]
 
Jeg har alltid ligget veldig høyt på det skjemaet... men ikke fått spesielt store unger for det. Har litt ekstra rundt magen fra før da :p
 
Har hatt lave SF-mål med de to første, og begge var små ved fødsel. Så i mine tilfeller har det vært en sammenheng. Men det trenger ikke å ha det :)
 
Dette har ikke jm sagt noe til meg om:wideyed: Hun har bare sagt at livmoren er der den skal være, men aldri målt noe, kun trykket.
 
Jeg lå akkurat på streken. "kunne ikke bli nærmere gjennomsnittet,faktisk!"..
 
Har hatt lange SF mål med de to andre og ligger også lavt nå. Jeg har fått små barn, så hos meg har det sammenheng.
 
Sist svangerskap hadde jeg lav mål frem til til uke 34 og så sa det buff og jeg fødte en 4648 kg baby gutt.

Nå derimot ligger jeg langt over i uke 19. Enn gjennomsnittet

Lillebror ligger litt over gjennomsnittet ( noe som hans bror også gjorde i uke 19)
 
Sist svangerskap hadde jeg lav mål frem til til uke 34 og så sa det buff og jeg fødte en 4648 kg baby gutt.

Nå derimot ligger jeg langt over i uke 19. Enn gjennomsnittet

Lillebror ligger litt over gjennomsnittet ( noe som hans bror også gjorde i uke 19)
Men hvordan vet du at du ligger over? På helsekortet er det vel mulig for jordmor å registrere symfysemål først fra uke 20?
 
Men hvordan vet du at du ligger over? På helsekortet er det vel mulig for jordmor å registrere symfysemål først fra uke 20?
legen to målet da jeg var hos han. så tok hun på UL på sykehuset målet tre dager etter. JM tok også målet uke 19 sist graviditet... må ikke spørre meg, fikk bare bedskjed om det av legen...
 
Jeg hadde symfysemål helt i bunnen av grafen nå, men på ul har veksten vært helt på gjennomsnittet likevel. Er nok for tidlig å si noe sikkert om hva som er den "virkelige" størrelsen tenker jeg, og det betyr jo mest på slutten. Da tar de nok mål via ul hvis de er usikre :)
 
Målte meg sist jeg var der tidligere denne uka. Hun sa hun målte litt for morro skyld siden man ikke registrerer det på kortet før senere. Men greit å vite likevel. Jeg var helt der jeg skulle være.
 
Back
Topp