Symfyse-fundusmål

Kreativ kurve det der. Jeg gir mine egne målinger svært liten verdi. Legen min er veldig til å påpeke at det ikke er noen eksakt vitenskap de målene. Virker generelt som han bare slenger ut målebåndet litt tilfeldig:)

Haha, ja. Jeg begynner å bry meg mindre selv også. Har ny kontroll på riksen om to uker, så da får vi hvertfall se om han har vokst noe!
 
Vis vedlegget 265533

Spent på måling hos jm om en uke. Skjønner ikke hvordan jeg får det samme i dag, som hun fikk for 4 uker siden.. vet det er forskjellig fra person til person, men er jo mange cm i forskjell :p har prøvd å måle flere ganger i dag, om jeg legger godviljen til kan jeg kanskje si 32, men har også fått 30 noen ganger, flest 31. Så la inn det :)

I dag målte hun flere ganger kom til 33 sikkert 3-4 ganger, en gang til 34. Følte hun prøvde å finne høyere tall for at kurven min ikke skulle være dalende :/
 
I dag målte hun flere ganger kom til 33 sikkert 3-4 ganger, en gang til 34. Følte hun prøvde å finne høyere tall for at kurven min ikke skulle være dalende :/
Min jordmor gjorde noe lignende med blodtrykket; hun syntes det var veldig lavt, så hun målte det 3 ganger, og så skrev hun inn det høyeste tallet hun fikk av de 3. Jeg har jobbet mange år på et laboratorie, og får helt fnatt av en slik manglende respekt for å skrive ned det resultatet man faktisk får.
 
Min jordmor gjorde noe lignende med blodtrykket; hun syntes det var veldig lavt, så hun målte det 3 ganger, og så skrev hun inn det høyeste tallet hun fikk av de 3. Jeg har jobbet mange år på et laboratorie, og får helt fnatt av en slik manglende respekt for å skrive ned det resultatet man faktisk får.

Skjønner ikke vitsen. Kan joblike godt bare plusse litt på det resultatet de får da, om de ikke er fornøyde.. burde skrive ned det reelle.. evt ett gjennomsnitt av 3..
 
Min jordmor gjorde noe lignende med blodtrykket; hun syntes det var veldig lavt, så hun målte det 3 ganger, og så skrev hun inn det høyeste tallet hun fikk av de 3. Jeg har jobbet mange år på et laboratorie, og får helt fnatt av en slik manglende respekt for å skrive ned det resultatet man faktisk får.
Jøss. Jeg har alltid fått høre at det er det laveste av tre som gjelder.
 
Min jordmor gjorde noe lignende med blodtrykket; hun syntes det var veldig lavt, så hun målte det 3 ganger, og så skrev hun inn det høyeste tallet hun fikk av de 3. Jeg har jobbet mange år på et laboratorie, og får helt fnatt av en slik manglende respekt for å skrive ned det resultatet man faktisk får.
Legen jeg var hos denne uka målte jo symfysemålet mitt til 5 cm lavere enn jordmor i forrige uke, og prøvde hardt for å få det 1 cm mer uten hell. Så da droppet han like så greit å notere det ned i det hele tatt o_O Førte det inn selv når jeg kom hjem..
 
Legen jeg var hos denne uka målte jo symfysemålet mitt til 5 cm lavere enn jordmor i forrige uke, og prøvde hardt for å få det 1 cm mer uten hell. Så da droppet han like så greit å notere det ned i det hele tatt o_O Førte det inn selv når jeg kom hjem..
Det er så slurvete! Fysj skamme seg!
 
Legen jeg var hos denne uka målte jo symfysemålet mitt til 5 cm lavere enn jordmor i forrige uke, og prøvde hardt for å få det 1 cm mer uten hell. Så da droppet han like så greit å notere det ned i det hele tatt o_O Førte det inn selv når jeg kom hjem..

Hvorfor gjør de sånt?! Har jo ingenting for seg.
 
Hvorfor gjør de sånt?! Har jo ingenting for seg.
Nei, fryktelig irriterende! «Dette resultatet ødelegger den fine kurven, så vi later som ingenting»..
Den første jordmora jeg gikk til sa at hun alltid tok godt i når hun målte, så alle fikk gode høye kryss hos henne. Men det har jo ingenting å si for sf-målet mitt hvor hun setter krysset på grafen! Får helt noia av slike folk :wacky:
 
Nei, fryktelig irriterende! «Dette resultatet ødelegger den fine kurven, så vi later som ingenting»..
Den første jordmora jeg gikk til sa at hun alltid tok godt i når hun målte, så alle fikk gode høye kryss hos henne. Men det har jo ingenting å si for sf-målet mitt hvor hun setter krysset på grafen! Får helt noia av slike folk :wacky:

Herregud! Man vil jo ha et ordentlig resultat, ikke det som ser bra ut i skjemaet :wtf:
 
Back
Topp