Symfyse-fundusmål

Ano-nymus

Gift med forumet
Assistert-jentene
Noen som har fått målt eller måler selv? Med de andre lå jeg enten på den tykke streken eller under, men alltid innenfor det skraverte feltet. Tipper jeg sprenger det skjemaet denne gang :p
 
Noen som har fått målt eller måler selv? Med de andre lå jeg enten på den tykke streken eller under, men alltid innenfor det skraverte feltet. Tipper jeg sprenger det skjemaet denne gang :p
Jeg sprengte nesten skjemaet med de to forrige ungene mine, men har ikke målt enda denne gangen, men føler at magen poppet ut enda raskere enn sist. Klarer ikke kjenne toppen selv. De to forrige ungene var små, men med stort svømmebaseng. Denne ungen ser ut til å være stor....
 
Tror ikke legen måler før i uke 24-ish? [emoji28]
 
Oppdaget at skjemaet nå ikke bare har byttet farge fra grønn til lilla, men målingene begynner ikke før uke 23. På det grønne begynner det på uke 12. Da skjønner jeg hvorfor det ikke blir målt før ;) de har gjerne funnet ut at det ikke har noe hensikt å måle før?
 
Måles vel fra uke 24 ja :)
 
Ligger an til å bli likt som med de andre to, da endte jeg langt utenfor hele skjemaet. :p Nå går det vel til høyere cm, så da holder det seg kanskje innenfor firkanten.
Målte selv i uke 15, og kom til 17cm.
 
Gjekk langt over skjemaet på slutten sist, grunna "øvre normalområde" med fostervatn. I tillegg til kidd på 4,5 kg og 55 cm.

Spendt denne gang..eit veldig annerledes svangerskap, så langt, og ingen vektoppgang. Til tross stikker magen godt ut, rett og slett litt tut. 17+3, fundus ved navlen.

Lurer på om grunnen til at eg kjenner lite liv endå, er at krabaten har det voldsomt romslig inni der :rolleyes:
 
Gjekk langt over skjemaet på slutten sist, grunna "øvre normalområde" med fostervatn. I tillegg til kidd på 4,5 kg og 55 cm.

Spendt denne gang..eit veldig annerledes svangerskap, så langt, og ingen vektoppgang. Til tross stikker magen godt ut, rett og slett litt tut. 17+3, fundus ved navlen.

Lurer på om grunnen til at eg kjenner lite liv endå, er at krabaten har det voldsomt romslig inni der :rolleyes:
Jeg har også til navlen, faktisk litt over :p synes disse to inni her er langt roligere enn min yngste sønn var på denne tiden. Han var helt turbo og er det fremdeles. Øyner et lite håp om at jeg kanskje får to rolige denne gang?? :angelic::angelic::rolleyes:
 
Jeg lå høyt hele veien sist, ut kom en gutt på 3660 og 51 cm [emoji173]️
 
Jeg har også til navlen, faktisk litt over :p synes disse to inni her er langt roligere enn min yngste sønn var på denne tiden. Han var helt turbo og er det fremdeles. Øyner et lite håp om at jeg kanskje får to rolige denne gang?? :angelic::angelic::rolleyes:

Evt er det litt trangt om plassen :p

Lurer egentlig på om det er noko samanheng mellom korleis dei opplevast i magen, og korleis dei utviklar seg på utsida...? :bookworm:

Min var rimelig aktiv i magen, har vel vert normalt aktiv på utsida også.
 
Evt er det litt trangt om plassen :p

Lurer egentlig på om det er noko samanheng mellom korleis dei opplevast i magen, og korleis dei utviklar seg på utsida...? :bookworm:

Min var rimelig aktiv i magen, har vel vert normalt aktiv på utsida også.

Jeg har to gutter. Nr 1 var rolig i magen og på OUL lå han helt i ro og sutta på tommelen. Han er veldig rolig den dag i dag, 13 år :)

Nr 2 var helt gal. Armer og bein, opp og ned med kommentar på OUL "nå tramper han på morkaken!" :D Han er gal den dag i dag ;)
Så hos meg så har de blitt slik de viste seg i magen :)
 
Jeg har to gutter. Nr 1 var rolig i magen og på OUL lå han helt i ro og sutta på tommelen. Han er veldig rolig den dag i dag, 13 år :)

Nr 2 var helt gal. Armer og bein, opp og ned med kommentar på OUL "nå tramper han på morkaken!" :D Han er gal den dag i dag ;)
Så hos meg så har de blitt slik de viste seg i magen :)
Slik var og er det med mine to også. ;)
Denne ligner foreløpig på nr 2. :p
 
Oppdaget at skjemaet nå ikke bare har byttet farge fra grønn til lilla, men målingene begynner ikke før uke 23. På det grønne begynner det på uke 12. Da skjønner jeg hvorfor det ikke blir målt før ;) de har gjerne funnet ut at det ikke har noe hensikt å måle før?

Jeg tror det er i takt med at det er så langt færre kontroller nå enn det var. Foruten oppfølging av jordmor er det jo bare 3-4 «obligatoriske» kontroller hos lege. Jeg var hos legen nå i uke 15/16, og da sa han at han egentlig ikke skulle kalle meg inn igjen før uke 32.

Har ingen hensikt å måle MEG før etter uke 24 uansett, jeg får jo ikke mage før. Men jeg skal til jordmor for første gang i morgen, lurer på om hun i det minste vil kjenne etter!?
 
Mål på 17cm uke 17+1 og 21 cm nå i dag, uke 19+2 (med foster str 20+2) det er 4 cm på to uker :) .
Kjenner toppen av livmoren ca 4 cm over navlen. Begynner bli ganske høy :)
Instruksjonsvideoen i den Symfyse-fundusmål-appen va veldig bra! Lettest å måle når jeg ligger helt flatt på rygg uten hodepute.

Flere som måler?
 
Back
Topp