Sykehus/fødested - dine erfaringer

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Hvor fødte du sist? Hvor skal du føde nå? Hvilke inntrykk og erfaringer har du fra dette stedet? Gode og dårlige erfaringer, tips og triks :)
 
Født på St. Olavs fem ganger, og skal føde der nå.

Fine fødestuer, alle med eget bad og fødekar.
 
Født 4 ganger på KK og skal føde der igjen. Bare gode opplevelser (misforstå meg rett. Var ingen god følelse å måtte gå igjennom en dødfødsel men følte meg ekstremt godt ivaretatt. De reddet meg)..

Så jeg ser frem til fødsel og håper den blir like bra som sist..
 
Har født 3 ganger på Kongsberg og håper jeg får føde der denne gangen også :happy: Jeg har bare gode opplevelser derfra, det er ikke så stort og de tar seg god tid og gjør alt de kan for at man skal føle seg trygg og ivaretatt. :happy:
 
Hvor fødte du sist?
Bare født på Sus i Stavanger.

Hvor skal du føde nå?
Samme sted.

Hvilke inntrykk, og erfaringer har du fra dette stedet?
Tja litt delt :) Noen gode, og noen dårlige.
Dem har ikke altid gjort en bra jobb, eller godt inntrykk. På meg/oss. Derfor synes jeg det er greit at vi kan be om andre. Og derfor gir jeg tilbakemelding på godt, og vondt!

Gode og dårlige erfaringer, tips og triks :)

Stol på magefølelsen din, si i fra, bytt jordmor om det skurrer, om du ikke liker, og si i fra be mannen din, eller partner gjør det for deg.

Jeg skal på vanlige føden, også på barsel hotellet noen døgn. For, og få litt tid til det nye før vi kommer hjem til 2 små, og 3 store og ALT det medfører. IKKE ta for god fisk at du får dobbelt rom selv om dem sier det er i orden og klart. Der lå det plutselig andre når vi kom inn. Dermed fikk mannen min beskjed om å dra hjem etter traumatisk fødsel kl.02.30 på natta.

Ikke kom legen når JM ba mannen min ringe i snora flere ganger, for og få meg ned til haste ks heller. Til slutt måtte hun bare si til meg du må føde til tross for 3-4 cm åpning og jeg skal hjelpe deg, og åpne opp med hendene mine...
 
Last edited:
Har født 3 ganger på Kongsberg og håper jeg får føde der denne gangen også :happy: Jeg har bare gode opplevelser derfra, det er ikke så stort og de tar seg god tid og gjør alt de kan for at man skal føle seg trygg og ivaretatt. :happy:
Var der på omvisning i går og syntes det så veldig ålreit ut :) eneste jeg tenkte over er at fødestuene er ganske små rom hvis både jordmor og kanskje en lege eller gynekolog er innom så blir det liksom trangt? :p
 
Fødte de to andre på det lille lokalsykehuset. Men nå er fødeavdelinga lagt ned så vi må kjøre 2 timer til neste by. Man kan føde her i nøden, det er jordmorberedskap og akuttkirurgi, men ingen barnelege og gynekolog jobber kun dagtid..
 
Sykehuset i Tønsberg. Gode opplevelser med mine tidligere fødsler, både med hastekeisersnitt og fødsel som ikke gikk helt etter boka. Barsel tiden var også en fin opplevelse
 
Var der på omvisning i går og syntes det så veldig ålreit ut :) eneste jeg tenkte over er at fødestuene er ganske små rom hvis både jordmor og kanskje en lege eller gynekolog er innom så blir det liksom trangt? :p

Det er ikke så store stuene, men jeg har aldri tenkt på at det blir trangt der inne.Men har hatt veldig raske fødsler, så innen jeg har vært på fødestua har jeg vært i en annen verden så kan være derfor :p Har vært innlagt 3 ganger nå i graviditeten også og synes de er helt fantastiske der :Heartblue Har jo møtt på noen de 3 andre gangene jeg har født, som kjemien ikke stemmer med men sånn vil d vel alltid være desverre :sorry: Håper du får en like god opplevelse som jeg har hatt, jeg håper jeg klarer å holde igjeb i 3 1/2 uke og at d ikke oppstår noe mer, så jeg kan få føde der ;)
 
Hvor fødte du sist?
Bare født på Sus i Stavanger.

Hvor skal du føde nå?
Samme sted.

Hvilke inntrykk, og erfaringer har du fra dette stedet?
Tja litt delt :) Noen gode, og noen dårlige.
Dem har ikke altid gjort en bra jobb, eller godt inntrykk. På meg/oss. Derfor synes jeg det er greit at vi kan be om andre. Og derfor gir jeg tilbakemelding på godt, og vondt!

Gode og dårlige erfaringer, tips og triks :)

Stol på magefølelsen din, si i fra, bytt jordmor om det skurrer, om du ikke liker, og si i fra be mannen din, eller partner gjør det for deg.

Jeg skal på vanlige føden, også på barsel hotellet noen døgn. For, og få litt tid til det nye før vi kommer hjem til 2 små, og 3 store og ALT det medfører. IKKE ta for god fisk at du får dobbelt rom selv om dem sier det er i orden og klart. Der lå det plutselig andre når vi kom inn. Dermed fikk mannen min beskjed om å dra hjem etter traumatisk fødsel kl.02.30 på natta.

Ikke kom legen når JM ba mannen min ringe i snora flere ganger, for og få meg ned til haste ks heller. Til slutt måtte hun bare si til meg du må føde til tross for 3-4 cm åpning og jeg skal hjelpe deg, og åpne opp med hendene mine...

Off hørtes ut som kjip opplevelse! Håper denne gangen blir bedre for deg. Skal også føde på SUS. Har gjort det 2 ganger før og har bare positive erfaringer. En gang på fødeavdelingen og en gang på fødeloftet. Begge gangene var jeg på barselhotellet etterpå. Krysser fingrene for like god erfaring denne gang[emoji16][emoji1360]
 
Skal føde på Lillehammer for tredje gang... kjempefornøyd med oppfølginga der og opplevelsane i forbindelse med begge dei tidligare fødslane! Har endt med ks begge gangane så denna gangen blir det planlagt! [emoji6]
 
Har født på KK på Haukeland, delvis fornøyd med fødselen der, men absolutt ikke med barsel. Må føde der denne gangen også pga komplikasjoner, vil hjem så snart som mulig om jeg må ligge på føden.
 
Back
Topp