Svangserskapskvalme som forsvant etter noen dager?

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Da jeg var 5+3 begynte jeg å føle meg litt uggen, ikke sånn at jeg kastet opp men var uggen når jeg var sulten... Kvalmen avtok innen uka og innen jeg var 6+4 så var kvalmen helt borte.

Dette bekymrer meg. Har heller ikke noen andre symptomer og er snart 7 uker på vei.

Noen med erfaring?
 
Var også uggen rett etter ikm, men det forsvant, samt ømme pupper og slikt forsvant.
Kvalmen kom sterkt tilbake i uke 10 da, og var såpass ille at jeg ble sykemeldt i 8 uker pga kvalme, brekninger og oppkast.
 
Kan komme og gå slik. Kan være du reagerte da hcg ble høyt, og så ble kroppen din vant til det og du ikke blir kvalm mer. Eller plutselig spyr du i morgen. Betyr lite uansett :)
 
Da jeg var 5+3 begynte jeg å føle meg litt uggen, ikke sånn at jeg kastet opp men var uggen når jeg var sulten... Kvalmen avtok innen uka og innen jeg var 6+4 så var kvalmen helt borte.

Dette bekymrer meg. Har heller ikke noen andre symptomer og er snart 7 uker på vei.

Noen med erfaring?

Jeg er vel rundt 18+4 nå (husker ikke helt i hodet), men da jeg selv kanskje var et sted mellom 5-7 uker på vei, evt. litt før det også (husker ikke det heller helt i hodet), begynte jeg å kjenne på kvalmen. Og som deg var det oftest hvis jeg var sulten. Dette tror jeg ikke varte i mer enn to uker! Jeg kastet opp en gang, og det var det. Kvalmen ble i stedet byttet ut med ekstrem sult. Noe som også var ubehagelig, men heller det en kvalme! [emoji4] Jeg er førstegangsgravid, så jeg har jo ikke så mye peiling, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over at du ikke er kvalm! Det er hvertfall det jeg hører[emoji4] Jeg har heller ikke hatt så veldig sterke symptomer gjennom graviditeten. Hadde det ikke vært for at jeg hadde så regelmessig mens og en god grunn til å mistenke graviditet, tror jeg nok at jeg hadde kommet ganske langt ut i svangerskapet før jeg hadde skjønt det!
 
Hadde det sånn i en lang periode, følte jeg måtte konsentrere meg veldig om å puste dypt, og gjespet mye. Men når jeg tenker meg om, gikk det faktisk litt over på slutten. Det var verst om kveldene da, og etter mat. Kombinert med halsbrann var det ganske kjipt.
 
Jeg hadde en uke med kvalme totalt i svangerskapet
 
Back
Topp