Stripping - erfaringer

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Dere som har blitt tøyd og/eller strippet, hvor lang tid tok det før dere evt gikk i fødsel?

Noen det ikke har funket på?
 
Jeg har blitt strippet med alle mine 3, med nr 1 & 2 var jeg veldig moden/myk/tøyelig..3-4cm åpning. Da startet fødselen samme kveld m nr 1 og et par dager etterpå med nr 3.. Med nr 2 hadde jeg 3cm åpning, men var ikke så moden..gikk med maserier i 2 uker etter stripping, så ikke mye å skryte av da.. [emoji28][emoji85]
 
Jeg har blitt strippet med alle mine 3, med nr 1 & 2 var jeg veldig moden/myk/tøyelig..3-4cm åpning. Da startet fødselen samme kveld m nr 1 og et par dager etterpå med nr 3.. Med nr 2 hadde jeg 3cm åpning, men var ikke så moden..gikk med maserier i 2 uker etter stripping, så ikke mye å skryte av da.. [emoji28][emoji85]

Veldig myk her, så hååper det lover bra da! [emoji5]
 
Nr:1. Gikk i fødsel 2 dager etter stripping. Fødte 2 dager etter termin.

Nr:2 ble strippet 2 ganger fødte 1 uke etter siste strippinga. Gikk med maserier og ubehage i 2 uker. Fødte 2 dager etter termin.

Nr:3 fødte samme dag som jeg ble strippet. 5 dager over termin.
 
Merket ingen effekt når jeg ble strippet med første, selvom jeg var moden og tøyelig til 2-3 cm hvis jeg ikke husker heelt feil [emoji28] Håper på bedre effekt denne gangen [emoji3577]
 
Skal man bare spørre om jordmor kan gjøre dette når man er på kontroll? Skal på ny kontroll dagen etter termin, da må det jo være greit å kunne gjennomføre dette? Holder til i Bergen, men har aldri hørt at noen har fått gjort dett her. Kanskje de bare gjør dette på overtidskontroll på sykehuset? :) Ble mange spørsmål her.

Ble du strippet i dag, Ella30?
 
Merket ingen effekt når jeg ble strippet med første, selvom jeg var moden og tøyelig til 2-3 cm hvis jeg ikke husker heelt feil [emoji28] Håper på bedre effekt denne gangen [emoji3577]
Åh, kjedelig [emoji53] Håper det går bedre denne gangen da ja! Jeg er tredjegangs og trodde virkelig ikke det skulle bli så vanskelig å komme i fødsel denne gangen...
 
Skal man bare spørre om jordmor kan gjøre dette når man er på kontroll? Skal på ny kontroll dagen etter termin, da må det jo være greit å kunne gjennomføre dette? Holder til i Bergen, men har aldri hørt at noen har fått gjort dett her. Kanskje de bare gjør dette på overtidskontroll på sykehuset? :) Ble mange spørsmål her.

Ble du strippet i dag, Ella30?

Rundt termin er det innafor å spørre tenker jeg, men er nok ikke alle jordmødre som gjør det, og man må ha litt åpning for at det i det hele tatt skal være mulig.

Jeg ble strippet av lege på overtidskontroll på sykehuset idag ja, trengte ikke spørre en gang [emoji5]
 
Skal man bare spørre om jordmor kan gjøre dette når man er på kontroll? Skal på ny kontroll dagen etter termin, da må det jo være greit å kunne gjennomføre dette? Holder til i Bergen, men har aldri hørt at noen har fått gjort dett her. Kanskje de bare gjør dette på overtidskontroll på sykehuset? :) Ble mange spørsmål her.

Ble du strippet i dag, Ella30?

Her spurte jordmor om hun skulle se ann modning og evt tøye litt på kontroll uka før termin. Her var alt lukket så det ble ikke noe stripping, men greit å ha sammenligningsgrunnlag til termin ift overtidskontroll. Hun sier at mini trolig er godt over gjennomsnittet og vil vurdere å henvise meg til tidlig overtidskontroll :)
 
Åh, kjedelig [emoji53] Håper det går bedre denne gangen da ja! Jeg er tredjegangs og trodde virkelig ikke det skulle bli så vanskelig å komme i fødsel denne gangen...
Sies det ikke at 3. er en luring?[emoji85] Hvor langt er du på vei? :)
 
Sies det ikke at 3. er en luring?[emoji85] Hvor langt er du på vei? :)
Joda, selv sykehuslegen sa det idag [emoji28] Men mest ift lengde på fødsel mente hun da, som tredjegangs og moden bør ikke fødselen være altfor vanskelig å få i gang [emoji846]

Jeg er 41+4, 8 dager på overtid [emoji57]
 
Joda, selv sykehuslegen sa det idag [emoji28] Men mest ift lengde på fødsel mente hun da, som tredjegangs og moden bør ikke fødselen være altfor vanskelig å få i gang [emoji846]

Jeg er 41+4, 8 dager på overtid [emoji57]

Har du fått noe informasjon ift igangsettelsesdato siden du allerede er så mange dager over? :)
 
Ja, har fått time til igangsetting på mandag, ser dessverre ut som jeg rekker det gitt [emoji17]
Fremdeles noen dager til mandag da, krysser fingrene for at baby finner ut at den er klar for å møte verden før det [emoji1696][emoji7]
 
Joda, selv sykehuslegen sa det idag [emoji28] Men mest ift lengde på fødsel mente hun da, som tredjegangs og moden bør ikke fødselen være altfor vanskelig å få i gang [emoji846]

Jeg er 41+4, 8 dager på overtid [emoji57]

Stemte på meg at nr 3 var en luring.. Med de to første hadde jeg styrtfødsler, rakk ikke smertelindring.. men m nr 3 ble det 8 timer, 5 timer fra 4cm...fikk epidural og hele pakka.. [emoji28][emoji85]

Spent hvordan nr 4 blir.. [emoji28]
 
Stemte på meg at nr 3 var en luring.. Med de to første hadde jeg styrtfødsler, rakk ikke smertelindring.. men m nr 3 ble det 8 timer, 5 timer fra 4cm...fikk epidural og hele pakka.. [emoji28][emoji85]

Spent hvordan nr 4 blir.. [emoji28]
Ja, er forberedt på at det kan gå både fortere og saktere denne gangen, har født sånn passe fort med de to første [emoji23]
 
Back
Topp