Strikketråden

Det er nok ingen som strekker noe babyrelatert enda, men hva har dere på pinnene nå da? Vis gjerne bilder?
Selv holder jeg på med en helt enkel rettstrikketgebser til meg selv.
Jeg holder på med Melkers barnehagesett fra Pickles, strikker i minste str til en venninne som er gravid:) kan ta bilde når jeg kommer hjem;)
 
Jeg holder på med Melkers barnehagesett fra Pickles, strikker i minste str til en venninne som er gravid:) kan ta bilde når jeg kommer hjem;)

Bruker du Pickles sitt garn? Jeg har hørt variabelt om kvaliteten.
 
Det er nok ingen som strekker noe babyrelatert enda, men hva har dere på pinnene nå da? Vis gjerne bilder?
Selv holder jeg på med en helt enkel rettstrikketgebser til meg selv.

Joda! Er i sluttspurten på et babyteppe. Men det er hjemme nå så får ikke tatt bilde :/ blitt så stort at orker ikke ta med meg ut lenger.
 
Bruker du Pickles sitt garn? Jeg har hørt variabelt om kvaliteten.
Jeg har strikket den en gang med pickles sitt garn og er veldig fornøyd med kvaliteten på det garnet:) har holdt seg bra etter mange vask, tror det var 3 tråds tynn albuelita eller no:) nå strikker jeg bare med et annet garn jeg hadde fra før av, spent på hvordan resultatet blir:)
 
Jeg har ikke strikket noe særlig før, men alltid hatt lyst til å være flink til det :p ser så koselig ut!!
Så tida er kanskje kommet for meg nå ;)

Meldte meg inn i babyglede i dag jeg å :) tidlig, men moro!! Så fin velkomstpakke å!! Der vare jo strikkenok og pinner :D
 
ImageUploadedByBV Forum1412354509.965494.jpg

Jeg holder nå på å strikke en Tunika i str. 3 måneder :) svigerinnen min skal ha en liten jente om tre måneder!
 
Elsker å strikke:) Lærte meg det skikkelig når gutten vår var ca 6 måneder gammel, så fikk liksom aldri strikket nyfødtklær til ham. Om det går bra denne gangen vil jeg strikke MASSE! Må kanskje bli litt tynnere ull/bomull til begynnelsen siden det blir sommerbarn. Men blir jo fort kjøligere også:)
 
Strikker mor signe teppe til en god venninde, hun er 12 uker på vei :)
 

Vedlegg

  • 1412484583862.jpg
    1412484583862.jpg
    70,8 KB · Visninger: 69
Jeg har nettopp begynt å strikke/hekle, ikke så flink enda. fullfører en Marius-genser idag - tok 3 år ;)

men av babyting så påbegynte jeg et teppe, men la det bort etter SA. Etter å ha lest innleggene deres så rotet jeg det frem - denne gangen skal jeg fullføre det :) ImageUploadedByBV Forum1412505871.137694.jpg
 
Ok, litt feil å si at jeg nettopp har begynt med strikking og hekling, begynte for tre år siden! men det er først i det siste at det har blitt noe ut av det! :)
 
Holder for første gang på med noe ordentlig! Strikker bukse i str 5! Lurer på om det er for avansert for meg:p men lærer vell underveis! Har flere som kan veilede meg;) er på lommene nå
 
Måå bare vise, jeg strikker julegave :) en type selbuvott i julegave til noen :)
 

Vedlegg

  • 1413179074631.jpg
    1413179074631.jpg
    98,2 KB · Visninger: 61
Jeg er nybegynner i strikking, så jeg klarte ikke å strikke med førstemann,men heklet et babyteppe til han. Om det går veien nå skal jeg begynne å strikke etter uke 12:) sandnes garn har kommet med et nydelig hefte til smånurk :) http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/1415-baby-9041415

Det er jo en deilig strikketid fremover nå i høst- og vintermørket :)


i det heftet er det masse fint ja :).jeg kjøpte det her om dagen. Klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal strikke først :p
 
Ja det er så fint :) nydelig det plagget på forsiden også, men er jo litt jentete så kjekt å vite kjønnet først...ellers så finnes det kanskje mer av den typen som er kjønnsnøytrale :)?
tror det finnes en annen utgave i strikk til smårollingene :)
 
Back
Topp