Strikketråden

sofia

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Julikulene 2020
Er det flere her som er glade i å strikke, hekle og sy?

Sist jeg var gravid strikket jeg veldig mye, både klær og tepper. Det er utrolig koselig å sitte i sofaen og kose seg med noe på tv-en og et strikketøy i fanget, som er til den lille spiren i magen:)

Her kan vi jo poste bilder av store og små ting vi lager fremover, jeg synes i hvertfall det er veldig gøy å få tips av andre:)
 
Er det flere her som er glade i å strikke, hekle og sy?

Sist jeg var gravid strikket jeg veldig mye, både klær og tepper. Det er utrolig koselig å sitte i sofaen og kose seg med noe på tv-en og et strikketøy i fanget, som er til den lille spiren i magen:)

Her kan vi jo poste bilder av store og små ting vi lager fremover, jeg synes i hvertfall det er veldig gøy å få tips av andre:)
Jeg liker å strikke! Ser frem til å strikke baby klær igjen :) har allerede meldt meg inn i babyglede..der var det en flått vellkomstpakke med strikkeutstyr og oppskrifter :)
 
Jeg liker å strikke! Ser frem til å strikke baby klær igjen :) har allerede meldt meg inn i babyglede..der var det en flått vellkomstpakke med strikkeutstyr og oppskrifter :)
Oi, kanskje jeg og må sjekke ut babyglede:)
 
Har lyst å bli god:) har strikket ett nøstebarn teppe, men ble ikkje heilt vellykka, men laga med mykje kjærlighet;);) hihi
 
Tihi jeg sitter å egenkomponerer et teppe nå jeg kan lite om strikking men rett og vrang kan jeg
 
Jeg elsker å strikke og har strikket MYE! Holder på med ett mor signe teppe til venninden min <3 venter med å strikke til meg selv, hadde sa i august så venter med å glede meg skikkelig :p
 
Jeg driver med litt av hvert, heklet mye tepper og luer, og har sydd en del. Nå er det strikking, men er veldig nybegynner. Håper å få strikket noe babytøy etterhvert:)
 
Så gøy at flere liker å strikke, tipper det kommer til å bli laget mye fint etterhvert:)
 
Liker å strikke. Og hvis alt går bra, så skal jeg begynne å strikke til den lille når jeg er ca.12 uker.
 
åja.. det ser jeg veldig frem til, forrige svangerskap strikket jeg babyteppe :Heartred Må ta fatt på det når vinteren kommer, og sitte å kose meg med det! Gleder meg til å se hva dere lager :love7
 
Kunne så ønske at jeg kunne strikke. Kan bare rett! Kommer ikke så langt da. Er jo så mye fint hjemmestrikket.
 
Jeg lurer litt på om jeg skal sy et Babynest denne gangen:) ligger mange oppskrifter om det på nettet

Noen her som har erfaring med det?

Og så hadde det vært gøy å prøve å lage en vognpose som ligner på Risarosa vognposen:) De er så fine, men det vil jeg tro er litt jobb da:rolleyes:
 
Jeg lurer litt på om jeg skal sy et Babynest denne gangen:) ligger mange oppskrifter om det på nettet

Noen her som har erfaring med det?

Og så hadde det vært gøy å prøve å lage en vognpose som ligner på Risarosa vognposen:) De er så fine, men det vil jeg tro er litt jobb da:rolleyes:


Jeg har sydd en babynest til en venninne, fant en veldig bra oppskrift på Stoff og Stil! Det var veldig enkelt, det var jeg veldig glad for, da jeg ikke er så stø på syingen :)
 
Jeg har sydd en babynest til en venninne, fant en veldig bra oppskrift på Stoff og Stil! Det var veldig enkelt, det var jeg veldig glad for, da jeg ikke er så stø på syingen :)
Å ja, kikket akkurat inn på stoff og stil, må nok dra dit og handle etterhvert:)
 
Kunne så ønske at jeg kunne strikke. Kan bare rett! Kommer ikke så langt da. Er jo så mye fint hjemmestrikket.
Joda, det er ikke vanskelig å lære lit til, så har du et hav av muligheter! Youtube er genialt :)
 
Det er nok ingen som strekker noe babyrelatert enda, men hva har dere på pinnene nå da? Vis gjerne bilder?
Selv holder jeg på med en helt enkel rettstrikketgebser til meg selv.
 
Hehe, YouTube har jeg ikke tenkt på en gang! :) Kanskje jeg må se om jeg kan få kjøpt meg noe garn og noen strikkepinner når vinteren kommer. Virker så koselig å sitte med strikketøy på fanget:)
 
Hehe, YouTube har jeg ikke tenkt på en gang! :) Kanskje jeg må se om jeg kan få kjøpt meg noe garn og noen strikkepinner når vinteren kommer. Virker så koselig å sitte med strikketøy på fanget:)
Det er det absolutt :)
 
Back
Topp